Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?

1. Data: 2009-11-22 14:07:01

Temat: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uklad wentylacji w moim mieszkaniu uniemozliwia zamontowanie okapu
tloczacego powietrze bezposrednio do pionu wentylacyjnego. Wiedze na
temat okapow mam mizerna, a mnogosc typow przytlacza.

Mam aneks kuchenny, gotuje w domu niewiele. Glownym zadaniem okapu
mialoby byc ograniczanie rozprzestrzeniania sie po mieszkaniu ciezkich
zapachow typu ryba, kapusta.

Wygrzebalem w jednym sklepie internetowym specjalne "zestawy do
recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze
pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym. Czy te rozwiazania sie
uzupelniaja, wykluczaja, pelnia ta sama role? Ktore z nich najlepiej sie
sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji
zalatwi sprawe?

--
NotBear

2. Data: 2009-11-22 14:16:49

Temat: Re: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

NotBear pisze:
> [...]
> recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze
> pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym.

Zwyczajny filtr weglowy - wymieniany raz na XX czasu (roznie od
producenta i typu, ok kilku miesiecy). Wtedy powietrze jest zasysane
przez okap i kierowane na filtr weglowy - a nastepnie wydmuchiwane
"gdzies" (do tego samoego pomieszczenia najczesciej - ale juz lekko
oczyszczone).

Ja to sie sprawuje - zalezy glownie od klasy filtra - lepszy producent i
czestsza wymiana - bedzie ok. Ofc jest to raczej rozwiazanie zastepcze -
bo jak masz mozliwosc - wypychaj to do kratki wentywacyjnej...

> [...]
> sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
> skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji

Wiekszosc filtrow moze pracowac na dwa sposoby - albo wkladasz filtr
weglowy i wydech na pokoj, albo bez filtra (bez - bo po co ponosic
koszty) do wentylacji.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

3. Data: 2009-11-23 11:51:07

Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NotBear" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
> skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji
> zalatwi sprawe?

Jeżeli masz kanał indywidualny, tylko dla siebie to możesz tam puszczać co
chcesz.
Jeśli nie - nie jest to dopuszczalne - zakłóca ciąg grawitacyjny.

4. Data: 2009-11-23 12:14:31

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze bym sprawdził głośność pracy, bo niektórym bardziej lub mniej
przeszkadza odgłos wętylatora.

5. Data: 2009-11-23 18:32:10

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Kowalski wrote:
> Jeżeli masz kanał indywidualny, tylko dla siebie to możesz tam puszczać co
> chcesz.

Prawda, moglbym (pod pewnymi warunkami, np. brak kotla czerpiacego
powietrze z pomieszczenia). Mimo tego "moj" kominiarz nie zalecal
takiego rozwiazania przy jedynym kanale wentylacyjnym. Tlumaczyl, ze
okap pracuje stosunkowo krotko, a w pozostalym czasie mocno ogranicza
przeplyw powietrza.

> Jeśli nie - nie jest to dopuszczalne - zakłóca ciąg grawitacyjny.

Tak jak pisalem w pierwszym poscie - to jest moja sytuacja. Dlatego
pytalem czy ma jakikolwiek sens zamontowanie okapu, ktory jedynie dmucha
w kierunku otwartego otworu wentylacyjnego. Np z odleglosci 50 cm.

--
NotBear

6. Data: 2009-11-23 18:33:57

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

G. wrote:
> Jeszcze bym sprawdził głośność pracy

Slusznie! Ciekawe na ile mozna wierzyc danym producentow, bo sprawdzanie
tego w glosnym sklepie raczej mija sie z celem. :-/

--
NotBear

7. Data: 2009-11-25 07:10:38

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Parametry głośności okapu są różne i nie raz nie mają odzwierciedlenia z
suchych danych, co dla jednych jest do wytrzymania do innych nie -- głośność
subiektywna. Ale używając go na codzień ważne jest aby był cichy, bo po
pewnym czasie, sama go wyłączysz i nie będziesz używała, bo będzie dla
Ciebie męczący.

8. Data: 2009-11-26 20:18:03

Temat: Re: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne? [OT]
Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

G. wrote:
> [...] sama go wyłączysz i nie będziesz używała [...]

Dla pewności sprzawdziłEM w spodniach. Uff... Na szczęście nic mi nie
odpadło ;-)

--
NotBear

9. Data: 2009-11-27 09:05:24

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za EM, zawsze trzeba sprawdzić, szczególnie dzisiaj, chociaż
dzisiaj to mówią, że już nie ważne. ;)

10. Data: 2009-11-27 10:05:35

Od: "pytas" <c...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w instrukcji pochłaniacza napisali ze za pochłanianie zapachów
odpowiada filtr weglowy ktory trzeba wymieniac raz na poł roku i za niego
płacić.

Czytałem gdzies o wentylacji grwitacyjnej i napisali ze powietrze powinno
wchodzić przez otwory (lub nawiewniki) w oknach w najdalszych pokojach a
wychodzic przez kratki w łazience i kuchni. Czyli ten Twój fachowiec ma
trochę racji mowiac ze rura z okapu moze pogorszyc normalna wentylację.
Czy wgole masz otwarte te kratki w kuchni bo wiem ze czesto ludzie błednie
je zamykają zeby ciepło nie uciekało.

Re: zapchał się odpływ w wannie
Re: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar
Czy spadna mi na glowe szafy? ;)
polerowanie okularów
Przełożenie drzwi w lodówce