Paela bardzo proszę

Data: 2000-04-02 13:53:34
Temat: Paela bardzo proszę
Od: "ostry" <o...@e...com.pl>

Przepis na Paelę

Składniki : ? kg mięsa małży, ? kg mięsa muli, 0,5 kg mięsa kraba, 0,5 kg
krewetek, 1 kurczak podzielony na 12 części, 1 cebula drobno krojona, 1
zielona papryka drobno krojona, 3 pokrojone łodygi selera naciowego, 2
roztarte ząbki czosnku, ? łyżeczki mielonego szafranu, tymianek, oregano, 2
litry bulionu z kury, 2 szkalnki krojonych pomidorów ( bez gniazd ), 4
szklanki ryżu, ,sól, pieprz cayenne, ? kg zielonego groszku ? kg szynki
wędzonej pokrojonej w kostkę, tłuszcz do smażenia.

Robimy : rozgrzewamy tłuszcz w naczyniu i podsmażamy na ostro kawałki
kurczaka, dodajemy cebulę, paprykę seler i czosnek, smażymy do miękkości,
wyjąć kurczaka, wybrać nadmiar tłuszczu, dodać przyprawy, wrzucić pomidory,
zalać bulionem, doprowadzić do wrzenia. Do naczynia żaroodpornego wsypujemy
przepłukany ryż, rozkładamy równomiernie, na ryż kładziemy kawałki kurczaka,
mięso krabów, krewetki, małże i mule, groszek i szynkę, zalewamy wszystko
wywarem i wstawiamy do piekarnika ( ok. 190 stopni ) pieczemy bez przykrycia
30 min. - do czasu aż ryż zmięknie - nie mieszamy. Po upieczeniu przykrywamy
naczynie i odstawiamy na ok. 5 min. Po tym czasie podajemy.

Przepis pochodzi z książki Rona Kaleniuka - sam nie robiłem dokładnie takiej
ale zbliżoną ( bez tylu owoców morza bo grozi bankructwem ;)

--
IL PSS - OS3 - 28752610
"Widziałem kapitana i Czarnego Psa....., więc zdawało mi się, że wiem, jak