Ospa, półpasiec a ciąża

następny post »
Data: 2006-01-05 17:57:50
Temat: Ospa, półpasiec a ciąża
Od: "GosiaK" <g...@W...pl>

Witam
W przedszkolu u mojej córki jest ospa. Wiadomo - normalna sprawa, niby lepiej
zeby dziecko przeszło ospę w wieku przedszkolnym itp. Ale jest jeszcze mąż,
który na ospę nie chorował, a na dodatek jest na "okresie próbnym" w nowej
pracy, no i ja w 17tyg.
ciąży...

Ja na ospę chorowałam, ale podobno to nie chroni mnie przed półpaścem,
którego wywołuje ten sam wirus :o( Nie będę ukrywać, że się boję.
Czy możecie mi powiedzieć, czy rzeczywiście jest tak, że mimo że w wieku 14-15
lat przeszłam ospę, to jestem teraz przy kontakcie z wirusem narażona na
półpasiec? Czy w 17-18 tyg. ciąży jest to dużym zagrozeniem?...

Póki co zatrzymałam Amelkę w domu. Ale zastanawiam się, czy to ma jakiś sens.
Jedną jej koleżankę z grupy wysypało w poniedziałek, a drugą we wtorek.
Wcześniej jakieś starszaki chorowały. Mam wrażenie, że aby ją uchronić przed
zarażeniem, to musiałabym ją trzymać w domu do wiosny chyba. No i nie wiadomo,
czy juz nie złapała :o(
Boję się i czuję się zupełnie bezradna. Poradźcie, co robić?

pozdrawiam
MałGosiaK
--
www.SiedemZyczen.pl