Orzewanie elektryczne w nowym mieszkaniu

1. Data: 2005-05-04 15:18:01

Temat: Orzewanie elektryczne w nowym mieszkaniu
Od: Agata Rabska <m...@S...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Mam do Was pytanie, ponieważ myślę, że macie już pewne doświaczenia
w różnej materii.
Zamierzemy kupić z narzeczonym mieszkanie. Jedno z potencjalnych nas
interesujących jest w całości ogrzewane prądem. Developer twierdzi, że
stosuje odpowiednie materiały, odpowiednią grubość ścian oraz wszelkie
elementy oszczędnościowe, w sensie energetycznym.
Mieszkania zostały wyposażone w grzejniki konwekcyjne Ensto (model chyba
Opera), oraz ogrzewanie podłogowe, tylko w łazience. Mieszkanie będzie
dwupoziomowe, o powierzchni około 66 metrów (połączone dwie kawalerki).
Wysokość standardowa dla nowego budownictwa. Te mieszkania są położone
w środku, nie są skarajne.
Oprócz ogrzewania elektrycznego jest bojler 100 litrowy Ariston na wodę
oraz oczywiście kuchenka z pierkarnikiem elektrycznym. Nie gotujemy dużo
w domu, pierzemy średnio dwa-trzy razy na tydzień. Jest nas dwoje
dorosyłych, młodych ludzi. W domu mamy jeszcze dwa komputery. Lodówka
i pralka mają klasy energetyczne A.

Czy możecie oszacować jaki będzie koszt ogrzewania tego mieszkania?
W sezonie grzewczym (około 22 stopnie w pokojach)? Ile wyniosą rachunki
za prąđ bez ogrzewania, czyli za samo użytkowanie (woda plus urządzenia
elektryczne)?

Bardzo proszę o odpowiedzi.

Mirai, pierwsza, jedyna, niepowtarzalna
12 latka no 1. on p.r.a
Proud Member of S.W.A.T. & Woosh Club
Mleka nie ma, a koty do wykarmienia

2. Data: 2005-05-05 07:25:04

Temat: Re: Orzewanie elektryczne w nowym mieszkaniu
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Rabska <m...@S...hell.pl> napisał(a):

> Oprócz ogrzewania elektrycznego jest bojler 100 litrowy Ariston na wodę

Pytanie co prawda było o co innego, ale czuję się w obowiązku ostrzec: w
życiu nie kupowałabym mieszkania z bojlerem, bo oznacza to albo kosmiczne
rachunki za prąd za podgrzewanie wody przez cały czas, albo wyłączanie
boilera wtedy, kiedy teoretycznie nie jest potrzebny i regularne rzucanie
słowami uważanymi powszechnie za obraźliwe, bo oto ciepłej wody nie ma, a
zachodzi pilna potrzeba jej użycia.

JoP

3. Data: 2005-05-05 08:24:04

Od: "Kasia M." <k...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Rabska" <m...@S...hell.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W sezonie grzewczym (około 22 stopnie w pokojach)? Ile wyniosą rachunki
> za prąđ bez ogrzewania, czyli za samo użytkowanie (woda plus urządzenia

Ja w mieszkaniu 33,3 m kw. mam ogrzewanie elektryczne. Lodówka, jeden komp,
bojler 100 l, kuchenka elektryczna. Jest jeden grzejnik w łazience i jeden w
pokoju, ale pokój jest jakby razem z kuchnią, nie ma między nimi ściany.
Mieszkam sama, mało gotuję, raz na tydzień coś w piekarniku upiekę. Często
korzystam z elektrycznego czajnika. Średnie roczne opłaty za prąd wynoszą
mnie 100 zł miesięcznie. Z tym, że na czas wyjścia do pracy ogrzewanie jest
wyłączone. Mieszkanie narożne - północ i wschód. Co dziwnego (dla mnie)
łazienka, która ma jedną ścianę zewnętrzną od wschodu jest bardzo ciepła.
Praktycznie grzejnik w łazience włączam tylko kilka razy do roku, z reguły
wtedy, jak ma do mnie ktoś przyjechać. W mieszkaniu jest programator, którym
mogę ustawić sobie na każdy dzień tygodnia inne godziny wyłączania i
włączania ogrzewania. Sąsiedzi, w mieszkaniu ok. 45 m kw., małżeństwo, bez
dzieci, dwa pokoje płacą średnio 200-250 zł. Przy czym ja korzystam
praktycznie cały czas z prysznica, a oni uwielbiają kąpiele w wannie :) U
mnie temp. zimą to ok. 20 st. C, u nich 22.
Z jednej strony, jeżeli nie ma się gazu i ogrzewania z ciepłowni odpadają
opłaty stałe ich dotyczące, tóre ponosi się cały rok. Z drugiej strony
myślę, że to zależy od ilość zużywanej ciepłej wody. Acha! Ja mam dwie
taryfy, nocną i dzienną, piorę tylko na nocnej i grzeję wodę w bojlerze
praktycznie też tylko na nocnej.
Pozdrawiam
Kasia

4. Data: 2005-05-06 08:36:58

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 4 May 2005 15:18:01 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, Agata Rabska
napisał(a):

> [...]
> W sezonie grzewczym (około 22 stopnie w pokojach)? Ile wyniosą rachunki
> za prąđ bez ogrzewania, czyli za samo użytkowanie (woda plus urządzenia

Musza byc dwie taryfy, dzienna i nocna, ale i tak to jest wielka suma...
wlasciwie wszytsko co w naszym kraju jets na prad jest najdrozsze w
eksploatacji...

5. Data: 2005-05-10 14:12:47

Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musza byc dwie taryfy, dzienna i nocna, ale i tak to jest wielka suma...
> wlasciwie wszytsko co w naszym kraju jets na prad jest najdrozsze w
> eksploatacji...

Ja mieszkam na wsi i właściwie wszystko (oprócz ogrzewania zimowego) mam na
prąd. Gazu tu nie ma i właściwie nie mam wyboru. No i nie jest tak źle, byle
zainstalować licznik dwutaryfowy, mieć duży bojler (min. 100 l) i koniecznie
zegar sterujący.

Ale jak patrzę na innych ludzików walczących z opałem stałym, to źal mi ich.

To nie jest tak, że się "nie opłaca". Musicie oszacować swoje dochody, a jak
są niezupełnie wystarczające, to po prostu akumulować środki na zimowe
ogrzewanie. Nie wydaję mi się, aby przy zachowaniu pewnej dyscypliny (czyli
używanie programatorów i sterowników, no i oczywiście licznika
dwutaryfowego) koszt wyniósl więcej niz 350...400 PLN/m-c zimą.

Ja latem płacę (rodzina 3 osoby, bojler, kuchnia el., pralka, mikrofala,
koleżanka małżonka codziennie myjąca i susząca włosy, kupa drobnego sprzętu)
ok. 150 PLN/m-c.

Grzexs

Uszczelki w kabinie prysznicowej
wyciszenie pionu wod-kan
mądry Polak po
Lodowka pomalowana farba
Prosze o opinie jaką zainstalować płyte grzewczą.