Placek po cygansku

1. Data: 2001-03-14 18:48:39

Temat: Placek po cygansku
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś przepis , albo jego lokalizacje ?
Wiem tylko,że sam placek jest z ziemniaków i
całość jest dosc pikantna.
A przy okazji.....gdybyście mieli zaprosić na obiad
2 pary i chęć ugoszczenia ich - to co byście zaproponowali ?
Nie mam na myśli blinów z czarnym kawiorem i szampana.

1. Data: 2001-03-15 20:07:48

Temat: Re: Placek po cygansku
Od: "marek walczuk" <m...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym podal skrzydelka po kanadyjsku. Pychaaaa.
gotujesz rosol z 2 kg skrzydelek i korpusu kurczaczego.
skrzydelka na nierozpadajaco: wyciagasz je, kroisz na trzy czesci,
panierujesz i smazysz kazda czesc nastepnie wkladasz na ciasno do
brytfanny.sos robisz w nast sposob: 1500-1800 ml wody, 2 puszki koncentratu
pomidorowego, glowka posiekanego na drobno czosnku, lyzeczka do herbaty lub
nieci mniej(wg. uznania) chili, sol i pieprz do smaku. Mieszasz to wszystko,
wlewasz do patelni po smazeniu skrzydelek, doprowadzasz do wrzenia i
zalewasz skrzydelka w brytfannie. Najlepiej zrobic to w przeddzien wizyty
gosci, bo nasiakaja tym sosem idealnie i jedzac wkladasz do ust cale, a
wyciagasz same kostki.
Smacznego
Marek

1. Data: 2001-03-16 08:22:02

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Orion wrote:

> Czy zna ktoś przepis , albo jego lokalizacje ?
> Wiem tylko,że sam placek jest z ziemniaków i
> całość jest dosc pikantna.

O plecaku było dosyć sporo - poszukaj w archiwach.
Zrób gulasz*, dosyć rozgotowany i dosyć pikantny.
Zrób placki ziemniaczane na całą patelnię.
Nałóż do nich gulasz i złóż na pół.
Polej śmietaną ze szczypiorkiem
Zmodyfikuj sobie ten "przepis" wg własnego uznania i smaku.
Doskonałym patentem są placki ażurowe, które podawała (?? - cholerna
skleroza - nie pamiętam kto :)
Robi się je z tartych na wiórki, surowych ziemniaków (bez maki i jajek).
Nie dość, że świetne, to jeszcze łatwiejsze w smażeniu (nie łamią się
przy odwracaniu)

sadyl
*GULASZ w rozumieniu barowym nie w sensie potrawy węgierskiej - to dla
purystów językowych :)

1. Data: 2001-03-16 16:04:53

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki !
Znakomite.
W sobotę zrobię jeszcze delikatnie opieczone w big-tosterze, bo zrobiłem
za dużo. Bardzo subtelne w smaku. nie należy tylko przesadzić z chilli.
---------
Dziękuję też Sadylowi za przepis na placek.
Ten podawany w motelu w Warce jest jednak bez śmietany , ale z sosem
pomidorowym (pikantnym ) i chyba pieczarkami.Nie jestem w stanie jednak
zrobić nawet podobnego w smaku. Biorę się zaraz za ten ze śmietaną.
Pozdrawiam:
Orion
--------------

1. Data: 2001-03-19 10:12:13

Od: "Sorel" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> Nałóż do nich gulasz i złóż na pół.
> Polej śmietaną ze szczypiorkiem
> Zmodyfikuj sobie ten "przepis" wg własnego uznania i smaku.

W Przodkowie k. Kartuz, polecam restaurację (nie pamiętam nazwy, Kania
chyba, zresztą jedyna i nie sposób nie trafić;). Placki takie noszą tam
nazwę Plince po Przodkowsku. Jest to zresztą danie główne tej knajpy.
Podają domyślnie dwie sztuki, ale jedna z reguły wystarcza, żeby napchać
się po uszy...

Sorel Oberżyświat Kulinarny.

1. Data: 2001-03-19 20:54:35

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorel wrote:

> W Przodkowie k. Kartuz, polecam restaurację (nie pamiętam nazwy, Kania
> chyba, zresztą jedyna i nie sposób nie trafić;).

W latach późnoszczenięcych byłem tam parę razy na piwie, ale szczerze
mówiąc nie wiem, czy bym trafił :))

> Podają domyślnie dwie sztuki, ale jedna z reguły wystarcza, żeby napchać
> się po uszy...

Obiecuję, że jak będę miał okazję, to spróbuję

sadyl

1. Data: 2001-03-20 16:28:43

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Skrzydelka po kanadyjsku" jak powstal ten przepis i nazwa?
Jak dlugo zyje w tym kraju (20 lat) o czyms takim nie slyszalem.
Slynne sa tutaj skrzydelka ale "Buffalo Style", ale po kanadyjsku....

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-03-21 08:34:20

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slynne sa tutaj skrzydelka ale "Buffalo Style", ale po kanadyjsku....
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

proszę o przepis dla grupy bo tego jeszcze nie znam
pozdr Alex

test
dieta Diamondow
Kulinaria