PRALKA i gwarancja co nic nie daje - prosze o pomoc

1. Data: 2008-04-02 11:21:03

Temat: PRALKA i gwarancja co nic nie daje - prosze o pomoc
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
mam duży kłopot z pralką: pęka jej przedni plastikowy panel, gdzie umieszczone
są wszystkie pokrętła i klawisze.
serwis odmawia naprawy, twierdzi, że części plastikowe nie podlegają gwarancji.
tymczasem po każdym użyciu pralki pęknięcia powiększają się i pojawiają się
nowe - niedługo wszystko spadnie na ziemię a ktoś zostanie np. porażony prądem.

co mogę zrobić? pralka jest na gwarancji.

na jakiej podstawie mogę żądać usunięcia wady (pękającego plastiku, którego
rzekomo gwarancja nie obejmuje)?

jeśli odmówią usunięcia tej wady co mogę robić dalej?

mogę żądać wymiany pralki? - czy tu ma znaczenie, że jej już nie produkują i nie
ma jej w ofercie?

czy mogę żądać zwrotu pieniędzy i oddać im pralkę?

gwarancja kończy się za trzy tygodnie - !!! - co zrobić, żeby nie zostać "na
lodzie",
z zepsutą i psującą się pralką już po gwarancji?
wysłać żądanie usunięcia wady na piśmie za potwierdzeniem odbioru, wraz ze
zdjęciami popękanych elementów?

i w ogóle co dalej, jaki są szanse i jak postępować, na podstawie jakich
przepisów?

bardzo proszę o pomoc

2. Data: 2008-04-02 11:53:59

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?

powiem Ci tu też - gwarancja i jej warunku są dowolne i dobrowolne - gwarancji
wogóle może nie być
Ty mozesz za to ścigać sprzedawce, którego jak nie ma to masz problem

3. Data: 2008-04-02 12:06:41

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad N>S>" <n...@o...pl> writes:

> czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?

Gwarancja moze niczego nie obejmowac.

Natomiast mozesz reklamowac u sprzedawcy z tytulu niezgodnosci z
umowa, ale primo, jesli np. sprzedawca juz zwinal interes, to klops, a
secundo, jesli minelo od zakupu ponad pol roku, to ty musisz
udowodnic, ze pekniecia sa wynikiem wady, ktora istniala w momencie
zakupu.

MJ

4. Data: 2008-04-02 12:11:20

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Konrad N>S> (n...@o...pl) w wiadomości
news:fsvq70$2cs$1@opal.icpnet.pl nabazgrał(a):

> czy gwarancja może nie obejmować przedmiotu na który została udzielona?
> mam duży kłopot z pralką: pęka jej przedni plastikowy panel, gdzie
> umieszczone są wszystkie pokrętła i klawisze.

Pewnie jest jak w każdej gwarancji " uszkodzenia mechaniczne nie podlegają
gwarancji" , masz pecha i już.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

5. Data: 2008-04-02 15:33:41

Od: "mikont" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wraz ze zdjęciami popękanych elementów?
>
> i w ogóle co dalej, jaki są szanse i jak postępować, na podstawie

radzę kontak z Federacja Konsumentów, inaczej sobie nie poradzisz z nimi,
skoro odmawiaja naprawy
az

6. Data: 2008-04-02 16:07:33

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mikont" <q...@g...pl> napisał w wiadomości

> radzę kontak z Federacja Konsumentów, inaczej sobie nie poradzisz z nimi,
> skoro odmawiaja naprawy

cóż za genialna porada :-) jak w gwarancji napisali, że uszkodzenia mechaniczne
nie podlegają gwarancji to Federacja tego nie zmieni
mogli nawet napisać, że uznają połamania tylko zielonych plastików :-)

7. Data: 2008-04-02 16:36:34

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mechaniczne nie podlegają gwarancji to Federacja tego nie zmieni
> mogli nawet napisać, że uznają połamania tylko zielonych plastików :-)

Może zmienić. Jesli zapis jest niezgodny z polskim prawem to można go
podważyć np. w sądzie

MaW

8. Data: 2008-04-02 16:40:01

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdjęciami popękanych elementów?
>
> i w ogóle co dalej, jaki są szanse i jak postępować, na podstawie jakich

czy to przypadkiem Ariston?

9. Data: 2008-04-02 16:48:50

Od: groszek <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo proszę o pomoc

a jaka to pralka

10. Data: 2008-04-02 18:26:10

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> napisał w
wiadomości news:ft0cmh$pvi$1@news.onet.pl...

> Może zmienić. Jesli zapis jest niezgodny z polskim prawem to można go podważyć
> np. w sądzie

gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym i o jej warunkach decyduje gwarant !!!

praca Ekspert ds. technicznych
Krótki kompakt WC ?
Wywózka śmieci - ile i jak często ?
Pralka - zdychająca pompa