wygląd biszkopta

1. Data: 2002-04-04 07:10:32

Temat: wygląd biszkopta
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

co zrobić aby biszkopt po wyjęciu z piekarnika
nie wyglądał jak ścięty stożek.
To znaczy tak - wyrasta pięknie, ale kiedy go wyjmuje to opada lekko, nie
za bardzo, ale góra biszkopta obkurcza się do środka i wygląda to okropnie
a na dodatek tort z takiego biszkopta nie wygląda najlepiej,
ratujcie - jak to obejść
ula

1. Data: 2002-04-04 07:15:03

Temat: Re: wygląd biszkopta
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulla" <u...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
okropnie
> a na dodatek tort z takiego biszkopta nie wygląda najlepiej,

To może podaj proporcje?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-04-04 07:26:57

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "ulla" <u...@s...com.pl>

[...]

Biszkopt na ogol nieco klesnie w srodku. Jedyna rada jest delikatne obciecie
rantu wokol biszkopta [zakladam, ze pieczesz w tortownicy, jesli po
amerykansku, to chyba rady nie ma].
barbara

1. Data: 2002-04-04 07:59:26

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ratujcie  - jak to obejść
> ula
>
> Biszkopt na ogol nieco klesnie w srodku. >
>

> A już ktoś tu na liście radził: nie wyrównywać biszkopta, tylko na środku dać
mu wiecej, taka górka, to jak sklesnie bedzie akurat.Qd

1. Data: 2002-04-04 08:00:11

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ulla <u...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> co zrobić aby biszkopt po wyjęciu z piekarnika
> nie wyglądał jak ścięty stożek.

Nie zauwazylam takiego defektu przy pieczeniu biszkoptu...
Moze w Twoim przypadku pomocne byloby wyjecie biszkoptu
razem z tortownica tuz po upieczeniu i odwrocenie tortownicy
do gory dnem, opierajac jej krawedzie np. na 3 paczkach zapalek,
niech biszkopt wystygnie w tej pozycji.
Dopiero zimny odwracasz i wyjmujesz z tortownicy, nie powinien
wtedy opasc.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-04-04 08:13:58

Temat: Odp: wygląd biszkopta
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a8gulc$ojc$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "ulla" <u...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> >

> To może podaj proporcje?
nie pamietam, robie z różnych przepisów i zawqsze jest tak samo :-((
u.

1. Data: 2002-04-04 08:16:36

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a8gulc$ojc$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "ulla" <u...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> >
> To może podaj proporcje?

robie z różnych przepisów, ostatno z przepisu A.Solon - tort czekoladowy
ale powiem Ci, że zawsze jest taki efekt, z jakiego przepisu bym nie robiła,
to brzegi wciągają się do środka.
ula.

1. Data: 2002-04-04 08:17:43

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Czaplicka <b...@i...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00d901c1dbaa$39097950$948d573e@barbaraij3ogr
4...
> [...]
obciecie
> rantu wokol biszkopta [zakladam, ze pieczesz w tortownicy, jesli po

ooo to jest jakiś pomysł, tort trochę mniejszy ale równy
dzieki.
ula.

1. Data: 2002-04-04 08:17:57

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co zrobić aby biszkopt po wyjęciu z piekarnika
> nie wyglądał jak ścięty stożek.

Jesli na 6 jajek dajesz szklanke maki, to często Ci opadnie (bo jajka są
róznej wielkości). Więc ja dokładam trochę maki i wychodzi tak nieco ponad
półtorej szklanki. Efekt jest taki, że biszkopt nie osiada, ale nie jest tez
zbity i nic nie traci na puszystkości.
Inny sposób, to sposób mojej babci (ja je czasem łącze): do ciasta dodaje
się odrobinke oliwy.
Zobacz też, ile dajesz proszku do pieczenia. Jak za dużo, to tez Ci padnie,
a wcześniej bardzo wyrośnie. Takie są moje sposoby, może ktos ma lepsze.
Pozdrawiam.
Mapet (o rany, ja jeszcze spię...)

1. Data: 2002-04-04 08:22:09

Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a8h29b$svi$...@n...tpi.pl...

> [...]
padnie,
> a wcześniej bardzo wyrośnie. Takie są moje sposoby, może ktos ma lepsze.

słyszałam o oliwie, pewnie spróbuję,
i proszku mniej też spróbuję,
zawsze uparcie dążę do zadowalającego efektu, gorzej tylko,
że rodzina będzie miała dość biszkoptu i jaj zużyję co nie miara.
ula.

Nowe receptury na stronach Uczty Wegetariańskiej
jak zrobić sos salsa?
bolognese- tak tylko....
poswiatecznie
pochwale sie, a co!