Odp: miod z mniszka

Data: 2014-05-02 00:01:57
Temat: Odp: miod z mniszka
Od: "@" <s...@p...onet.pl>

news:1l16xbj36w2f6$.h0zbfmdqjjj0$.dlg@40tude.net...

> Tak samo można zrobić syrop z mniszka, jeśli już; po diabła owo gotowanie.

A otóż nie można.
Pojecia "syrop" i "miod" (albo raczej "miodek") nie sa jednoznaczne.
Ziololecznictwo to nie kuchnia, tylko wiedza (wiem wiem, zaraz mi napiszesz, ze NTG).

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/892597,syrop-
z-mniszka-lekarskiego-mozesz-zrobic-sam-przepis,id,t
.html?cookie=1

SYROP Z MNISZKA PRZEPIS
Składniki na syrop z mniszka:
- 400- 450 kwiatów mniszka lekarskiego (ładnych, rozwiniętych)
- 1-2 cytryny
- 1 litr wody
- 1 kilogram cukru

Jak przygotować syrop z mniszka:
Na syrop z mniszka lekarskiego potrzebujemy świeże kwiaty. 400-450 kwiatów mniszka
zbieramy z łąki (dobrze, żeby była oddalona od drogi i by kwiaty były zbierane rano).
Kwiaty mniszka kładziemy na kartkę, gazetę itp., by opuściły je wszystkie owady.
Następnie wkładamy kwiaty pod bieżącą wodę i płuczemy. Do garnka wlewamy litr wody i
wrzucamy do niej kwiaty. Od zagotowania wody zostawiamy kwiaty na ogniu jeszcze na
10-15 minut. Czekamy 24 godziny, następnie wywar przelewamy przez sitko i odciskamy
wodę z kwiatów. Do wywaru z mniszka dodajemy wyciśnięty sok z cytryn oraz cukier i
ponownie gotujemy (na niewielkim ogniu, około 2-3 godzin), aż wywar z mniszka
zgęstnieje i będzie miał konsystencję syropu.

MIÓD Z KWIATÓW MNISZKA
(poprawia trawienie, wzmacnia organizm, znakomity do słodzenia herbaty przy
przeziębieniach)
Składniki na miód z kwiatów mniszka lekarskiego:
- 30 dag płatków mniszka
- 1 cytryna
- 1 pomarańcza
- 1-2 goździki
- 1 kg cukru.

Jak przygotować miód z kwiatów mniszka lekarskiego:
Płatki mniszka ułożyć w słoju i zalać wrzątkiem (1 litr). Zostawić na 3 dni.
Odcedzić. Pomarańczę i cytrynę obrać, pokroić, dodać cukier i goździki. Dodać
odcedzony płyn z płatków. Gotować na niewielkim ogniu aż zgęstnieje. Rozlać do małych
szklanych słoiczków. Szczelnie zamknąć.

http://www.limonkowy.com/2014/04/syrop-z-mniszka-lek
arskiego.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Miodek_majowy