zupa-krem

1. Data: 2001-11-13 22:55:14

Temat: zupa-krem
Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe...
chcialbym w niedziele zrobic zupe-krem z grzybow ktore mam zamrozone w
lodowce (sitarze, podgrzybki i maslaki pstre)
powiedzcie mi prosze...
dac sobie spokoj? czy zrobic?
Jesli zrobic... to jak?
Nigdy nie robilam takiej zupy.... nie mam doswiadczenia...
pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odwdziecze sie jakims przepisem .. (moja polewka nie przypadla wam do
gustu... ale wymysle cos :)
moze czarna polewka? nigdy nie jadlam ale moi tesciowie to jedza... przepis
dadza :)))

iza
GG 879972

1. Data: 2001-11-14 14:04:28

Temat: Re: zupa-krem
Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt naprawde nie robil zupy-kremu?
Przeszukalam archiwum i zanalazlam tylko zapytanie Bozenki z Wilna ( 1
pazdziernik) o zupe-krem z borowikow ale... bez odpowiedzi z Waszej
strony...
hmmm czy to oznacza ze nikt nie zna przepisu?

Bozenko... jesli znalazlas przepis.. podziel sie ze ma, prosze..
to dla mnie bardzo wazne

iza
GG 879972

1. Data: 2001-11-14 14:33:23

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bozenko... jesli znalazlas przepis.. podziel sie ze ma, prosze..
> to dla mnie bardzo wazne

Niestety nie znalazlam, moze tak troche slabo szukalam. Jezeli znajde, to
wysle Ci na priv.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-14 19:05:18

Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"iza" <i...@h...pl> wrote in message news:9stt41$r1u$1@h1.uw.edu.pl...
> [...]
> hmmm czy to oznacza ze nikt nie zna przepisu?
>
> Bozenko... jesli znalazlas przepis.. podziel sie ze ma, prosze..

Zmiksowac wystarczy i odpowiednio zagescic.....

1. Data: 2001-11-14 19:41:34

Temat: Odp: zupa-krem
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik iza <i...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9stt41$r1u$...@h...uw.edu.pl...
> Nikt naprawde nie robil zupy-kremu?

Hej
Wróciłam dopiero z pracy, może dlatego nie bardzo wiem, czy chodzi Ci
jakąkolwiek zupę- krem, czy o tą z borowików.Na borowiki przepisu nie mam.
Natomiast zupę krem z brukselki podawałam. Bodaj jako zupę z brukselki dla
leniwych.
Pozdrawiam mocno zmęczony Ramzes.

1. Data: 2001-11-14 21:27:41

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ramzes <w...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9suhhj$5jf$...@g...uci.agh.edu.pl...Iza Teraz wiem już
wszystko, okazuje sięże to nie ja byłam tak zmęczona tylko mój komputer
ogłupiał dopiero teraz ściągnełam resztę postów i przeczytałam ten twój
pierwszy, pokręciło się. Żeby te głupoty moje zrekompensować pogrzebałam w
przepisach i znalazłam Zupę- krem ze świeżych grzybów. Ja jej nie robiłam,
ale wygląda sensownie.
3-4 szklanki rosołu
50 dag grzybów
łyżka mąki
łyżka masła do zasmażki
2 łyżki tłuszczu
1/3 szklanki śmietany
żółtko
natka pietruszki
sól, pieprz
Grzyby opłukać, drobno posiekać.Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć,dodać
grzyby, dusić na wolnym ogniu 6-8 min. ,mieszając.
Zrobić zasmażkę ale nie rumienić jej. Rozprowadzić zimnym wywarem, szybko
mieszając trzepaczką, dodać grzyby i gotować 5 minut., na wolnym
ogniu.Następnie połączyć ze śmietaną wymieszaną z żółtkiem i posiekaną
natką, doprawić do smaku.
Jak byś robiła to daj znać czy dobre, jak znajdziesz inny to rzuć na
grupę.Myślę, że grzyby po rozmrożeniu to jak świeże.
Pozdrawiam zapłoniony Ramzes

1. Data: 2001-11-15 06:30:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna T. Nowak <k...@p...wp.pl> wrote:

> Zmiksowac wystarczy i odpowiednio zagescic.....

Zupa-krem z definicji to zupa zrpiona na podstawie sosu beszamel i z
dodatkiem smietanki i ewentualnie zoltek. Krem z borowikow robi sie
wiec tak:

Przygotowujemy sos beszamel z 2 lyzek masla, 6 lyzek maki i ok. 850 ml
mleka.
500 g borowikow dusimy z 3-4 lyzkami masla

Dodajemy borowiki do masla i dusimy na bardzo malym ogniu pod czesciowym
przykryciem okolo kwadransa. Uwazac, zeby nie przypalic.

Miksujemy, przecieramy przez sito.

Rozcienczamy delikatnym roslolem lub mlekiem, jezeli zupa ma byc
bezmiesna, do pozadanej konsystencji.

Podgrzewamy, przyprawiamy do smaku, dodajemy 200 ml. smietanki.

Wladyslaw

1. Data: 2001-11-15 07:15:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>bezmiesna, do pozadanej konsystencji.
>
>Podgrzewamy, przyprawiamy do smaku, dodajemy 200 ml. smietanki.

przepraszam, ze sie wtracam, ale jaka tu role wiec gra beszamel?
Publicznosci?
Krysi
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-16 05:49:10

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> przepraszam, ze sie wtracam, ale jaka tu role wiec gra beszamel?
> Publicznosci?

errata:

Wladyslaw

miód