ogórki kiszone i dziwny zapach

1. Data: 2010-08-05 06:48:16

Temat: ogórki kiszone i dziwny zapach
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pierwszy raz kisze ogórki ale raz w zeszłym roku i teraz znowu ...
zakisilismy w duzym garnku glinianym jak zwykle i juz po kilku dniach
śmierdzi z tego żygami. Teściowa mowi że ma to samo. Co jest źle?

2. Data: 2010-08-05 07:18:52

Temat: Re: ogórki kiszone i dziwny zapach
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:
> Nie pierwszy raz kisze ogórki ale raz w zeszłym roku i teraz znowu ...
> zakisilismy w duzym garnku glinianym jak zwykle i juz po kilku dniach
> śmierdzi z tego żygami. Teściowa mowi że ma to samo. Co jest źle?

Ogórki dobrze kupować ze sprawdzonego źródła.
Zwykle są pryskane przeciw szarej pleśni i innym choróbskom. PO
pryskaniu jest okres karencji - różnie - zależy od preparatu - zwykle
kilka tygodni. Ale jak gospodarz jest zachłanny to ma to w d... i
sprzedaje mimo to.
Moja teściowa też się nacięła rok temu - 30 słoików szlag trafił -
ogórki miast się zakisić zrobiły w sloju coś na kształt grzyba :(

Od czasu jak naście lat temu zatrułyśmy się z córką truskawkami (a
właściwie chemią na nich) nauczyłam się uważać na to co i od kogo kupuję.

E.

3. Data: 2010-08-05 07:27:27

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> Od czasu jak naście lat temu zatrułyśmy się z córką truskawkami (a
> właściwie chemią na nich) nauczyłam się uważać na to co i od kogo kupuję.

Najczęstsza wada to przenawożenie, druga - zła woda, trzecia - wady
technologiczne.

4. Data: 2010-08-05 09:17:25

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale ja mam swoje ogórki nie poryskane :)

5. Data: 2010-08-05 12:11:06

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:
> ale ja mam swoje ogórki nie poryskane :)

W takim razie nie wiem. Może kwesta wody. Kiedyś zrobiłam ogórki ze
świeżym koprem - też wyszły, tyle że woda była glutowata - ciągnęła się
jak kisiel, acz w smaku były dobre.
Może poczekaj jeszcze kilka dni i się zobaczy.

E.

6. Data: 2010-08-05 14:54:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Aug 2010 11:17:25 +0200, Rafał napisał(a):

> ale ja mam swoje ogórki nie poryskane :)

Ja też.

7. Data: 2010-08-05 18:00:08

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypaż naczynie wżątkiem, może pomoże, jak nie to zmień naczynie.
Zrobić to należy tak by z pwodu rużnicy temperatur naczynie nie pękło!

8. Data: 2010-08-05 20:19:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Aug 2010 20:00:08 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Wypaż naczynie wżątkiem, może pomoże, jak nie to zmień naczynie.
> Zrobić to należy tak by z pwodu rużnicy temperatur naczynie nie pękło!

Jeśli postąpi jak radzisz, niechybnie naczynie pęknie - od "wypażania",
"wżątku" i "rużnicy".

Re: Do czego mozna uzyc...
KAPUSTKA...
Re: Do czego mozna uzyc...
A kurczak w ciescie?:) niekoniecznie sezamowym?:)
Małosolne