Ogórki kiszone na zupę - na zimę.

1. Data: 2016-08-22 13:55:42

Temat: Ogórki kiszone na zupę - na zimę.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Umyte i odsączone ogórki obrać niedokładnie (głównie miejsca z grubszą
skórką, te od strony ogonka - reszta ogórka ze skórką) rozdrobnić tak, jak
lubimy - ja ścieram na tarce na grube wiórki.
Na kilogram ogórków bierzemy łyżkę soli kamiennej.
Przesypujemy rozdrobnione ogórki solą w dużym naczyniu/misce itp., czekamy,
aż wyraźnie podpłyną sokiem.
Mieszamy, umieszczamy wraz z sokiem w niewielkich słoikach dodając (przy
dnie) typowe przyprawy do kiszenia wg gustu (koper, czosnek, chrzan,
gorczyca itp).
Masa nie może być nakładana do pełna - nakładam 2 cm poniżej brzegu słoika,
bo podczas kiszenia może kipieć.
Zakręcamy szczelnie.
Odstawiamy w zaciszne miejsce z temp. pokojową, po kilku dniach można
wynieść do piwnicy.
Jeśli ogórki w słojach bardzo się burzą i podejdą pod wieczko, można
odkręcić, przebić łyżką do dna (opadną) i na wierzch nalać kilka łyżek
solanki (1 pełna łyżka soli na litr wody).

Nie pasteryzujemy, nie dodajemy wody!
Pasteryzować można - ale po całkowitym ukiszeniu masy.

Sugestia: dodałam młodą cukinię - bardzo dobry smak razem z ogórkami pół na
pół, a o ile więcej :-)

2. Data: 2016-08-23 01:40:19

Temat: Re: Ogórki kiszone na zupę - na zimę.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Aug 2016 13:55:42 +0200, Ikselka napisał(a):

> Na kilogram ogórków bierzemy łyżkę soli kamiennej.

Sugerowałabym tylko, aby tę sól uprzednio wyprażyć na patelni, gdyż w końcu
jest to sól kamienna, czyli wraz ze wszystkim, co jest jej przydane w
kopalni z racji bycia solą nieprzetworzoną :-)
Co innego, kiedy kisimy całe ogórki w słoikach, zalane solanką, którą wszak
przegotowujemy. W przypadku ogórków rozdrobnionych, tych na zupę, dodajemy
suchą sól, która rozpuści się dopiero w wodzie zawartej w ogórkach - bo
zależy nam na nierozwadnianiu przetworu, który aby był dobrym materiałem na
zupę, powinien być jak najbardziej esencjonalny i zajmować jak najmniejszą
objętość.

3. Data: 2016-08-24 22:32:54

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-23 o 01:40, Ikselka pisze:
> [...]

A ja stosuję już od lat : na 1 litr wody 1 łyżkę soli.-- animka

4. Data: 2016-08-24 23:33:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Aug 2016 22:32:54 +0200, Animka napisał(a):

> A ja stosuję już od lat : na 1 litr wody 1 łyżkę soli.-- animka

To prawie to samo - ogórki skaldają się głównie z wody, więc kilo ogórków
to litr wody :-)

Ser topiony.
Naboje CO2 16g do wody w Krakowie. Gdzie dostanę?
Roundup!
Chwila oddechu :-)
Kipiący miód