PRACA WRE !!! CZYLI...

następny post »
From: "Panslavista" <p...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: PRACA WRE !!! CZYLI...
Date: Thu, 5 Aug 2010 08:58:27 +0200

... OGÓRKI, OGÓRECZKI, OGÓRASY !!!

A więc kiszenie, marynaty, pikle i sałatki z udziałem ogórków oraz z
kapusty białej, czerwonej, kalarepy, kalafiorów, cebuli, marchwi, selerów,
buraków i co tam kto jeszcze wymyśli.

Przed paru laty gdy zaczynałem pisać na grupę pl.rec.kuchnia pisałem o
najlepszym słoiku do przetworów. Jest to słoik Wecka, zwany pospolicie
wekiem. Narzekałem na to, że są to walce i na dodatek o małej rozpiętości
pojemności. Dawniej można było kupić słoje 0,5 litra, 3,4 litra, 1 litr, 5/4
litra.- sam używam 1 oraz 5/4 litra. Spotykałem też weki o przekroju
kwadratu - te podobały mi się najbardziej - zwłaszcza do małych
pomieszczeń - bardzo ustawne.
Może jakaś firma handlowa zamówi takie słoiki i zacznie sprzedawać
dobrze opakowane zestawy weków - komplety z gumkami (z pewnym nadmiarem
ilościowym), spężynkami oraz otwieraczem do weków zamkniętych, coś w rodzaju
STARTER KITU, dla gospodyń domowych. oraz jako opcję garnek do ich
gotowania - też o formie kwadratu z zaokrąglonymi rogami za to z pokrywą i
wkładką - z nierdzewki. To nie musi być gruba blacha - Maruda w jakimś
smarkecie kupiła dość duże garnki z cienkiej nierdzewki - nie wiem, czy nie
na wagę, gdyż pochwaliła się, że garnki kupowała na wagę...
W takim garnku powinno zmieścić się luźno 9 weków czyli podstawa około
40 x 40 cm, wysokość 20cm. Wkładka powinna stabilizować słoiki, zarówno te o
przekroju koła jak i kwadratu. Myślę, że to są najbardziej optymalne wymiary
i ilości wypływajace z mojego doświadczenia jak i z wymiarów popularnych
kuchenek, na których przebiegałaby pasteryzacja. Pomysł oddaje za darmo tym,
którzy zechcą się zająć realizacją dla dobra wszystkich.
Zestawy powinny być dostępne także w kredycie kupieckim lub w sprzedaży
ratalnej. Dodatkowa uwaga - przetwory robi się w sezonie - gdy produkty są
dostępne i najtańsze. Zwłaszcza przy dużej podaży - pomaga się rolnikom,
ogrodnikom i sadownikom wykupując od nich ich towar bezpośrednio, dzięki
czemu nie wyrąbią sadów wiśniowych czy z borówką wysoką, więc wzrośnie
nadzieja na dostępność owoców i warzyw w następnym roku.
Tylko weki gwarantują najzdrowsze i bezstratne, a przede wszystkim
najtańsze przechowywanie przetworów i oszczędność energii, która jest
używana tylko w procesie wytwarzania.