bliny

1. Data: 2001-03-03 15:10:26

Temat: bliny
Od: "gosiulkad" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Czy ktos moglby podrzucic mi przepis na bliny + dodatki?
Będę bardzo wdzięczna. Gosia

1. Data: 2001-03-03 15:32:57

Temat: Re: bliny
Od: "Lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to jest moje ulubione danie (oczywiscie zaraz po kawie arabskiej ;)) )

skaldniki :
200g maki pszennej
200g maki gryczanej
3 lyzki stopionego masla
3 jajka
2 szklanki mleka
30g drozdzy
1.5 lyzeczki cukru
0.5 lyzeczki soli
olej lub maslo do smazenia

czynnosci:
1.wymieszaj drozdze, cukier , dwie lyzki maki i 5 lyzek cieplej wody... i
zostaw niech urosnie..
2.oddziel zoltka od bialek i ubij bialka ze szczypta soli
3.wrzuc do miski i ukrec : make pszenna i gryczana, sol, zoltka, stopione
maslo i cieple mleko
4.dodaj do tego (co juz masz w misce ;)) ) wyrosniety rozczyn z punktu 1 i
wymieszaj (jezeli za geste dolej mleka) i odstaw zeby uroslo.. a potem juz
tylko smazonko na maselku (lub oleju)

dodatki:
kawior , cytryna, cebula, wedzony losos, kwasna smietanka moze byc ze
szczypirkiem/koperkiem/zielonym pieprzem, sledzie , koniecznie !! anchois, a
nawet krewetki czyli generalnie wszelkie odmiany stworzen plywajacych ;))

jak jesc (to jest ta najprzyjemniejsza czesc ;))):
w sumie byle wolno;)) bo przewaznie znikaja szybko z talerz ale... do
rzeczy:
blinik, potem jakas rybka skropiona cytrynka i polac smietanka .....

pozostaje tylko zyczyc smacznego !!

lukas

1. Data: 2001-03-03 17:19:27

Temat: Odp: bliny
Od: "szamani" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukas <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> [...]
> wymieszaj (jezeli za geste dolej mleka) i odstaw zeby uroslo.. a potem juz

a co sie dzieje z bialkami z punktu 2?

1. Data: 2001-03-03 17:52:48

Od: "Lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I am SORRRY!!!

oczywiscie ubite bialeczka nalezy dodac do miseczki z punkciku 4 :)),
wymieszac i dopiero teraz pozostawic do wyrosniecia

Lukas

1. Data: 2001-03-03 18:52:55

Od: "gosiulkad" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki serdeczne. Brzmi smakowicie. Zaraz zabieram się do roboty.

1. Data: 2001-03-04 15:27:28

Od: "Lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hey!!!

No i jak ???
Bo ja wlasnie spozywam (blinki)... tym razem w innej odmianie a mianowicie z
sosem mysliwskim .. (wole jednak tradycyjnie)
... zobaczcie tu : http://www.restaurants.pl/przepisy/bliny.htm
w sumie przepis na ciasto jest podobny .. tylko gdzie jest maka gryczana
Panie Jacku ...?? (a moze to tak trzeba?? ;(( )

pozdrov.
lukas

1. Data: 2001-03-04 18:15:45

Od: "gosiulkad" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

No i rewelacja, ze śmietanką mmmmm....... palce lizać.
Jeszcze raz dzięki za recepturę. Pozdrówka. M.

1. Data: 2001-03-05 14:17:01

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmmm?
u mojej prababci bliny to inaczej placki ziemniaczane i ostatnio w naszym
regjonie widzialam w knajpce potrawke blin po wegiersku (czyzby placek
wegierski?)
Aga zdziwiona skladnikami blinow

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm

1. Data: 2001-03-05 21:07:33

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Litwin <a...@a...com.pl> wrote:

> [...]
> u mojej prababci bliny to inaczej placki ziemniaczane i ostatnio w naszym
> regjonie widzialam w knajpce potrawke blin po wegiersku (czyzby placek

Sa bliny z maki gryczanej, klasyczna potrawa kuchni rosyjskiej, slynne
na swiecie, oraz bliny z tartych kartofli, ktore jednak roznia sie od
plackow ziemniaczanych dodatkiem drozdzy do ciasta.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-06 00:44:17

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> u mojej prababci bliny to inaczej placki ziemniaczane i ostatnio w naszym
> regjonie widzialam w knajpce potrawke blin po wegiersku (czyzby placek

Dla mnie bliny to tez placki ziemniaczane.
Ania

Taj Mahal - do 3miastowców
Salam Alejkum czyli kawa arabska czy francuska ???
prionom na pohybel
Kuchma's borch :)
karpatka