Panslavisto!

1. Data: 2008-09-19 21:00:52

Temat: Panslavisto!
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ty mnie norrrrmalllnie zaniedbujesz! Gdzieś jest???

Piłam dzisiaj nalewkę z aronii - sąsiedzi nam sprezentowali skromne
0,7 :-)
Pychota! I mocne! I kolor cudny. Moje uwielbienie dla wiśniówki
zachwiało się w posadach :-)
Może moje złe doświadczenia z aronią biorą się ze zbyt długiego
przetrzymywania owoców w moszczu? - z tych pesteczek garbniki wtedy
przechodzą do roztworu i smak surowizny nadają. Hmmm, rzuć przepis na
Twoje aroniowe wino, może być na priv, zwłaszcza z opisem
postępowania z moszczem w kwestii czasowej - tzn ile ta aronia w
całości tam przebywa?

Całusy od XL :-)

2. Data: 2008-09-20 03:46:10

Temat: Re: Panslavisto!
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote in message
c.googlegroups.com...
[...]

Nie wolno miażdżyć owoców, gdyż będzie gorzkie - ot przepis.
Maruda się martwi - po początkowej burzliwej fermentacji (zbyt krótkiej,
więc na dzikich drożdżach) ucichła we wszystkich fermentorach, cukru
dostatek. Spodziewa się straty. Sześć fermentorów - to prawie 100l.

3. Data: 2008-09-20 07:41:16

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Wrz, 05:46, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
> więc na dzikich drożdżach) ucichła we wszystkich fermentorach, cukru
> dostatek. Spodziewa się straty. Sześć fermentorów - to prawie 100l.

Pewnie za zimno i tyle. Niemożliwe, aby fermentacja całkowicie ustała
tak po prostu bez przyczyny.

4. Data: 2008-09-20 10:18:36

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote in message
.googlegroups.com...
> [...]
> dostatek. Spodziewa się straty. Sześć fermentorów - to prawie 100l.

Pewnie za zimno i tyle. Niemożliwe, aby fermentacja całkowicie ustała

Nie. Mam Zentral Heizung, na chodzie - ucichła, gdy zapalono. Z otwartym
oknem mam (przed c.o . też 21-22°C w kuchni). Przed chwila zakończyłem
prace - zaszczepiłem moszcz pirosiarczynem i dodałem pożywki, smak i zapach
przyjemny, ale nie alkoholowy, słodkie. Pieni się więc jest nadzieja, że
ruszą szlachetne drożdże, kożucha, po za śladami dziczyzny nie ma. Zajrzę za
dwa-trzy dni - ocenić co dzisiaj zdziałałem. A Matuda to panikara - dawniej
ja robiłem - zawsze przy niedostatku tego co trzeba na czas. Ona lubi "last
minute", a ja nie cierpię. Dlatego mam przewagę sprzętów nad rzeczywistymi
potrzebami. Dlatego, gdy zepsuto mi pompę spalinową - miałem ręczną, gdy w
ręcznej zrobiono mi psikusa wziąłem zbiornik na przyczepę i napełniłem z
wodociągu (i tak zabawa trwa już 40 lat)... Mnie nie można złamać. A
zwłaszcza takie złamasy kutane nie mogą mi dać rady - nie ma takiej rury na
świecie, której nie mógłbym odetkać!!! :-P))))))))))))

Manipulacja telewizyjna - ciekawy przyklad
20080919
TV
I TYLKO NIEBO PŁACZE...
Córka alkoholika znęcającego się psychicznie nad rodziną