Weganka, brązowa medalistka z Rio

1. Data: 2016-08-22 17:57:03

Temat: Weganka, brązowa medalistka z Rio
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Brązowy medal w pięcioboju nowoczesnym, Oktawia Nowacka:

http://www.sport.pl/rio2016/1,130063,20573563,igrzys
ka-w-rio-nowacka-wierzylam-ze-chocbym-miala-pasc-zem
dlec.html

"A teraz zostanie pani twarzą sportowego weganizmu?

To prawda, nie jem mięsa od 2,5 roku. Czuję się bardzo dobrze i nie
uważam, że mam przez to mniej siły. Brazylia to kraj mięsa, ale miałam w
czym wybierać na stołówce. Fakt, gdy jestem na zawodach to muszę z
weganizmu przejść na wegetarianizm. Bo trudno by to było zorganizować.
Nabiał się zaplątał, trochę jajek. Ale gdy sobie sama gotuję, to zawsze
wegańsko. Kiedyś uwielbiałam fast foody. Ale za wszystko płaci się cenę.
Póki jesteśmy młodzi, wiele możemy. Ale ja po kontuzjach, po dwóch
operacjach rok po roku, czułam się fatalnie i nie byłam w stanie wrócić do
sportu. Weganizm to była taka iskierka, która się pojawiła. Zmienić coś w
dbaniu o ciało, skoro trening już nie wystarcza. Zaczęłam się zdrowo
odżywiać. Weganką jestem z wielu powodów. Zdrowotnych, ekonomicznych,
humanitarnych, etycznych. Prowadzę bloga o odżywianiu. Wiele osób mi
mówiło, że jestem szalona, tak się odżywiając w sporcie. Ale jeśli jestem
czegoś pewna, to to robię."

Wspominany blog:
http://oktawianowacka.pl/

Jestem mięsożerny, nie chcę wywoływać wojny ideologicznej.
Ale dla mnie jest lekko szokujące, że w dzisiejszych czasach można mieć w
sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety wegańskiej (a
tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

--
Trefniś

2. Data: 2016-08-22 18:42:17

Temat: Re: Weganka, brązowa medalistka z Rio
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2016 17:57:03 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
> sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety wegańskiej (a
> tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

Że jako weganka osiąga wyniki? - to zasługa tylko i wyłącznie jej silnego,
młodego organizmu. Cudów nie ma, energia kosztuje. Ta kobieta wyeksploatuje
sobie ciało i skutki odczuje dopiero w wieku tzw. dojrzałym i na starość,
ile nie za chwilę - vide Skolimowska.

A poza tym nie oszukujmy się: ONI WSZYSCY SIĘ KOKSUJĄ. Nikt nie osiąga dziś
wyników na poziomie światowym bez koksu. A cała ta gadanina o ideałach w
sporcie dzisiejszym to tylko siano dla naiwnych osiołków. Dzisiejszy sport
to pieniądze i TYLKO pieniądze. I KOKS.

3. Data: 2016-08-22 18:45:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2016 o 18:42 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> wyników na poziomie światowym bez koksu. A cała ta gadanina o ideałach w
> sporcie dzisiejszym to tylko siano dla naiwnych osiołków. Dzisiejszy

Zapewne jak zwykle masz rację.

--
Trefniś-osiołek

4. Data: 2016-08-22 19:02:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2016 17:57:03 +0200, Trefniś napisał(a):

> Weganką jestem z wielu powodów. (...)
> humanitarnych, etycznych.

Te "etyczne" i "humanitarne" tłumaczenia... LOL
Po pierwsze ta pani nawet nie rozumie pojęcia "humanitaryzm", które odnosi
się tylko i wyłącznie, jak sama nazwa wskazuje, do wzajemnego traktowania
się LUDZI przez LUDZI:
http://sjp.pl/humanitaryzm
Po drugie ta pani nie rozumie pojęcia "etyka" - jej wypowiedź ma się nijak
do codziennego zabijania miliardów żywych bakterii, pierwotniaków, owadów w
i na roślinkach oraz tychże samych roślinek, co wszak jest równie paskudne,
jak zabijanie zwierząt i ludzi. DUŻE zwierzę tylko dlatego ma być lepsze od
małego, że tego małegogołym okiem nie widać???
A gdy dołożyć do tego fakt, że wielu zdeklarowanych weg(etari)an,
litościwie oszczędzając te rybki, gady, płazy i ssaki, równocześnie
faktycznie lub deklaratywnie nie oszczędzi swojego/cudzego nienarodzonego
LUDZKIEGO dziecka, to ta ich weg(etari)ańska "etyka" w jednej chwili leży i
kwiczy...
Dlatego te pseudoetyczne i pseudohumanitarne gadki o niezabijaniu można
sobie wsadzić co najwyżej w... garnek. Zakłamanie pełną gębą, nomen omen.
Albo, co równie straszne, NIEWIEDZA i/lub BRAK MYŚLENIA.

5. Data: 2016-08-22 19:08:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2016 18:45:26 +0200, Trefniś napisał(a):

> Zapewne jak zwykle masz rację.

Ale dlaczego TO JA ją mam ciągle mieć? Chętnie bym nie miała. Jednak jest
jak jest i oto świat sportu przynajmniej od dziesięcioleci już nie jest tą
świetlaną krainą czystego współzawodnictwa, to se ne vrati.
I nie obchodziłoby mnie to, a niech sobie krąży złoty pieniądz w sporcie,
skoro moze krążyć wszędzie indziej, jednak to już za wiele, kiedy te coraz
wyższe, wręcz nadludzkie już rezultaty tłumaczy się bezedetami dla naiwnych
- mając za taką naiwną m. in. mnie osobiście.

6. Data: 2016-08-23 00:38:45

Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś pisze:
> [...]
> w sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety wegańskiej
> (a tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

Widzisz, ty byś musiał stanąć przed strasznym wyborem - czy komplet
aminokwasów (w diecie bezmięsnej osiągalny jedynie przy dużym udziale
białka sojowego) czy zachowanie męskości. Dużo soi nie służy mężczyznom
- jest za to zdecydowanie dobre dla kobiet, dla kobiet w okresie
menopauzy jest wręcz zbawienne - soja zawiera związki działające
podobnie do niektórych hormonów żeńskich. Tak więc Oktawia może, a ty (i
ja w zasadzie) nie za bardzo możemy.

--
Darek

7. Data: 2016-08-23 00:49:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-22 o 17:57, Trefniś pisze:
> [...]
> mieć w sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety
> wegańskiej (a tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

Do braku mięsa organizm potrafi się przyzwyczaić. Wiem to po sobie.
Ostatnio przez miesiąc mięso jem, a potem znowu zrobie sobie przerwę.
Miałam ostatnio pyszne paszteciki ze szpondru z rosołu, teraz schabowe.
Po mieso musiałam jechać kawalek drogi autobusem, ale opłacało się.
Tu koło domu wszystko wyszorowane chyba proszkiem IXI.

--
animka

8. Data: 2016-08-23 01:14:44

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-23 o 00:38, Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]
> działające podobnie do niektórych hormonów żeńskich. Tak więc Oktawia
> może, a ty (i ja w zasadzie) nie za bardzo możemy.

A ja czytałam, że posiada hormony męskie, więc kobietom bym nie polecała.

--
animka

9. Data: 2016-08-23 01:34:44

Od: Se Zwo <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, August 22, 2016 at 8:57:09 AM UTC-7, Trefniś wrote:

> [...]
> sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety wegańskiej (a
> tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

Imponujace, ale nie powinno byc szokujace?

Sport wyczynowy to takze korzystanie z odzywek,
nie tylko kuchnia/dieta.

Prosze spojrzec na portal jednej z wiekszych
firm sprzedajacych produkujacych w USA odzywki,
SwansonVitamins, firma sprzedajaca przedewszystkim
produkty "generic" tzw. hurt, masowka.

Sprzedaja dziesiatki roznych odzywek proteinowych.
Zaznaczam to jest masowka, specjalistycznych produktow
bialkowych jest wiecej!

https://www.swansonvitamins.com/q?kw=vegetarian+prot
ein

Produkty proteinowe

...z groszku zielonego, z ryzu brazowego, z konopii,
z alfalfa, z soi, spirulina czyli proteina z algea-
glonow, wodorostow, morszczynow, ...z korzenia Maca,
z ryzu, wiele wiele innych.

Korzystajac z takich preparatow mozna zapewnic
organizmowi nalezyte odzywienie i osiagac wyniki
w sporcie, nawet wyczynowym.

Nie mniej dalej jest to imponujace!

Basia

10. Data: 2016-08-23 01:52:15

Od: Se Zwo <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, August 22, 2016 at 4:34:45 PM UTC-7, Se Zwo wrote:

> [...]
> z ryzu, wiele wiele innych.
>
> Korzystajac z takich preparatow mozna zapewnic
> organizmowi nalezyte odzywienie i osiagac wyniki

Do tego wszystkiego sa jeszcze liczne produkty
aminokwasowe. Suplementowac mozna diete jakimi
sie chce aminokwasami.

Basia

Ogórki kiszone na zupę - na zimę.
Ser topiony.
Naboje CO2 16g do wody w Krakowie. Gdzie dostanę?
Roundup!
Chwila oddechu :-)