Zalewajka

1. Data: 2003-10-05 12:10:56

Temat: Zalewajka
Od: "bozia" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy bylem maly jezdzilem do ciotki do Checin pod Kielcami. Ciotka robila
przepyszna zalewajke na zakwasie. Zakwas zawsze kupowala gotowy od jakiejs
sasiadki. Czy ktos wie jak taki zakwas mozna przygotowac?

Pozdrawiam
Bozia

1. Data: 2003-10-05 15:42:40

Temat: Odp: Zalewajka
Od: "Janusz Nedoma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bozia <b...@b...wroc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:blp1of$831$...@o...biskupin.wroc.pl...

> sasiadki. Czy ktos wie jak taki zakwas mozna przygotowac?

http://kuchnia.gery.pl/przepisy/p1071.htm

Ja bym nieco ograniczyl listek laurowy i ziele angielskie. W przygotowaniu
zakwasu istotna jest maka i chleb, reszte smaczkow mozna sobie wykorygowac
pozniej. Acha: ten chleb razowy - to raczej nie z supermarketu, tylko od
dobrego, starego piekarza. Ech, gdzie te czasy, gdy do Skalki na Zwierzyniec
ludzie z drugiego konca Krakowa przyjezdzali...

Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma

1. Data: 2003-10-06 05:50:58

Temat: Re: Zalewajka
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym nieco ograniczyl listek laurowy i ziele angielskie. W
> przygotowaniu zakwasu istotna jest maka i chleb, reszte smaczkow
> mozna sobie wykorygowac pozniej.

A szczególnie darował bym sobie czosnek, Który działa bakteriobójczo
i grzybobójczo i w kwaszeniu generalnie przeszkadza. Można go sobie
dodać później do już gotowej zalewajki.

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy