Owoce w occie

1. Data: 2003-08-07 08:40:31

Temat: Owoce w occie
Od: "Elma" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
i pytam czy ktos dysponuje przepisami na owoce w occie. Dokładnie chodzi mi
o śliwki w occie, gruszki w occie.
A moze ktos próbował zrobic brzoskwinie w occie? Wymysliłam sobie, że to
moze byc dobry dodatek-dekoracja do mieska robionego na lekko słodko np.
indyk z rodzynkami. I wydaje mi się, że taka brzoskwinke dostałam w czasie
posiłku w samolocie.

Pozdrawiam.
Elma

1. Data: 2003-08-07 09:38:43

Temat: Re: Owoce w occie
Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bgt37d$467$1@news.onet.pl,
Elma <P...@p...onet.pl> typed:
> Witam,
> i pytam czy ktos dysponuje przepisami na owoce w occie. Dokładnie
> chodzi mi o śliwki w occie, gruszki w occie.

SLIWKI
1kg malo dojrzalych sliwek wegierek, 1/4l octu 6%, 25dkg cukru, gozdziki,
cynamon.
Sliwki umyc i przekluc patyczkiem, ulozyc w sloju. Ugotowac wode z octem,
cukrem i przyprawami, zalac sliwki. Nastepnego dnia sliwki odsaczyc, a
zalewe zagotowac ponownie pod przykryciem i zagotowana znowu zalac te
sliwki - i tak 4 razy. Pracochlonne, ale moja Babcia robila wedlug tego
przepisu i byly przepyszne.
(zrodlo - "Kuchnia polska" z 1968)

GRUSZKI
1kg malo dojrzalych gruszek, 1/2l octu 6%, 20 dkg cukru, gozdziki, cynamon.
Gruszki obrac ze skorki, pokroic i wyciac gniazda nasienne (zeby nie
ciemnialy mozna je zanurzyc w wodzie z dodatkiem kwasku cytrynowego lub soku
z cytryny). Wode, ocet, cukier i przyprawy zagotowac, wrzucic odsaczone
gruszki i gotowac powoli az do zeszklenia. Ostudzic w zalewie i odstawic do
chlodnego pomieszczenia. Nastepnego dnia odsaczyc, zalewe zagotowac jeszcze
raz i ostudzic. Gruszki ulozyc w slojach i zalac ostudzona zalewa.
(zrodlo - "Kuchnia polska" z 1968)

> A moze ktos próbował zrobic brzoskwinie w occie?

Wlasnie odkrylam zrodlo niedrogich, ladnych i twardych brzoskwin i
wymyslilam sobie, zeby je robic w/g powyzszego przepisu na sliwki. Tylko
zalewe zleje i zagotuje tylko raz, zamiast czterech razy, bo brzoskwinie
troche delikatniejsze od sliwek.

Pozdrawiam,
Karola

zimny sos do ziemniakow