Ciasto Magdaleny Bassett

1. Data: 2004-09-08 17:02:30

Temat: Ciasto Magdaleny Bassett
Od: "natka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Upiekłam dzisiaj ciasto owocowe według przepisu Magdaleny Bassett. Wrzuciłam
do niego dużo śliwek i 3 brzoskwinie. Udało się doskonale. Jest pyszne i
bardzo szybko się robi. Polecam na ten sezon, a Magdalenę proszę o więcej
przepisów.

1. Data: 2004-09-08 17:49:01

Temat: Re: Ciasto Magdaleny Bassett
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

natka wrote:

> [...]
> bardzo szybko się robi. Polecam na ten sezon, a Magdalenę proszę o więcej

Jak mi milo. Ja tez robie je teraz ze sliwkami i z dodatkiem poznych malin.

Ostatnio robie placek drozdzowy ze sliwkami i kruszonka, do ktorej dodaje
"maslo migdalowe" - sa to po prostu opalone migdaly zmielone na mase, nie
zupelnie gladka. Te mase traktuje w kruszonce jako maslo, dodaje make i jedno
zoltko i troche grubego cukru. Ciekawy, inny smak, i smak migdalow swietnie sie
ze sliwkami komponuje.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-09 00:34:58

Od: "Anita" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> Ostatnio robie placek drozdzowy ze sliwkami i kruszonka, do ktorej dodaje
> "maslo migdalowe" - sa
> Magdalena Bassett

A przepis mozna prosic?
Anita

1. Data: 2004-09-09 09:29:26

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "natka" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Upiekłam dzisiaj ciasto owocowe według przepisu Magdaleny Bassett.
Wrzuciłam
> do niego dużo śliwek i 3 brzoskwinie. Udało się doskonale. Jest pyszne i
> bardzo szybko się robi.

A gdzie znajdę ten przepis?
Proszę, nie odsyłaj mnie na google.

Dorota

1. Data: 2004-09-09 19:17:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska wrote:

> Użytkownik "natka" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Latwe ciasto owocowe
110 gr masla (1/2 cup)
220 gr cukru (1 cup) + 1 lyzka cukru do posypania
2 jajka
150 gr maki (1 cup)
3/4 (0.75) lyzeczki polskiego/1 lyzeczka amerykanskiego proszku do
pieczenia
3 srednie brzoskwinie (morele, sliwki, jagody albo inne miekkie owoce)

Nagrzac piec do 180C/350F. Owoce pokroic na cwiartki. Mala tortownice (24
cm - 8") wysmarowac maslem i oproszyc maka. Ubic mikserem maslo i cukier
przez 2 minuty, dodac jajka, make i proszek, ubic 3 minuty. Przelac ciasto
do tortownicy, rowno rozsypac owoce po wierzchu, nie wciskajac, posypac
calosc1 lyzka cukru. Piec 60 minut. Wyjac, ostudzic 10 minut w tortownicy,
potem zdjac obrecz i podac na cieplo, mozna z lodami albo bita smietana. W
czasie pieczenia owoce zanurza sie w ciescie, ale nie opadna na dno, i
ciasto bedzie mialo zlotawe "wyspy" pomiedzy kawalkami zanurzonych owocow.
Najlepsza kombinacje jaka dotychczas zrobilam to 3 swieze brzoskwinie i
garsc malin.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-09 19:41:43

Temat: Placek drozdzowy ze sliwkami i migdalowa kruszonka
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Anita wrote:

> "Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> A przepis mozna prosic?
> Anita

Placek drozdzowy ze sliwkami i migdalowa kruszonka

Ciasto
15 g drozdzy
200 ml mleka
3 zoltka
1 jajko
100 g cukru
2-3 szklanki maki
50 g stopionego masla
swiezo starta skorka pomaranczowa z jednej pomaranczy

przepolowione wypestkowane sliwki wegierki

Kruszonka
1 zoltko
100 g migdalow, zmielonych w malakserze na miazge z malymi kawalkami
100 g maki
100 g cukru, najlepiej krysztalu

Zrobic ciasto drozdzowe: cieple mleko polaczyc z pol szklanki maki, 2 lyzkami
cukru i drozdzami, odstawic do wyrosniecia. Utrzec jajko, zoltka i reszte
cukru az puszyste, dodac do zaczynu, dodac 2 szklanki maki, skorke
pomaranczowa, i wyrobic troche. Ciagle wyrabiajac, dodac roztopione maslo i
tyle maki, zeby bylo bardzo miekkie, delikatne ciasto. Wyrobic az jedwabiste,
odstawic do wyrosniecia. Zrobic kruszonke przez roztarcie wszystkich
skladnikow w misce za pomoca widelca, potem rozdrobnic palcami, az stworzy sie
gruboziarnista kruszonka.

Wyrosniete ciasto rozwalkowac/rozciagnac i umiescic w prostokatnej blasze do
plackow z wysokimi brzegami. Odstawic do wyrosniecia. Gdy ponownie podwoi
swoja objetosc, delikatnie ulozyc na nim sliwki przecieciem do gory i rowno
posypac kruszonka. U mnie to ciasto wyrasta w piekarniku na bardzo malej
temperaturze wraz z duza drewniana deska. Gdy wyjmuje ciasto, aby na nim
ulozyc sliwki, wyjmuje te nagrzana deske i na niej trzymam blache, zeby ciasto
sie za bardzo nie oziebilo podczas ukladania sliwek i kruszonki.

Wstawic do rozgrzanego pieca 180C/350F i piec az kruszonka bedzie zlota, a
patyczek wstawiony w srodek wyjdzie czysty.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-10 05:54:14

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najlepsza kombinacje jaka dotychczas zrobilam to 3 swieze brzoskwinie i

Bardzo, bardzo dziękuję :)

Dorota

1. Data: 2004-09-10 11:39:53

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Latwe ciasto owocowe
> 3/4 (0.75) lyzeczki polskiego/1 lyzeczka amerykanskiego proszku do
> pieczenia
> Magdalena Bassett

Magda, jaka jest i z czego wynika róznica między amerykańskim a polskim
proszkiem do pieczenia?

Merci z góry
--
Vefour.pl

1. Data: 2004-09-10 14:51:44

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Vefour wrote:

> Magda, jaka jest i z czego wynika róznica między amerykańskim a polskim
> proszkiem do pieczenia?
>
> Merci z góry
> --
> Vefour.pl

Ha! Roznica jest w sile.
1 lyzeczka polskiego proszku rowna sie 0.75 lyzeczce amerykanskiego.
Z czego wynika, to nie wiem, ale spisze Ci tu skladniki tego proszku,
ktory ja uzywam, bo u nas jest kilka, niektore maja w sobie jakies zwiazki
aluminium, ktorego ja unikam. Ale wszystkie amerykanskie proszki maja te
sama sile:

Calcium acid phosphate, bicarbonate of soda, cornstarch from non-GMO corn

Moze ktos przetlumaczy i wytlumaczy.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-10 15:01:57

Temat: Re: proszek POPRAWKA
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Vefour wrote:

> Magda, jaka jest i z czego wynika róznica między amerykańskim a polskim
> proszkiem do pieczenia?
>
> Merci z góry
> --
> Vefour.pl

POKRECILAM w poprzedniej odpowiedzi chyba

a naprawde to jest tak

1 lyzeczka proszku PL = 1.5 lyzeczki proszku USA

Kiedys zastepowalam 1 PL do 2 USA, teraz troche zmienilam na skutek
doswiadczen z ciastem bananowym.

Magdalena Bassett

Sowy kanie
odzyskane brzoskwinie