Owadożerne

1. Data: 2003-03-26 20:15:29

Temat: Owadożerne
Od: "Fistach" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
ostatnio zainteresowalem sie roslinami owadozernymi. Czy jest ktos tutaj ,
kto muglby udzielic mi paru wskazuwek jak zaczac, od czego i moge ma
roslinke do sprzedanie??
Prosze o pomoc

Fistach

2. Data: 2003-03-28 12:03:39

Temat: Odp: Owadożerne
Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tanio można kupić w marketach OBI
ania
Użytkownik "Fistach" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
:
: Fistach
:
:

3. Data: 2003-03-28 12:15:43

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik szanna1 <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b61e5h$3f3$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
,
> : kto muglby udzielic mi paru wskazuwek jak zaczac, od czego i moge ma
z kupieniem mucholowki lub dzbanecznika nie ma zadnego problemu, gorzej z
utrzymaniem, bo to dosc wymagajace rosliny. szczegolnie trudno jest utrzymac
wysoka wilgotnosc (np.dzbanecznik ok. 90%)

samaki

4. Data: 2003-03-28 18:01:05

Temat: Re: Owadożerne
Od: "Fistach" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
utrzymac
> wysoka wilgotnosc (np.dzbanecznik ok. 90%)

Masz może jakiś wyprubowany, pewny sposób na zapewnienie wilgotności?? Ja
myślałem o zrobieniu "szklarnii" z odwruconego akwarium ale to wtedy odetne
rośline od owadów. Co więc radzisz?

5. Data: 2003-03-28 22:31:49

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Fistach <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b623o0$14m$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
>
> Masz może jakiś wyprubowany, pewny sposób na zapewnienie wilgotności?? Ja
> myślałem o zrobieniu "szklarnii" z odwruconego akwarium ale to wtedy

mucholowke trzymam wlasnie w takim odwroconym akwarium, ktore jest w dodatku
pekniete, wiec zapewnia wymiane powietrza ktora zapobiega rozwijaniu sie
plesni, co do owadow to troche niedowierzam ze roslina sama je lapie wiec
poprostu ja dokarmiam raz w miesiacu (chociaz trudno jest zlapac zywa muche
;) ) dzbanecznika czesto zraszam i przemawiam do niego lagodnie namawiajac
do wypuszczenia nowych dzbankow (3 ostatnie liscie nie zeschly, tfu tfu nie
zapeszajac )

samaki

6. Data: 2003-03-29 10:51:14

Od: "Fistach" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>co do owadow to troche niedowierzam ze roslina sama je lapie wiec
> poprostu ja dokarmiam raz w miesiacu
>przemawiam do niego lagodnie namawiajac do wypuszczenia nowych dzbankow
>
> samaki

To dobra. Teraz muszę załatwić sobie jakąś roślinke. OD czego zacząć?? Co
jest najprostrze w chodowanie??
Co do wypowiedzi "SAMAKI" to chyba jednek te rośliny same polują gdyż jakby
można było wytłumaczyć ich życie na "wolności". Co do przemawiania to
zgadzam się. Prowadze małą hodowlę drzewek Bonsai i sam do nich przemawiam i
chyba to pomaga :))) tak przynajmnie wydaje mi się.

7. Data: 2003-03-29 22:31:01

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Łapie, łapie, po prostu wabi owady zapachem i po wejściu owada do kwiatu -
dzbanuszka, zamyka wieczko i trawi rozpuszczajac go swymi sokami.
Owady mogą się wykluwać we wnetrzu szklarenjki z larw zakupionych w sklepie
wędkarskim tzw. "białe robaczki". Larwy trzymamy w ...lodówce na górnej pólce
pod zamrażarką i tu największy problem, trzeba przekonać do tego żonę :)).
Pojemnik do ich przechowywania również można zakupić w wędkarskim sprzedawca
doradzi. Larwy po kilku dniach zaczynają się systematycznie przepoczawrzać,
okrywająć się chitynową skorupką, jak skorupka jest bardzo ciemna to znak że za
klka dni wylęgnie się z niej ...mucha plujka. Roślinę dokarmiamy podając jej
kilka poczwarek (w tym ostatnim stadium) do szklarenki w odkrytym pojemniku.
Resztę zrobi już roślinka.
Pozdrawiam i życzę sukcesu w przekonywaniu żony (męża).
Paweł (Astacus)
http://ww.mikrojezioro.met.pl

8. Data: 2003-03-30 19:18:09

Od: "Fistach" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, fajnie ale dalej nie wiem od jakiej rośliny zacząć??

9. Data: 2003-03-30 19:34:28

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Fistach <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b67fu5$m6o$...@a...news.tpi.pl...
> Dzięki, fajnie ale dalej nie wiem od jakiej rośliny zacząć??

Ta wersja z mucha plujka jest chyba troszke obrzydliwa ale czego sie nie
robi dla ukochanych kwiatkow... zacznij od mucholowki, czasami mozna ja
upolowac w supermarketach ogrodniczo-budowlanych, na pewno na gieldach
kwiatowych. jesli masz zaprzyjazniona kwiaciarnie to sobie zamow. nie
powinna kosztowac wiecej niz 20 zl. to bardzo mala roslinka.
wazne : podlewac nalezy od dolu (nalewac wode na podstawek), woda o malej
zawartosci skladnikow mineralnych, podobno mozna destylowana, i nigdy nie
pozwolic na wyschniecie podloza.jesli pojawia sie kwiaty to dobrze je wyciac
to poprawia wzrost rosliny. jesli chcesz zeby pulapki wybarwily sie na
czerwono to trzeba zapewnic duzo swiatla.

pozdrowienia
samaki

10. Data: 2003-03-31 02:17:43

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, fajnie ale dalej nie wiem od jakiej rośliny zacząć??

Zapraszam na stronę http://www.carnivores.prv.pl/ , jes to strona traktujaca
kompleksowo chodowlę roślin mięsożernych, znajdziesz tam prawie wszystko co Cię
interesuje.
Pozdrawiam
Paweł

Ochojniki czas zwalczać!