Patelnie ze stali węglowej a zdrowie

następny post »
From: "Robin" <r...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Patelnie ze stali węglowej a zdrowie
Date: 28 Dec 2006 22:54:33 -0800

Witam serdecznie

Jestem nowym użytkownikiem i chciałbym z tej okazji powitać
wszystkich forumowiczów. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii w
kwestii użytkowania w kuchni patelni ze stali węglowych. Jestem od
jakiegoś czasu fanem kuchni azjatyckiej i posiadaczem oryginalnego
chińskiego woka. Jak wiadomo, każdemu kto się tym troszkę
interesował, taką patelnię trzeba przed użyciem specjalnie
przygotować, potocznie mówiąc "przepalić". Dzięki temu zabiegowi
powierzchnia patelni zyskuje właściwości "nieprzywierania" . Dzieje
się to za sprawą wypalonego tłuszczu który ponoć zamienia się z
biegiem czasu w czysty węgiel. I tutaj mam pewne wątpliwości, czy
smażenie w tak przygotowanej patelni jest zdrowe? Wiadomo przecież
nie od dziś że spalony olej do szczególnie zdrowych nie należy. Czy
to działa tak że w momencie kiedy ta warstewka zbudowana jest już z
węgla staje się neutralna? Nie natrafiłem jeszcze nigdzie na to
zagadnienie, a bardzo mnie to interesuje.

Pozdrowienia
Robin