Parowar - refleksje.

81. Data: 2012-03-10 16:56:04

Temat: Re: Parowar - refleksje.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Mar 2012 17:12:28 +0100, medea napisał(a):

> Ja kupuję zazwyczaj marki Cenos, ale najczęściej ten zwykły biały długi.
> A w ogóle staram się kupować ryż w przezroczystych torebkach, żeby mieć
> wgląd, co w środku. Przezroczyste torebki ma chyba też "Halina", bo
> zdaje się, że z tej firmy też kupowałam.
>
> A z Podravki ostatnio makarony kupuję. Dobre i niedrogie.
>
> Ewa

Bardzo dobry ryż okrągły kupuję w Realu - torebki półkilogramowe,
przezroczyste, częściowo zadrukowane. Znak rozpoznawczy - duże litery SOS -
nie wiem dlaczego takie, ale ryż świetny. Tylko uwaga - dwa rodzaje, jeden
zwykły, drugi okrągły - patrzeć!
I wszelki ryż z napisem "arborio".
--

XL

82. Data: 2012-03-10 16:58:02

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 10 marca 2012, 16:46:07 UTC+1 użytkownik Aicha napisał:
> Jacy specjaliści w działu handlu i marketingu, takie nazewnictwo.
> Wszyscy pojechali schematem, nie bacząc na to, że z parboilowatości

"z parboilowatości"? Ci się nudzi, że takie trudne słowa wymyślasz?;)
Google mówi, że "parboiled" to po naszemu "parzony". Nie wiem, więc,
czemu do handlu wprowadzono "ryż parboiled", a nie "rice parboiled"
lub "ryż parzony". Taka jakaś niekonsekwencja.
Hmm... Na moim opakowaniu jest "Ryż parboiled - ryż preparowany termicznie" (ale to
na boku, małymi literkami).

> właśnie wynikają właściwości tego ryżu, lepsze niż "zwykłego" białego.

Ano :) Mnie one też się podobają.

> BTW, z jakich firm kupujecie ryż?
> Ja trzymam się jednej - tylko ostatnio zgrzeszyłam niewiernością i
> kupiłam z Podravki :)

Z przodu i tyłu opakowania rzuca się w oczy "Noe" w ramce. Ale w
opisie jest, że dystrybutorem jest Kaufland w poszczególnych krajach. Praha, Zagreb,
Wrocław, Bucuresti, Bratislava i ?????.
No i ryż jest z Urugwaju.

--
Pozdrawiam :)
JM

83. Data: 2012-03-10 17:06:11

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-10 17:58, JaMyszka pisze:

> "z parboilowatości"? Ci się nudzi, że takie trudne słowa wymyślasz?;)

It's not a bug, it's a feature :D

> Praha, Zagreb, Wrocław,

Ooo :)

84. Data: 2012-03-10 17:09:04

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 10 marca 2012, 17:48:44 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> Chyba niedopitemu 333-)

Oj tam, oj tam! Chleb stały czy w płynie - co za różnica?
Dalej prawdziwe jest, że głodnemu chleb na myśli;p

85. Data: 2012-03-10 17:26:23

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 10 marca 2012, 17:50:34 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
> XL a ja paraboliczny mówię!

Jak znam życie, to pewnie bawi Cię prostota paraboli;)
Bo mnie to rozwala;p
Gdy dziewczyna kupiła mi po raz pierwszy ryż paraboliczny i mi
go wręczała, to spodziewałam się ujrzeć ziarna przynajmniej w
kształcie małych bananków... hihihiii...

86. Data: 2012-03-10 20:01:30

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-03-10 16:46, niebożę Aicha wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> Wszyscy pojechali schematem, nie bacząc na to, że z parboilowatości
> właśnie wynikają właściwości tego ryżu, lepsze niż "zwykłego" białego.

Najchętniej kupuję z noname. Czasami, jak nie ma, z Haliny. W
kilogramowych torebkach i nie "paraboliczny".

Qra

87. Data: 2012-03-10 21:57:46

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ale on podjadał na studiach, podczas praktyki w PGRze.

Cały mój wywód mi się wziął i sypnął ;)
Ja pamiętam rumsztyk ze szkolnej stołówki w LO nigdy wcześniej, ani
później nie jadłam czegoś podobnego.

--

Paulinka

88. Data: 2012-03-10 21:58:58

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Smietanę to ja daję do ryżu z truskawkami...

O tego połączenia organicznie nie lubię, tak jak zupy owocowej, pierogów
i knedli z owocami.

--

Paulinka

89. Data: 2012-03-10 21:59:19

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Jednakże gospodarstwa nie prowadzę jako takiego - zwierząt nie hoduję,
> gnoju nie przerzucam itp.

Kur nie mordujesz ;)

--

Paulinka

90. Data: 2012-03-10 22:03:08

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai pisze:

> Cenos, Kupiec, czasem Sonko, kiedyś kupowałam Halinę, ale okrutnie
> podrożała.
> Z Podravki kupuję ostatnio makarony (ale i tak wolę Primo Gusto)
> i koncentrat pomidorowy.

O mam to samo. Ryż Cenos, Kupiec, Sonko a Haliny nie znam.
Z makaronów Lubella albo Primo Gusto, a koncentratów nie używam li tylko
przecier Primo Gusto w kartoniku.

--

Paulinka

Tematu obieraczek finalizacja.
Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż