Placek z czereśniami i galaretka

1. Data: 2000-07-04 12:47:48

Temat: Placek z czereśniami i galaretka
Od: gregor <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Obiecalem wczoraj i dzisiaj obietnicy dotrzymuje. Oto przepis na moje pierwsze
ciasto w zyciu:

1/2 szklanki maki pszennej,
3 jajka,
9 lyzek oleju rzepakowego,
1 szklanka cukru,
2 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia,
1 cukier waniliowy (1,6 dag),
1 kg czereśni,
2 galaretki wisniowe
2 lyzki margaryny do wysmarowania formy.

Jajka zmiksowac z cukrem i cukrem waniliowym. Make wymieszac z proszkiem do
pieczenia i stopniowo dodawac do masy jajecznej, ciagle miksujac. Na koncu wlac
olej i zmiksowac. Czereśnie umyc, osaczyc i wydrylowac.
W tortownicy wysmarowanej margaryna ulozyc czeresnie. Na owoce wylac ciasto.
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni.
Galaretki rozpuscic w polowie wody podanej w przepisie na opakowaniu i
schlodzic. Tezejaca galaretke wylac na ostudzone ciasto. Placek wstawic na 2
godziny do lodowki.

Jak dla mnie ciasto bylo cokolwiek za slodkie (w przyszlosci bede dawal 3/4 lub
nawet 1/2 szklanki cukru), ale kazdy ma swoj gust. Przy okazji trzymalem placek
w piekarniku dobre 20 minut dluzej, tak ze ciasto bylo delikatnie przyrumienione
(po 50 minutach wydawalo mi sie takie jakies blade). Po wyjeciu z lodowki, i
sprobowaniu okazalo sie, ze kazdy zazadal dokladki. Ale bardziej smakowalo mi
nastepnego dnia.

Smacznego

Gregor
Do konia i niewiasty przystępuj śmiało...
mailto:g...@p...wp.pl ICQ#: 60353867

1. Data: 2000-07-14 15:17:09

Temat: Re: Placek z czereśniami i galaretka
Od: gregor <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i co? nikt nie sprobowal, czy wszyscy sie otruli? ;o)

1. Data: 2000-07-19 11:19:19

Od: Jacek Wilczkowski <W...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

gregor wrote:

> i co? nikt nie sprobowal, czy wszyscy sie otruli? ;o)

Owszem, spróbowałem, tylko dawno nie zaglądałem na listę. Dodam, że było
to pierwsze ciasto w moim życiu! Zamiast czereśni dałem wiśnie, więc
obecność całej szklanki cukru była jak najbardziej uzasadniona. Moja
żona, dla której placek był niespodzianką, była całkowicie zaskoczona,
więc jej pochwały mogły nie być całkiem obiektywne. Niemniej wydaje mi
się, że wyszło całkiem nieźle:)
Jacek Wilczkowski
NoS/BBDO Sp. z o.o.
w...@n...com.pl
tel. 604 09 57 53

surowka dla Ani
Dziczyzna przetrzymana w zamrażarce-odp.
przepis
4 lipca
Szybko, latwo, smacznie