Płot lamelowy - opinia

11. Data: 2005-04-06 17:20:40

Temat: Re: Płot lamelowy - opinia
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> Czy ktos moglby mnie oswiecic, co oznacza slowo "lamelowy"?
> W slownikach nie ma. Google podaja namiary na ploty lamelowe,
> parkiety lamelowe, separatory lamelowe, zgarniacze lamelowe,
> bloki lamelowe, lamelowe wymienniki ciepla, skrobacze lamelowe,
> itd. I absolutnie nie wynika z tego co moze oznaczac "lamelowy".
> Jezeli do plotu zastosowac kryterium charakteryzujace parkiet
> lamelowy, to wychodzi, ze kazdy plot drewniany jest lamelowy.

Zobacz:
http://www.greenwoodforest.co.uk/32MM.jpg
To kalka językowa z ang. lamels wprowadzona w sklepach pewnej obcej
kulturowo sieci.
Nie znali języka polskiego i nie stać ich było na ZATRUDNIENIE DOBREGO
TŁUMACZA.
--
Pozdrawiam, Jerzy

12. Data: 2005-04-06 18:03:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> To kalka językowa z ang. lamels wprowadzona w sklepach pewnej obcej kulturowo
sieci.
> Nie znali języka polskiego i nie stać ich było na ZATRUDNIENIE DOBREGO TŁUMACZA.

Kalka z nieistniejacego slowa angielskiego???

To co to w koncu jest? Czy ma to jakis zwiazek z sepulkami?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2005-04-06 18:29:41

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Kalka z nieistniejacego slowa angielskiego???

Słownik wyrazów obcych podaje definicję słowa lamelka jako cienka
płytka blaszana, pasek z blachy (z fr. lamelle).

> To co to w koncu jest? Czy ma to jakis zwiazek z sepulkami?

Przypuszczam, że ,,lamelkowy'' powinno być poprawniej, jeśli już.

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. I co to są sepulki?
--
Raz chemik z Glasgow, Malcolm Mac Aron,
Grał z gośćmi w bridge'a jedząc makaron.

14. Data: 2005-04-06 18:50:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Słownik wyrazów obcych podaje definicję słowa lamelka jako cienka
> płytka blaszana, pasek z blachy (z fr. lamelle).

Ale przeciez ploty i parkiety nie sa z cienkich plytek blaszanych?
Coraz bardziej zagadkowa sprawa ...

> PS. I co to są sepulki?

Wedlug encyklopedii (pozyczonej przez Ijona Tichego of Tarantogi):

SEPULKI - odgrywajacy doniosla role element cywilizacji Andrytow (ob.)
z planety Enteropii (ob.). Ob. SEPULKARIA.

SEPULKARIA - obiekty sluzace do sepulenia (ob.).

SEPULENIE - czynnosc Andrytow (ob.) z planety Enteropii (ob.).
Ob. SEPULKI.

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2005-04-06 20:38:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5oU4e.9646$tI6.1503@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Czy ktos moglby mnie oswiecic, co oznacza slowo "lamelowy"?
> W slownikach nie ma.

Hejka. Lamele czyli listki lub blaszki, to cienkie listewki. :-) Mogą
być gumowe w oponach; metalowe, drewniane lub z włókna w żaluzjach; tworzą
się podczas krystalizacji polimerów; bywają elementem sprzegieł w ich
hamulcach wielotarczkowych zwanych też lamelowymi itd. :-)
Mój słownik angielsko-polski podaje: lamina - blaszka, płytka, cienka
warstwa, płatek, bot. blaszka liścia, co powinien posiadacz ogrodu w USA
wiedzieć. ;-)
Pozdrawiam amnestycznie Ja...cki

16. Data: 2005-04-06 20:54:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> się podczas krystalizacji polimerów; bywają elementem sprzegieł w ich
> hamulcach wielotarczkowych zwanych też lamelowymi itd. :-)

To dlaczego parkiet lamelowy rozni sie od zwyklego tylko tym,
ze nie ma wpustow i wypustow (tak wyraznie wynika z kilku stron
o parkietach)? I dlaczego na stonie
http://www.wrzos.olsztyn.pl/konstrukcje.htm
dwa ploty nazwane sa lamelowymi? Dlatego, ze maja deski przybite
z dwoch stron?

Nielatwo zaspokoic moja ciekawosc :-)

> Mój słownik angielsko-polski podaje: lamina - blaszka, płytka, cienka
> warstwa, płatek, bot. blaszka liścia, co powinien posiadacz ogrodu w USA
> wiedzieć. ;-)

A co ma wspolnego slowo "lamina" ze slowem "lamelowy" (oprocz pierwszych
3 liter)? Sa tez lama, lampart, lampa, lament, lambda ...

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2005-04-06 20:59:06

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Wedlug encyklopedii (pozyczonej przez Ijona Tichego of Tarantogi):

Ach, no tak :). Dzięki za przypomnienie :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien polityk z Las Palmas
przed laty się wybrał na bal mas-

18. Data: 2005-04-06 21:43:31

Temat: Odp: Płot lamelowy - opinia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:R%X4e.9$U...@f...columbus.rr.com...

> A co ma wspolnego slowo "lamina" ze slowem "lamelowy" (oprocz pierwszych
> 3 liter)? Sa tez lama, lampart, lampa, lament, lambda ...

I lambada.
Lambada jest w porządku. :-)
Lambeth-walk mniej.
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2005-04-06 21:48:40

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:R%X4e.9$UW4.1@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A co ma wspolnego slowo "lamina" ze slowem "lamelowy" (oprocz
> pierwszych 3 liter)? Sa tez lama, lampart, lampa, lament, lambda ...

Hejka. Lamina to lamela (ew. lamel) po angielsku, co wynika z tłumaczeń
np. instrukcji układania podłóg. :-) Słowniki nie nadążają niestety. :-(
Niektórzy uważają, że lamela to klepka, ale może po prostu im jej
brakuje? ;-)
Pozdrawiam laminarnie Ja...cki

20. Data: 2005-04-06 21:53:22

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dlaczego parkiet lamelowy rozni sie od zwyklego tylko tym,
> ze nie ma wpustow i wypustow (tak wyraznie wynika z kilku stron
Nie tylko. Podstawową różnicą jest grubość elementu. Klepka parkietowa nie
powinna mieć mniej jak 25 mm (warstwa wierzchnia 10, felc 5, warstwa spodnia
10)
Nowe technologie klejenia a zwłaszcza konserwacji umożliwiły pocienienie
klepki do ok.18 mm. Kolejna myśl i powstała mozaika o grubości 12. Znowu
pomysł i mamy klepkę parkietową o tej samej grubości lecz powierzchni
parkietu, bez felca a to dlatego, że się nie zmieści - podczas pierwszego
cyklinowania można stracić do 3 mm grubości
Trzeba towar nazwać. Słowa cienka, bezwpustowa, chuda itp. nie bardzo
zachęcają do kupna, lamelowa to już zupełnie co innego.
> http://www.wrzos.olsztyn.pl/konstrukcje.htm
> dwa ploty nazwane sa lamelowymi? Dlatego, ze maja deski przybite
> z dwoch stron?
Nie. Również i tu chodzi o cienkość zastosowanych elementów (listków).
Przybijanie po obu stronach myślę że jest związane z tradycją i
zamaskowaniem. Pierwsze płoty tego typu były budowane "z pewną
nieśmiałością" i sam konstruktor widząc miałkość materiału chciał rzecz
dodatkowo usztywnić. zastosował sposób z koszyka wiklinowego czy z łubu- z
niezłym skutkiem zresztą
Przybijanie z jednej strony uwypukliło by to co jest ukrywane właśnie -
cienkość elementu..

Dla porządku drzwiczki lamelowe - też występuje ta nazwa - do sklejonego
ramiaka mocowane są dachówkowo cienkie listewki tworzące płycinę drzwiową.
Przepraszam, nie potrafię krótko
Tomaszjan

grzybobranie
wawrzynek