Orzechowa krajanka

1. Data: 2001-11-20 15:08:11

Temat: Orzechowa krajanka
Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem w archiwum grupy na 3miasto przepis na ciasto orzechowe i
postanowiłem upiec.
oto przepis:

Ciasto: 200 g orzechów włoskich, 100 g gorzkiej czekolady, 200 g cukru
pudru, 125 g masła, 2 jajka, 70 g mąki, 1/2 łyżeczki proszku
Polewa: 100 g czekolady, 40 g masła

Połowę orzechów posiekać. Czekoladę rozpuścić na parze z łyżką wody.
Ostudzić. Cukier utrzeć z masłem i jajkami. Dodać roztopioną czekoladę,
posiekane orzechy i wymieszać z proszkiem i mąką. Ciasto wlać do formy. Piec
ok. 40 min. w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Wystudzone ciasto polać
polewą, pokroić i udekorować orzechami.

Kilka uwag. Jajka dawać osobno (tzn. żółtka utrzeć z cukrem i na sam koniec
dodać ubite białka),
Ciasto robić z podwójnej porcji w małej blasze dając cukru na 1 porcję (tzn.
200-250 g).
Niestety z braku czasu ciasta jeszcze nie jadłem, ale u mojej kobiety w
pracy wszyscy się zajadali.

.Rafał