Oświetlenie pokoju

1. Data: 2004-06-29 20:01:28

Temat: Re: Oświetlenie pokoju
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29.06.2004 08:05, Użytkownik Hanka Skwarczyńska napisał:

> Ja bym się bała, że będzie. W najbardziej oszczędnym wariancie
> wychodzi Ci jedna linka (a dokładnie dwie linki :) na półtora metra -
> gęsto.

Faktycznie w ten sposób na to nie patrzyłem (tzn. to 1,5 m) - mogłoby
wyglądać jak na rozjeździe tramwajowym ;-)

> Oczywiście> zależy, jaka linka i jaki ogólny styl w pomieszczeniu.
Zasadniczo minimalizm - lekkie meble, jakieś miejsce do pracy i
wypoczynku, jasne ściany.

> My założyliśmy linki [...] w garderobie 1.5x4m - pod sufitem
> pajęczyna, a w szafie ciemno.
No jak szafa ma wiele hektarów to ... trzeba było zainstalować
reflektory przeciwlotnicze ;-)

> IMHO linka jest dobra do oświetlania regału z kolekcją modeli
> samolotów, ale na oświetlenie ogólne nadaje się tak sobie.

Zakładam, że dam żarówki o kącie 60 stopni i przy pomieszczeniu wysokim
na 2,8 m to może uda się przy rzadziej rozmieszczonych uzyskać
odpowiedni poziom oświetlenia - ale to trzeba by jeszcze jakoś
rozrysować - tzn. kąty i te sprawy a efekt ostateczny i tak ... jest
trudny do przewidzenia - odczuć nie da się skwantyfikować.

Ale zacząłem zastanawiać się też nad innymi źródłami światła - stojącymi
lampami. Chciałbym je jednak włączać włącznikami przy drzwiach i
zastanawiają mnie aspekty praktyczne. Tzn. czy zrobić drugą linię
gniazdek i załączać ją włącznikiem czy też są inne patenty ?

Świta mi też w głowie coś w stylu "dom inteligentny" i załączanie
poprzez programowanie czegoś tak ... ale jeszcze nie sprawdzałem
szczegółów i ile to kosztuje. Jestem w tej komfortowej (?) sytuacji, że
i tak będę wymieniał instalację elektryczną w tym pokoju więc wszystkie
pomysły mile widziane.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-30 06:17:31

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:40e1ca04$1@news.vogel.pl...
> [...] Zasadniczo minimalizm - lekkie meble, jakieś miejsce
> do pracy i wypoczynku, jasne ściany.

W tym układzie ładną linkę pewnie dałoby się obronić. Zwróć tylko uwagę na
maksymalną moc żarówek - _wszystkie_ linki, które mi się podobały (a akurat
w tej kwestii nie miałam wyrafinowanych zachcianek), miały 20W.

> [...] No jak szafa ma wiele hektarów to ... trzeba było
> zainstalować reflektory przeciwlotnicze ;-)

Reflektory świecą po oczach, jak się po szafie jeździ na wrotkach ;)

> [...]zacząłem zastanawiać się też nad innymi źródłami światła
> - stojącymi lampami.

Witamy w klubie :) Ja też w tzw. pokoju dziennym chciałabym świecić głównie
lampami stojącymi, a halogeny zostawić na okoliczność karpia :) (miały być
jeszcze świetlówki w celu czysto dekoracyjnym, ale trzeba będzie
wykombinować jakąś przysłonę zaciemniającą, bo 8x13W to jednak spokojnie
robi za oświetlenie ogólne). Tylko o ładną, pasującą do koncepcji lampę
stojącą za przyzwoite pieniądze to raczej trudno...

> Chciałbym je jednak włączać włącznikami przy drzwiach i
> zastanawiają mnie aspekty praktyczne. Tzn. czy zrobić drugą linię
> gniazdek i załączać ją włącznikiem czy też są inne patenty ?

Myśmy nic mądrzejszego nie wymyślili. No, chyba że światło na pilota :)
Można jeszcze pokombinować z podłączeniem "wprost do ściany" (po obcięciu
wtyczki) schowanym w listwie przypodłogowej, ale to już silnie zależy od
warunków lokalnych.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-06-30 19:24:13

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.06.2004 08:17, Użytkownik Hanka Skwarczyńska napisał:

> W tym układzie ładną linkę pewnie dałoby się obronić. Zwróć tylko uwagę na
> maksymalną moc żarówek - _wszystkie_ linki, które mi się podobały (a akurat
> w tej kwestii nie miałam wyrafinowanych zachcianek), miały 20W.

Linek czy standardowo dostarczanych żarówek ?

Może ktoś wie czy druty/linki mają jakąś granicę "wydolności" tzn. ile
maksymalnie "WAT żarówek" halogenowych można powiesić na drucie o
przekroju 2,5mm ?

> Reflektory świecą po oczach, jak się po szafie jeździ na wrotkach ;)

No tak, a gdyby nie konieczność swobodnego manewrowania wózkiem widłowym
to można by postawić latarnie ? ;-)

> No, chyba że światło na pilota :)
Na http://www.eib.pl/ zaglądałaś ? Ale aż się boję poprosić o ofertę ;-)

Pomysł z pilotami też mi przyszedł do głowy - przyjrzę mu się bliżej -na
razie znalazłem
http://www.conrad.pl/index.php?art=617245&back=list
http://www.conrad.pl/index.php?art=623004&back=list

Gdzieś ostatnio widziałem też specjalnie projektowane (nawet mi się
podobały wizualnie), które można zawiesić w uchwycie koło standardowego
włącznika jak też wyjąć i położyć tam gdzie nikt by się go nie
spodziewał ;-) a które z pozoru można uznać za oczywiste :-)

> Można jeszcze pokombinować z podłączeniem "wprost do ściany" (po obcięciu
> wtyczki) schowanym w listwie przypodłogowej, ale to już silnie zależy od
> warunków lokalnych.
To moim zdaniem mocno ograniczy mobilność takiej lampy :-(

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-07-02 09:21:20

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:40e312be$1@news.vogel.pl...
> [...] Linek czy standardowo dostarczanych żarówek ?

Standardowo dostarczane żarówki miały 20W (i jakiś kompletnie żenujący kąt
rozsyłu), a w instrucji było napisane, że mocniejszych nie wolno i kropka.
Nie wiem, czy ograniczenie mialo związek z linką jako taką, oprawkami czy
transformatorem, tego już nie napisali ("w przypadku zapotrzebowania na
silniejsze żarówki należy ostrymi nożyczkami odciąć transformator... ops,
przepraszamy, zapomnieliśmy uprzedzić o konmieczności odłączenia od prądu"
:).

> [...] Na http://www.eib.pl/ zaglądałaś ? Ale aż się boję
> poprosić o ofertę ;-)

Jeszcze nie. Ale zajrzę. Mam już parę mebli kupionych na zasadzie "pan mi
zrobi o, takie, tylko za pół ceny", może z lampami też się uda ;)

> [...]
> To moim zdaniem mocno ograniczy mobilność takiej lampy :-(

Fakt, na to nie zwróciłam uwagi, bo u mnie lampy i tak miały mieć stałe
miejsce.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.