Re: Weganka, brązowa medalistka z Rio

Subject: Re: Weganka, brązowa medalistka z Rio
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
Date: Tue, 23 Aug 2016 00:38:45 +0200

Trefniś pisze:
> Cześć!
>
> Brązowy medal w pięcioboju nowoczesnym, Oktawia Nowacka:
>
> http://www.sport.pl/rio2016/1,130063,20573563,igrzys
ka-w-rio-nowacka-wierzylam-ze-chocbym-miala-pasc-zem
dlec.html

> [...]
> ekonomicznych, humanitarnych, etycznych. Prowadzę bloga o odżywianiu.
> Wiele osób mi mówiło, że jestem szalona, tak się odżywiając w sporcie.
> Ale jeśli jestem czegoś pewna, to to robię."
>
> Wspominany blog:
> http://oktawianowacka.pl/
>
> Jestem mięsożerny, nie chcę wywoływać wojny ideologicznej.
> Ale dla mnie jest lekko szokujące, że w dzisiejszych czasach można mieć
> w sporcie wyniki na poziomie światowym, przy zachowaniu diety wegańskiej
> (a tylko okresowo wegetariańskiej z powodów organizacyjnych).

Widzisz, ty byś musiał stanąć przed strasznym wyborem - czy komplet
aminokwasów (w diecie bezmięsnej osiągalny jedynie przy dużym udziale
białka sojowego) czy zachowanie męskości. Dużo soi nie służy mężczyznom
- jest za to zdecydowanie dobre dla kobiet, dla kobiet w okresie
menopauzy jest wręcz zbawienne - soja zawiera związki działające
podobnie do niektórych hormonów żeńskich. Tak więc Oktawia może, a ty (i
ja w zasadzie) nie za bardzo możemy.

--
Darek