Pasternak - wejście Smoka.

1. Data: 2016-08-23 16:48:08

Temat: Pasternak - wejście Smoka.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zaczęłam zbiory:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/feef0b5fa17eca73
No i co by tu teraz wybrać... :
http://durszlak.pl/przepisy-kulinarne/pasternak

PS. W październiku będzie brukiew :-))

2. Data: 2016-08-23 21:37:24

Temat: Re: Pasternak - wejście Smoka.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Aug 2016 16:48:08 +0200, Ikselka napisał(a):

> Właśnie zaczęłam zbiory:
> http://www.fotosik.pl/zdjecie/feef0b5fa17eca73
> No i co by tu teraz wybrać... :

Gorąca kolacja: kurczak duszony z cebulą i pasternak duszony. Pasternak
zalałam wodą, dodałam masło, posoliłam, dodałam szczyptę cukru
(koniecznie!), dusiłam do odparowania wody. Pyszny!

3. Data: 2016-08-23 22:28:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Aug 2016 21:37:24 +0200, Ikselka napisał(a):

> Gorąca kolacja: kurczak duszony z cebulą i pasternak duszony. Pasternak
> zalałam wodą, dodałam masło, posoliłam, dodałam szczyptę cukru
> (koniecznie!), dusiłam do odparowania wody. Pyszny!

Niestety, niewiele mniej kaloryczny niż ziemniaki, ale za to ma inne
proporcje składników BWT (Białko/Tłuszcz/Węglowodany): dużo więcej białka
niż ziemniak, a dwa razy mniej węglowodanów od niego. Czyli w sumie jak
najbardziej dietetyczny, bo w ew. odchudzaniu bardzo ważne są te proporcje.
Tyle że wtedy masełko odpada 3-)

4. Data: 2016-08-24 22:37:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-23 o 22:28, Ikselka pisze:
> [...]
> najbardziej dietetyczny, bo w ew. odchudzaniu bardzo ważne są te proporcje.
No wiesz?
Masełko to na I miejscu jest cudem smaku i nie tuczy. Margarynę jak ktoś
je to się tuczy.
Dużo masła powinny jeść osoby, które maja suchą skórę.

--
animka

5. Data: 2016-08-24 23:18:58

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> je to się tuczy.
> Dużo masła powinny jeść osoby, które maja suchą skórę.

Masełko w połączeniu z węglowodanami niestety tuczy, jak kazdy tłuszcz w tej
kombinacji:)
Margaryna nie nadaje sie w ogole do spozycia - nawet USA zmadrzaly i FDA
wycofuje tluszcze utwardzone ze sprzedazy.

@

6. Data: 2016-08-24 23:23:04

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gorąca kolacja: kurczak duszony z cebulą i pasternak duszony. Pasternak
> zalałam wodą, dodałam masło, posoliłam, dodałam szczyptę cukru
> (koniecznie!), dusiłam do odparowania wody. Pyszny!

Zdarza mi sie w chwilach "kryzysu" czasowego kupic mrozonke chinska - w
skladzie o dziwo jest pasternak.
Cos mi przeszkadzalo "smakowo" w tej mrozonce, najprawdopodobniej pasternak
(jedyny smak, ktorego nie znam z tej mieszanki).
Napisz prosze do czego mozna porownac smak pasternaku, bo moze niepotrzebnie
go obwiniam za spitolenie skladu mrozonki.

@

7. Data: 2016-08-24 23:34:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Aug 2016 22:37:16 +0200, Animka napisał(a):

> No wiesz?
> Masełko to na I miejscu jest cudem smaku i nie tuczy.

OWSZEM! - kiedy się je wmasowuję w skórę, a nie zjada :-DDD

> Margarynę jak ktoś
> je to się tuczy.

Się truje raczej.

> Dużo masła powinny jeść osoby, które maja suchą skórę.

Smarować, smarować ;-P

8. Data: 2016-08-24 23:52:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Aug 2016 23:18:58 +0200, samya napisał(a):

> Margaryna nie nadaje sie w ogole do spozycia - nawet USA zmadrzaly i FDA
> wycofuje tluszcze utwardzone ze sprzedazy.

No popatrz, niektórym wystarczyło trochę pomyśleć, aby tego świństwa nie
żreć - a tyle lat ludzi tym karmiono i jeszcze reklamowano zdrowotność...

9. Data: 2016-08-24 23:56:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Aug 2016 23:23:04 +0200, samya napisał(a):

> [...]
> Napisz prosze do czego mozna porownac smak pasternaku, bo moze niepotrzebnie
> go obwiniam za spitolenie skladu mrozonki.

Czasem jak zjesz marchewkę surową z taką zieloną piętką, to ta piętka ma
taki trochę pietruszkowy i o wiele ostrzejszy smak - mniej więcej tak
smakuje pasternak. Bardzo ciekawy. Natomiast pasternak ugotowany w
niekwaśnej w zupie (rosół, krupnik) jest słodziutki i bez tego wyostrzenia,
jest jak masełko, wię też mi bardzo smakuje i obiecuję sobie, ze będę go
dużo wrzucać do takich zup i potem wyjadac :-)

10. Data: 2016-08-25 00:00:24

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No popatrz, niektórym wystarczyło trochę pomyśleć, aby tego świństwa nie
> żreć - a tyle lat ludzi tym karmiono i jeszcze reklamowano zdrowotność...

ja tam nie zarlam, ale nie potepiam, bo propaganda ma moc...
nie kazdy jest w stanie sie oprzec reklamie.

@

Weganka, brązowa medalistka z Rio
Ogórki kiszone na zupę - na zimę.
Ser topiony.
Naboje CO2 16g do wody w Krakowie. Gdzie dostanę?
Roundup!