Piers z indyka (pieczona) -Help!

1. Data: 2002-03-28 14:40:14

Temat: Piers z indyka (pieczona) -Help!
Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kupilem piers z indyka (filet) w jednym kawalku, ok 1.8 kg i chcialbym upiec
na swiateczny obiad
Jeszcze nigdy nie pieklem takiego kawalka tylko wieksze czesci (indyk w
calosci)

Jak upiec aby kawalek nie byl suchy?

Mam pomysl aby przemacerowac go dzien wczesniej w odpowieniej zalewie ale
nic mi nie przychodzi do glowy, tzn jaka zalewa pasuje do takiego miesa.
Moze macie jakies pomysly (z wlasnego doswiadczenie) na ww. zalewe?

Dzieki za pomoc

P.S. Wesloych Swiat wielkanocnych dla wszystkich grupowiczow. Smacznego
jajka, tlustego zajaca, i mokrego dyngusa:))

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

1. Data: 2002-03-28 17:22:19

Temat: Re: Piers z indyka (pieczona) -Help!
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomek-Tw. <t...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2215F8DAFC95D511837D00C04F82416E014E68E1@inf
2.rzeszow.tpsa.pl...
> [...]
upiec
> na swiateczny obiad
> Jeszcze nigdy nie pieklem takiego kawalka tylko wieksze czesci (indyk w

Trzeba natrzec sola i odstawic do lodowki na kilka godzin. Potem obsmazyc
dokladnie na oliwie lub smalcu (smak lepszy, tylko "niepostepowy"). Pozniej
do rondla, troche wody (pol szklanki) i w piekarnik na 200st.C na pol
godziny. Wylacz piekarnik i niech mieso jeszcze dojdzie przez 10 min. Gdy
bedziesz kroil w plastry (zimne!) i okaze sie, ze troche surowego jest w
srodku, to nieszkodzi, przy podgrzewaniu sie zetnie. Mieso jest suche gdy
jest pieczone za dlugo. Przy podgrzewaniu tez uwazaj, zeby to zrobic szybko,
wtedy nie straci soczystosci. Co do przypraw to sa rozne szkoly, ja uwazam,
ze jedyna przyprawa pasujaca do pieczeni z indyka jest sol. Urozmaicac danie
mozna przez dodatki (vide moj przepis na babke do pieczonej piersi z
indyka), zurawina, borowki, sorowki, duszone pieczarki itp. Aha piers
indycza mozna nadziewac robiac w niej kieszen (chalka, watrobka, natka
pietruszki, sol pieprz)

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-03-28 18:15:54

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zeszow.tpsa.pl...

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/indyk.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-28 18:59:55

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/indyk.htm
> --

Wielkie dzieki!!!!

Przepis wyglada smakowicie.
Sproboje i jak nie zepsuje to podziele sie na grupie moim eksperymentem z
piersiami:)

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

1. Data: 2002-03-28 21:08:48

Od: " Ola" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zeszow.tpsa.pl...
> Kupilem piers z indyka (filet) w jednym kawalku, ok 1.8 kg i chcialbym

Ja przygotowuje piers indycza w marynacie jogurtowej wedlug przepisu
z tej grupy /autorem chyba jest Aleksander/.
Robi sie to tak:
1 pudelko jogutu /200g/,
150 ml oleju slonecznikowego, 4 zabki czosnku, 2 lyzeczki papryki, 2
lyzeczki kminku, 1 lyzeczka kurkumy, 1/2 lyzeczki imbiru, 1 lyzka soli, sok
z 2 cytryn /ok.10 lyzek/. Wszystko mieszamy, zanurzamy w tym piers z indyka
na ok. 24 godzin /moze byc krocej/, od czasu do czasu te piers przewracamy
na druga strone. Wyjmujemy z marynaty, wkladamy do naczynia i pieczemy. Ja
nie uzywam papryki, dodaje natomiast lyzeczke gorczycy. Mozna dodawac, co
kto lubi, na przyklad lyzeczke musztardy, troche sosu sojowego etc. Mieso
jest kruche i bardzo dobre. Wesolych Swiat!

koniec roboty
Wrociłem na lono grupy (lekko dlugawe)
tort kawowy
Nie widać