tabletki antykoncepcyjne

11. Data: 2000-11-21 14:36:51

Temat: Re: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a) w wiadomości: <8ve0s6$jq2$1@info.cyf-kr.edu.pl>...
[ciach]

>A co mam zrobic jesli moja pani doktor od roku odmawia mi wypisania recepty
>bo twierdzi ze skoro zaczelam brac 3 lata temu w wieku 18 lat to absolutnie
>nie
>wolno mi wiecej brac hormonow? Twierdzi ze "swoje juz zjadlam" i nalega na
>przerwanie i przejscie na diafragme... Juz mi rece opadaja... Ma racje czy
>nie?
>Nie mowie tu o ogolnym zdrowiu bo wyniki mam swietne i dobrze sie czuje,
ale
>czy zajde w ciaze kiedy sie na nia zdecyduje?

Zmienić lekarza. Na rozsądnego. Tj. takiego, który z jednej stronie
brutalnie pilnuje robienia wszystkich badań, bada przy każdej wizycie i
autentycznie interesuje się tym, co się dzieje, a z drugiej, jest ludzki i
normalny i nie wyrzuci z gabinetu, jeśli przyjdzie się i poprosi o receptę w
nagłym przypadku,nawet jeśli faktycznie powinny być już zrobione jakieś
badania. (Jak faktycznie jesteś z Krakowa, to mogę kogoś polecić.)
Na diafragmę to niech sobie sama pani doktor przechodzi (toż tego już chyba
nikt rozsądny nie używa od jakichś 20 lat).
Odnośnie powrotu płodności po tabletkach - patrz wcześniejszy post.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

12. Data: 2000-11-21 14:45:49

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@m...pl> wrote in message

> [...]
> nagłym przypadku,nawet jeśli faktycznie powinny być już zrobione jakieś
> badania. (Jak faktycznie jesteś z Krakowa, to mogę kogoś polecić.)

Jestem z Krakowa i moim lekarzem jest pani z Towarzystwa Planowanego
Rodzicielstwa (ul. Stolarska).

> Na diafragmę to niech sobie sama pani doktor przechodzi (toż tego już
chyba
> nikt rozsądny nie używa od jakichś 20 lat).

Nie bede sie z nia klocic bo ani nie konczylam medycyny ani sie na tym nie
znam,
ale tak na intuicje to bym temu krazkowi nie zaufala. A ona mi opowiada ze
na
roznych sympozjach i szkoleniach mowia ze to zdrowe i skuteczne...

> Odnośnie powrotu płodności po tabletkach - patrz wcześniejszy post.

Czy jest jakies porownanie procentowe plodnosci po odstawieniu tabletek i
"zwyczajnej"? Bo moze sie nie znam ale 60% to chyba malo... Mam tez nastepne
pytanie: czy to prawda ze zajscie w ciaze po dlugim uzywaniu tabletek daje
podbne fekty jak po kuracji na nieplodnosc - duze ryzyko ciazy mnogiej?

---
Pozdrawiam
Ania

13. Data: 2000-11-21 14:55:35

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a) w wiadomości: <8ve1s7$n31$1@info.cyf-kr.edu.pl>...
[ciach]

>Czy jest jakies porownanie procentowe plodnosci po odstawieniu tabletek i
>"zwyczajnej"? Bo moze sie nie znam ale 60% to chyba malo...

Nie, w przypadku par nie stosujących antykoncepcji około 60% zachodzi w
ciążę w ciągu roku. A w tej danej nie liczono dzieci "w drodze", tylko już
urodzone. A to właśnie robiono w tym badaniu, znaczy, porównywano.

>Mam tez nastepne
>pytanie: czy to prawda ze zajscie w ciaze po dlugim uzywaniu tabletek daje
>podbne fekty jak po kuracji na nieplodnosc - duze ryzyko ciazy mnogiej?

Tak jest w istocie. Nie podam Ci dokładnie, jak to jest z "długością"
używania, bo dokładnie nie wiem, ale ZTCW już po paru miesiącach można
liczyć na taki efekt, zresztą tak się czasem robi w przypadku par, które
nie mogą zajść w ciążę, a nie ma żadnego widocznego "feleru".

Reszta info leci na priva.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

14. Data: 2000-11-21 14:57:16

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reszta info leci na priva.

Wielkie dzieki :-)

---
Pozdrawiam
Ania

15. Data: 2000-11-22 05:55:29

Temat: Odp: tabletki antykoncepcyjne
Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co to jest "diafragme" ?

Moze pojdz do innego lekaza. Kazdy lekaz ma inna opinie. Oni chyba sami nie
wiadza co tak naprawde jest dobre dla pacjetów.
Myszka07

16. Data: 2000-11-22 06:21:54

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Myszka07 <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8vfn2e$174$...@f...cgs.pl...
> co to jest "diafragme" ?
Ok juz Doczytalam
Myszka07

17. Data: 2000-11-22 10:49:01

Od: "Marzena Pruk" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jakich tabletek Ty uzywasz, ale przerwe nalezy robic przy
stosowaniu leku o nazwie "Diana 35", ktora ma dzialanie antykoncepcyjne oraz
lecznicze. Bierze sie ja przez 7 miesiecy i potem robi sie 3-4 miesieczna
przerwe.Pozdrawiam.

18. Data: 2000-11-22 11:53:04

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja kolezanka robi przerwy co 6 miesiecy - bierze juz od 3 lat i jakos nie
wpadla;)
ja tez robie przerwy i tez jeszcze nie jestem dzieciata
Myszka07

Użytkownik Ela <e...@b...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

19. Data: 2000-11-22 13:18:34

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie nie brzmiało: "Czy znajomi Ewy Urbanowicz biorą tabletki, robią
> przerwy i jakie mają wyniki?",
TO BYLO NIEMILE, kazdy mam prawo wypowiedzec swoje zdanie

> a) biorą od co najmniej 5 lat,
> b) nie robią żadnych przerw,
> c) nie mają żadnych zaobserwowanych problemów zdrowotnych z tego tytułu

A po 5 latach zazywania stwierdzja ze nie moga zajsc w ciaze albo nie moga
dostac okresu, albo nie moga donoscic ciazy, a badania byly ok i czuly sie
ok

Myszka07

20. Data: 2000-11-23 10:21:21

Od: Ewa Urbanowicz <e...@a...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@m...pl> wrote:

Pytanie brzmialo: Czy robic przerwe w braniu tabletek, mimo roznych wskazan
lekarzy ginekologow i moja odpowiedz byla ...popierajaca robienie przerw.
Nie rozumiem tonu Twojej wypowiedzi - czy to jakas sprawa osobista?
Bycie kompetentnym nie jest chyba rownozanaczne z byciem niemilym ;)

: Otóż według aktualnej wiedzy medycznej, jeśli nie ma wskazań specjalnych, a
: wyniki są dobre, _nie_jest_to_konieczne_, jak ktoś lubi, to owszem może, na
: pewno mu nie zaszkodzi, (chyba że zaciąży) i wydaje mi się, że o jakąś taką
: odpowiedź Eli chodziło.

Nie napisalam, ze jest konieczne tylko, ze popieram robienie przerw. Sama je
kiedys robilam nawet przy bardzo dobrych tabletkach (Mercilon) i sadze, ze min.
dzieki temu moje wyniki byly dobre. Nie napisalam takze, ze robienie przerw
*jest koniecznie*. Nadal jednak na przykladzie swoim i znajomych Ewy
Urbanowicz popieram robiebie przerw.

Pozdrawiam,
E.

cholesterol