PRACA WRE !!! CZYLI...

1. Data: 2010-08-05 06:58:27

Temat: PRACA WRE !!! CZYLI...
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

... OGÓRKI, OGÓRECZKI, OGÓRASY !!!

A więc kiszenie, marynaty, pikle i sałatki z udziałem ogórków oraz z
kapusty białej, czerwonej, kalarepy, kalafiorów, cebuli, marchwi, selerów,
buraków i co tam kto jeszcze wymyśli.

Przed paru laty gdy zaczynałem pisać na grupę pl.rec.kuchnia pisałem o
najlepszym słoiku do przetworów. Jest to słoik Wecka, zwany pospolicie
wekiem. Narzekałem na to, że są to walce i na dodatek o małej rozpiętości
pojemności. Dawniej można było kupić słoje 0,5 litra, 3,4 litra, 1 litr, 5/4
litra.- sam używam 1 oraz 5/4 litra. Spotykałem też weki o przekroju
kwadratu - te podobały mi się najbardziej - zwłaszcza do małych
pomieszczeń - bardzo ustawne.
Może jakaś firma handlowa zamówi takie słoiki i zacznie sprzedawać
dobrze opakowane zestawy weków - komplety z gumkami (z pewnym nadmiarem
ilościowym), spężynkami oraz otwieraczem do weków zamkniętych, coś w rodzaju
STARTER KITU, dla gospodyń domowych. oraz jako opcję garnek do ich
gotowania - też o formie kwadratu z zaokrąglonymi rogami za to z pokrywą i
wkładką - z nierdzewki. To nie musi być gruba blacha - Maruda w jakimś
smarkecie kupiła dość duże garnki z cienkiej nierdzewki - nie wiem, czy nie
na wagę, gdyż pochwaliła się, że garnki kupowała na wagę...
W takim garnku powinno zmieścić się luźno 9 weków czyli podstawa około
40 x 40 cm, wysokość 20cm. Wkładka powinna stabilizować słoiki, zarówno te o
przekroju koła jak i kwadratu. Myślę, że to są najbardziej optymalne wymiary
i ilości wypływajace z mojego doświadczenia jak i z wymiarów popularnych
kuchenek, na których przebiegałaby pasteryzacja. Pomysł oddaje za darmo tym,
którzy zechcą się zająć realizacją dla dobra wszystkich.
Zestawy powinny być dostępne także w kredycie kupieckim lub w sprzedaży
ratalnej. Dodatkowa uwaga - przetwory robi się w sezonie - gdy produkty są
dostępne i najtańsze. Zwłaszcza przy dużej podaży - pomaga się rolnikom,
ogrodnikom i sadownikom wykupując od nich ich towar bezpośrednio, dzięki
czemu nie wyrąbią sadów wiśniowych czy z borówką wysoką, więc wzrośnie
nadzieja na dostępność owoców i warzyw w następnym roku.
Tylko weki gwarantują najzdrowsze i bezstratne, a przede wszystkim
najtańsze przechowywanie przetworów i oszczędność energii, która jest
używana tylko w procesie wytwarzania.

2. Data: 2010-08-05 11:14:20

Temat: Re: PRACA WRE !!! CZYLI...
Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-08-05, Panslavista <p...@i...pl> wrote:
> ... OGÓRKI, OGÓRECZKI, OGÓRASY !!!

czy mogę mieć małą prośbę? wysyłasz tekst z polskimi znakami, ale w
nagłówkach postu nie ma informacji co to za kodowanie (pewnie iso8859-2,
albo windows-1250). nie wiem jak się konfiguruje czytnik którego
używasz, ale czy mógłbyś poświęcić chwilę, znaleźć jakiegoś "doca" w
sieci, i dokonfigurować? dzięki wielkie.

depesz

--
Linkedin: http://www.linkedin.com/in/depesz / blog: http://www.depesz.com/
jid/gtalk: d...@d...com / aim:depeszhdl / skype:depesz_hdl / gg:6749007

3. Data: 2010-08-05 11:37:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> wrote in message

> [...]
> używasz, ale czy mógłbyś poświęcić chwilę, znaleźć jakiegoś "doca" w
> sieci, i dokonfigurować? dzięki wielkie.

Pewnie iso.

4. Data: 2010-08-05 13:20:43

Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-08-05, Panslavista <p...@i...pl> wrote:
> Pewnie iso.

jest to możliwe, ale nie ma deklaracji. a że część osób wysyła w takim
kodowaniu, a część w innym to brak deklaracji dosyć mocno utrudnia.
pewnie mógłbym sobie dorzucić coś co zrobi autodetekcję, ale dodanie
nagłówka z definicją encodingu nie powinno być chyba niemożliwe?

depesz

5. Data: 2010-08-05 13:29:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewnie mógłbym sobie dorzucić coś co zrobi autodetekcję, ale dodanie
> nagłówka z definicją encodingu nie powinno być chyba niemożliwe?

Nie opłaca się, tyle razy hołota mi zmianiała ustawienia, że sobie
odpusciłem, czyli ISO i UTF-8.

6. Data: 2010-08-06 14:19:39

Od: Jarosław Maria Pawlak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
> używasz, ale czy mógłbyś poświęcić chwilę, znaleźć jakiegoś "doca" w
> sieci, i dokonfigurować? dzięki wielkie.

Oczekujesz od idioty że ustawi czytnik?
Nie ustawi. Bo jest idiotą.

7. Data: 2010-08-06 17:17:11

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-06 16:19, Jarosław Maria Pawlak pisze:
> Oczekujesz od idioty Ĺźe ustawi czytnik?
> Nie ustawi. Bo jest idiotÄ?.

Zdaje się że nie tylko jeden idiota tutaj ^

ogórki kiszone i dziwny zapach
Re: Do czego mozna uzyc...
KAPUSTKA...
Re: Do czego mozna uzyc...
A kurczak w ciescie?:) niekoniecznie sezamowym?:)