Pieczenie chleba w automacie

1. Data: 2003-08-06 05:07:30

Temat: Pieczenie chleba w automacie
Od: "fotkom" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zakupilem automat do pieczenia chleba marki kenwood
Stosuje sie do zalecen podanych w instrukcji ale chleb
który mi wychodzi nie przypomina chleba z piekarni

Wiec robie tak
Wlewam wode
240 ml
Wsypuje make tak zeby przykryla wode
340 ml
wsypuje smietanke w proszku 15 ml
wsypuje sol 1 lyzeczke
cukier 2 lyzeczki
maslo kawalek
drozdze raz lyzeczke suchcych
raz ok 3 gramy suchych

Chleb nie wyrasta duzy ok 4 cm wysokości
w srodku jest jakby zakalec czy cos podobnego

Poniewaz nie jestem specem kuchennym chcialbym zapytac co robie nie tak
i czy to ja popelniam gdzies blad

Z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie
Google przeszukalem ale tam tylko wychwalane sa maszyny
a z opisem przygotowania chleba krucho
Pozdrawiam
FotkoM

1. Data: 2003-08-06 07:08:41

Temat: Re: Pieczenie chleba w automacie
Od: Tomek Głowacki <tomek@nospam_pseinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

fotkom wrote:
> [...]
> Stosuje sie do zalecen podanych w instrukcji ale chleb
> który mi wychodzi nie przypomina chleba z piekarni

Eee.....suchych? A czy najpierw "rozruszałeś" te drożdże? W ciepłej
wodzie (lub mleku) z odrobiną cukru? Trzeba to zostawić na jakieś 20-30
minut.

Ja bym jednak zalecał dobre, sprawdzone, drożdże piekarskie, nie suche.

> Chleb nie wyrasta duzy ok 4 cm wysokości
> w srodku jest jakby zakalec czy cos podobnego

Heh, no to właśnie drożdże...

Zastanawia mnie jak zrobić w takiej maszynie chleb na zakwasie (a przede
wszystkim jak zrobić zakwas)

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2003-08-06 07:49:57

Od: j...@w...pl (jm) szukaj wiadomości tego autora

witam,

w wiadomosci z dnia 6 sierpnia 2003 (07:07:30) mozna przeczytac:

> Zakupilem automat do pieczenia chleba marki kenwood
> Stosuje sie do zalecen podanych w instrukcji ale chleb
> który mi wychodzi nie przypomina chleba z piekarni

moze uzywasz zlej maki, sprobuj tak:

- 270 ml wody
- 2 i 1/2 lyzki odtluszczonego mleka w proszku
- 2 i 1/2 lyzki oleju
- 2 i 1/4 lyzki cukru (ja daje ok 1 lyzki)
- 2 i 1/4 lyzeczki soli
- 1/2 kg maki pszennej typ 550
- 1 i 1/4 lyzeczki drozdzy w proszku (ja uzywam dr.oetkera)

wlaczasz program normal i piecze sie chlebek :) wazne aby skladniki
byly wkladane do maszyny w podanej kolejnosci

smacznego :)

--
pozdrawiam,
jm

1. Data: 2003-08-06 08:16:14

Od: "Kasia A." <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fotkom" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Zakupilem automat do pieczenia chleba marki kenwood
> Stosuje sie do zalecen podanych w instrukcji ale chleb
> który mi wychodzi nie przypomina chleba z piekarni

Poszukaj w archiwum grupy, było tu sporo przepisów na chleb z automatu.
Również przepis na zakwas. Ja do swojego chleba używałam drożdży świeżych,
pokruszonych w ilości 1 dag. Poza tym 1 i 1/3 szklanki wody (mniej więcej,
chodzi o to by ciasto miało odpowiednią konsystencję), 50 dag mąki (pszennej
zmieszanej z żytnią), 1 łyżeczkę soli i 1 łyżeczkę kminku. Drożdży nie
rozrabiałam z wodą tylko wrzucałam na samym końcu. Chleb wyrastał duży i w
smaku był o niebo lepszy od sklepowego.

Tak nawiasem mówiąc w sieci jest mnóstwo stron z przepisami na chleb, z
nauką pieczenia, ze zdjęciami etapów wyrabiania ciasta, warto poczytać.

1. Data: 2003-08-06 12:51:57

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@nospam_pseinfo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> minut.
>
> Ja bym jednak zalecał dobre, sprawdzone, drożdże piekarskie, nie suche.

Na suchych mi dziala bezproblemowa, fakt, ze nie w maszynie, a normalnie w
piekarniku. Ale nie dopatrywalbym sie winy w rodzaju drozdzy - super
wyczuleni odrozniaja smaki, ale drozdze dzialaja tak samo.

V.

Fw: CO TO LUB KTO TO?
(OT) blokowanie wiadomości to jest to
Jestem na glodzie