Pasternak - c.d.

61. Data: 2018-02-08 12:15:40

Temat: Re: Pasternak - c.d.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-04 o 11:21, i...@g...pl pisze:
> Wiesz, pietruszka jest dla mnie ordynarna odkąd poznałam pasternak. Taka wg mnie
dzieli je odległość w mojej skali smakowej.
> Warto wysiać pasternak i samemu porównać. Przed siewem namocz nasiona przez noc i
wysiej z rzodkiewką, bo długo kiełkuja. Po wschodach przerwij siewki zostawiając co
10 cm, bo to duże rośliny - korzeń jest gruby, a wysokosć naci dochodzi do 60 cm.
> Ziemię upraw na półtora szpadla, zeby były ładne i proste korzenie. I oczywiście
nawadniaj i nawoź Azofoską lub innnym do warzyw. Nawozenie kończymy w sierpniu.
Korzenie od tej pory intensywnie rosna. Zbiór można zacząć w październiku, zbierać
można póki ziemia nie zamarznie. Zimuje w gruncie, co sprawdziłam znajdujac wiosna na
grządce niewykopane przez nieuwagę korzenie w bardzo dobrym stanie

To pewnie tak samo jak placki ziemniaczane dla kogoś kto spróbował
placków z cukinii,. Tak samo te ziemniaczane się wydaja być ordynarne.
No cóż, lepsze zawsze wrogiem dobrego. Co będzie z pasternakiem, zobaczę
i ocenię. A liście mają też jakiś swój smak, do czegoś się nadadzą, np
do rosołu?

62. Data: 2018-02-08 13:19:19

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-02-06, i...@g...pl <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> główkę) wkładam na kilka minut do naczynia z lekko ciepłą wodą, po
> czym wymieniam ją na zimną. Skórka w kilka chwil staje się elastyczna
> i bardzo szybko i łatwo się ją zdejmuje - schodzi płatami, łuski
> odrywają się niemal w całości. Dzięki temu praca jest naprawdę
> łatwiejsza i szybsza, czas kontaktu z palcami jest naprawdę minimalny,
> a i ewentualne drażniące substancje są znacznie rozcieńczone w wodnej
> barierze, kiedy bierzesz w mokre palce mokre czosnkowe ząbki czy
> cebulę. Ręce nie wchłaniają też zapachu, kiedy robota jest żtp. mokra.

Ha, zadziałało bardzo dobrze. Nie, że przerabiałem jakiś kosmicznych
ilości, główke polałem pod kranem letnią wodą i w ciagu minuty zaczeło
ładnie odłazić. Dzięki :)

--
Marcin

63. Data: 2018-02-08 14:55:45

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Liście, ku mojemu zaskoczeniu, są pozbawione wszelkich walorów kulinarnych - ani
aromatu, ani niczego, poza imponującą wielkością :-)

64. Data: 2018-02-08 14:59:37

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Fajnie, że skorzystałeś. Szkoda lać wodę, bo spływa jej dużo, a taka bieząca
nawilżenie daje słabe i marnuje się tylko. Lepiej wrzucić w miskę z wodą, ponadto w
tym czasie mozesz robić inne rzeczy, zamiast stać z tym czosnkiem :-)

65. Data: 2018-02-14 19:15:31

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

No widzisz, używasz go z braku laku, a masz przez to lepiej.
:-)

66. Data: 2018-02-14 19:20:04

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Tylko nie gotuj go w wodzie, bo bardzo nasiąka i łatwo go rozgotować, a wtedy się
rozpada w mokrą breję i jest do niczego.
Z parowara (parować około 30 minut, najlepiej przekrojony wzdłuż na pół lub na innego
kształtu kawałki czy plastry o objętości połowki średniego ziemniaka) jest
niesamowity - smaczny i zachowuje kształt oraz zwięzłość.

67. Data: 2018-02-14 19:22:54

Temat: Pasternak - c.d.
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Pasternak a pietruszka - jak odróżnić (foto):

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
GcTMbaaYAxijheRT5MuIZYRDz9GmMGn_OB5-RHXuCXTHjSfZtVI

Pasternak pierwszy z lewej.

68. Data: 2018-03-15 12:12:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote:
> Pasternak a pietruszka - jak odróżnić (foto):
>
> https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
GcTMbaaYAxijheRT5MuIZYRDz9GmMGn_OB5-RHXuCXTHjSfZtVI

> Pasternak pierwszy z lewej.

Uwaga - od dziś pasternak jest w ofercie Lidl'a. Koniecznie kupcie go na
tradycyjną świąteczną sałatkę jarzynową (przypominam - ZAMIAST ziemniaków!)
- zobaczycie wielką różnicę na korzyść wersji z pasternakiem.
Polecam gotowanie 25 minut na parze - wcześniej obrany i pokrojony (np. na
połówki wzdłuż).
Warto też spróbować kawałek tak po prostu, po uparowaniu, jeszcze ciepły i
także kiedy już zupełnie ostudzony - pychota.

--
XL

69. Data: 2018-03-15 12:50:55

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 15.03.2018 um 12:12 schrieb XL:

> [...]
> Warto też spróbować kawałek tak po prostu, po uparowaniu, jeszcze ciepły i
> także kiedy już zupełnie ostudzony - pychota.

Z pasternaku można też zrobić frytki, czipsy i podobne. A także świetne
purée, z ziemniakami lub zamiast ziemniaków.

Waldek

70. Data: 2018-03-15 16:14:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

GcTMbaaYAxijheRT5MuIZYRDz9GmMGn_OB5-RHXuCXTHjSfZtVI

> Z pasternaku można też zrobić frytki, czipsy i podobne. A także świetne
> purée, z ziemniakami lub zamiast ziemniaków.

Tak, chyba też już pisaliśmy tu o tym :-)
Mój pasternak jakoś szybko się skończył i już się martwiłam, że świąteczna
sałatka będzie z ziemniakami (ble!), więc jutro sama też pędzę do Lidla
przynajmniej po 2 kg. Do świąt powinien w lodówce wytrzymać bardzo luźno
opakowany (szary papier + folia polietylenowa).

--
XL

łysa paprotka
Krem z buraka