Data: 2001-06-14 18:55:57
Temat: Re: Reklamy
Od: "Seba" <s...@s...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
roblop napisał(a) w wiadomości: <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>...
>
>Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
>> Do sedna:
>> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
>> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
>> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
>> przyjazni albo milosci.
>> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale
akceptujacego
>> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego -
czlowieka
>> "sukcesu", swojego sukcesu.
>> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
>> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>>
>> Co o tym myslicie?
>
>
>W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane
z
>sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
>produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
>kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
>produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
>zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie
podoba
>i to dostawali.
To media (a w tym reklama) biora udzial w ksztaltowaniu preferencji i gusta
klientow - tworza mody. Nie oszukujmy sie.
>Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
>sie w naszym spoleczenstwie.
>
>Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
>decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
>samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
>lepszy niz pozostale na wystawie.
Atrakcyjne kobiety to wole na zywo, np. tak jak bylo na tegorocznych targach
Poznan Motor Show hehe;-).
Choc co do samochodow to masz racje, ale wydaje mi sie, ze sa obszary w
ktorych korzystna moglaby byc reklama kreujaca inne, swiezsze spoleczne
wzorce. Tolerancja np. wzgledem innych ras calkiem skutecznie zostala przez
marketingowcow urzeczywistniona, mysle, ze mozna rozszerzyc takie dzialania
na inne dziedziny, z korzyscia dla reklamodawcow i spoleczenstwa. Ale jesli
korzysci z pierwszego sa znikomo male, to kto mialby interes w tym drugim?
>Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
>dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w
ktorym
>momencie. Nawet ja.
>
>Pozdrawiam Roblop
>
>
|