Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!news.mega.net.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Seba" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reklamy
Date: Thu, 14 Jun 2001 20:55:57 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl
Lines: 62
Message-ID: <9gb157$iau$2@news.tpi.pl>
References: <9gafa9$67k$1@news.tpi.pl> <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: pe133.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.tpi.pl 992544743 18782 213.76.76.133 (14 Jun 2001 18:52:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Jun 2001 18:52:23 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.3110.5
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.3110.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:87928
Ukryj nagłówki
roblop napisał(a) w wiadomości: <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>...
>
>Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
>> Do sedna:
>> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
>> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
>> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
>> przyjazni albo milosci.
>> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale
akceptujacego
>> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego -
czlowieka
>> "sukcesu", swojego sukcesu.
>> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
>> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>>
>> Co o tym myslicie?
>
>
>W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane
z
>sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
>produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
>kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
>produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
>zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie
podoba
>i to dostawali.
To media (a w tym reklama) biora udzial w ksztaltowaniu preferencji i gusta
klientow - tworza mody. Nie oszukujmy sie.
>Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
>sie w naszym spoleczenstwie.
>
>Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
>decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
>samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
>lepszy niz pozostale na wystawie.
Atrakcyjne kobiety to wole na zywo, np. tak jak bylo na tegorocznych targach
Poznan Motor Show hehe;-).
Choc co do samochodow to masz racje, ale wydaje mi sie, ze sa obszary w
ktorych korzystna moglaby byc reklama kreujaca inne, swiezsze spoleczne
wzorce. Tolerancja np. wzgledem innych ras calkiem skutecznie zostala przez
marketingowcow urzeczywistniona, mysle, ze mozna rozszerzyc takie dzialania
na inne dziedziny, z korzyscia dla reklamodawcow i spoleczenstwa. Ale jesli
korzysci z pierwszego sa znikomo male, to kto mialby interes w tym drugim?
>Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
>dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w
ktorym
>momencie. Nawet ja.
>
>Pozdrawiam Roblop
>
>
|