(P) bobowy sos z tagiatellą

1. Data: 2003-07-10 08:44:43

Temat: (P) bobowy sos z tagiatellą
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wykonałam na obiad - pyszna rzecz,
choć ździebko różna od oryginału podawanego przez Tadeusza Pióro w artykule
"Inwazja strączkowa" ( Przekrój)

- 1/4 kg bobu (koniecznie młodego - stary jest mączny)
- szklanka słodkiej śmietany
- 2 spore ząbki młodego czosnku
- spora garść świeżego zielonego groszku
- zielony pieprz, sól, trochę soku cytryny

- makaron tagiatelli

- ser parmezan

Bób ugotować na półtwardo, obłuskać ze skorupek dzieląc każde ziarno na pół.
Jedną połowę na talerz, druga do miseczki odkładamy na później. Bób na
talerzu zgniatamy dokładnie widelcem na miazgę.
W rondelku rozgrzewamy delikatną w smaku oliwę, wciskamy 2 ząbki czosnku,
wrzucamy utłuczony zielony pieprz i zielony groszek - podgrzewamy - czosnek
ma się chwilę podsmażać, ale nie zrumienić.
Wkładamy do tego zmiażdżony bób i dokładnie mieszamy chwilę smażąc aż
wszystko będzie gorące (raczej podgrzewamy - żadnego zarumieniania).
Wlewamy powoli śmietanę cały czas mieszając.
Doprawimy do smaku solą i sokiem z cytryny.

łączymy z makaronem, posypujemy serem.

(dałam do tego zieloną sałatę, z pomidorami, szczypiorkiem i czarnymi
oliwkami w czosnkowym sosie vinegrete)

Smacznego

Sowa

1. Data: 2003-07-10 09:54:10

Temat: Re: (P) bobowy sos z tagiatellą
Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wystukał:

> [...]

> łączymy z makaronem, posypujemy serem.

> (dałam do tego zieloną sałatę, z pomidorami, szczypiorkiem i czarnymi

W trakcie przygotowania zjadamy ten bób odłożony na później? ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-07-10 10:03:30

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <j...@r...art.pl> napisał w wiadomości

> W trakcie przygotowania zjadamy ten bób odłożony na później? ;)

Oooo przepraszam, się mi zapomniał .

Wsypujemy go do gotowego, doprawionego sosu - chwilkę mieszamy żeby się
ogrzał i do makaronu całość siup.

A tutaj całość ze stosowną porawką:

----

[...]

Wsypujemy odłożony w miseczce bób - chwilkę podgrzewmy mieszając delikatnie.

-------

Sowa

1. Data: 2003-07-10 13:25:25

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - 2 spore ząbki młodego czosnku
> - spora garść świeżego zielonego groszku
> - zielony pieprz, sól, trochę soku cytryny

ile porcji można uzyskac z tej ilości składników?

1. Data: 2003-07-10 13:54:39

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> ile porcji można uzyskac z tej ilości składników?

Dwie

Sowa

1. Data: 2003-07-11 11:56:39

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dwie
>
> Sowa

dzięki :) choć mnie pewnie wyjdzie jedna bo jestem bobowym maniakiem ;-)

przepis smakowity, wiec dzis na obiad ... bobowy sos z tagiatellą :-))

pozdrawiam
emma

poszukuje - przepis na krupniok zapiekany zawijany w nalesnikach z "polewa" serowo-pomidorowa?
kuchnia wegierska i rumuńska
Cielecina z grilla
pasteryzacja
Chwalę sałatkę makaronową Dasidy