Plyta MDF okleinowana vs. drewno, kryterium: trwałosc

1. Data: 2005-07-25 17:37:52

Temat: Plyta MDF okleinowana vs. drewno, kryterium: trwałosc
Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Temat wygląda na banalny, ale chodzi mi o uwagi użytkowe szczególnie
dotyczące trwałości mebli wykonanych:
- z płyty MDF oklejonej sztuczną okleiną
- z płyty MDF oklejonej naturalną okleiną
- z drewna.

Z wywiadów ze sprzedawcami wynika, że trwalsza jest płyta MDF. Okleina
naturalna i drewno są bardziej delikatne i nawet nie wielkie
przypadkowe uderzenie może powodować uszkodzenia i zarysowania.

Różnice cenowe są mi znane. Jak już wspomniałem na początku zależy mi
na uwagach dot. trwałości mebli wykonanych wyżej wymienionymi
materiałami.

W przypadku oklein szczególnie interesuje mnie, czy zdarzyło się
komuś, że okleina się odkleiła od płyty?

Chcę zabudować wnęki w ścianach i wstawić do nich szafy "na wymiar".
Zastanawiam się, jaki materiał wybrać na drzwi frontowe do szafy.

*seb!* --------------- *Jaworzno*
kontakt: http://tinyurl.com/b7lf6

2. Data: 2005-07-26 07:20:52

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Jul 2005 19:37:52 +0200, seb! <s...@i...pl> wrote:

> [...]
>dotyczące trwałości mebli wykonanych:
>- z płyty MDF oklejonej sztuczną okleiną
>- z płyty MDF oklejonej naturalną okleiną

Moim zdaniem najtrwalsze będzie drewno.

>Z wywiadów ze sprzedawcami wynika, że trwalsza jest płyta MDF. Okleina
>naturalna i drewno są bardziej delikatne i nawet nie wielkie
>przypadkowe uderzenie może powodować uszkodzenia i zarysowania.

Jeśli chodzi o okleinę, to tak. Okleina sztuczna jest najbardziej odporna.
Okleina naturalna jest bardzo wrażliwa i mocno widać na niej uszkodzenia.

>W przypadku oklein szczególnie interesuje mnie, czy zdarzyło się
>komuś, że okleina się odkleiła od płyty?

Okleina nie. Obrzeża - bardzo często. Ale sztuczna, w tanich meblach.

>Chcę zabudować wnęki w ścianach i wstawić do nich szafy "na wymiar".
>Zastanawiam się, jaki materiał wybrać na drzwi frontowe do szafy.

Fronty do szafy z drewna to nie wiem gdzie dostaniesz. MDF z okleiną naturalną
będzie kosztował fortunę. Jakie duże będą to drzwi?
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

3. Data: 2005-07-26 18:01:53

Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Tue, 26 Jul 2005 07:20:52 GMT, McMac ogłosił(a):

>Okleina nie. Obrzeża - bardzo często. Ale sztuczna, w tanich meblach.

A ostatnio u jednego z producentów zauważyłem brzegi mebli oklejone
nie okleiną tylko listwą plastikową. Czy takie rozwiązanie jest
lepsze?
Różni się to od zwykłej okleiny tym, że listwa dodatkowo zabezpiecza
kanty mebli (tyle zdążyłem zaobserwować). Ale czy jest to skuteczne?

>Fronty do szafy z drewna to nie wiem gdzie dostaniesz. MDF z okleiną naturalną
>będzie kosztował fortunę. Jakie duże będą to drzwi?

No co do kosztów to rzeczywiście są one dosyć kosmiczne jak na same
drzwi do szafy (jedna z ofert to 1.500zł - MDF + okleina naturalna, w
okleinie sztucznej koszt jest 800zł. Obie ceny są za komplet drzwi na
jedną szafę).
Szafa jest dosyć przeciętna. Wyróżnia się chyba tylko wysokością która
wynosi 2,8m a szerokość jest 1,15m. Mam jednak 2 wnęki (prawie takie
same) do zabudowy, zatem szafy również będą 2 :)

Dzięki za odpowiedź.

4. Data: 2005-07-27 08:46:14

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 Jul 2005 20:01:53 +0200, seb! <s...@i...pl> wrote:

> [...]
>Różni się to od zwykłej okleiny tym, że listwa dodatkowo zabezpiecza
>kanty mebli (tyle zdążyłem zaobserwować). Ale czy jest to skuteczne?

Taka listwa zachodząca na boki w kształcie litery C? Mnie się to nie podoba, a
skuteczne jest na tyle na ile ta listwa nie odlezie. Ale zawsze można
podkleić...
Ja preferuję obrzeża z taśmy pcv.
Ale to wszystko nadaje się tylko do płyt z okleiną sztuczną.

>Szafa jest dosyć przeciętna. Wyróżnia się chyba tylko wysokością która
>wynosi 2,8m a szerokość jest 1,15m. Mam jednak 2 wnęki (prawie takie
>same) do zabudowy, zatem szafy również będą 2 :)

Drzwi przesuwane? Czemu szukasz takich egzotycznych materiałów na fronty?
Takie drzwi robi się ze zwykłej płyty meblowej (wiórowej) z okleiną sztuczną.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

5. Data: 2005-07-27 17:00:00

Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Wed, 27 Jul 2005 08:46:14 GMT, McMac ogłosił(a):

> [...]
>podkleić...
>Ja preferuję obrzeża z taśmy pcv.
>Ale to wszystko nadaje się tylko do płyt z okleiną sztuczną.

Dzięki. Te listwy rzeczywiście ładne nie są, ale ciekawy byłem opinii
na ich temat.

>Drzwi przesuwane? Czemu szukasz takich egzotycznych materiałów na fronty?
>Takie drzwi robi się ze zwykłej płyty meblowej (wiórowej) z okleiną sztuczną.

Drzwi mają być otwierane na zawiasach. A czemu szukam takich
materiałów? Jest to pomysł żony. Na pewno drzwi z tych materiałów
wyglądają ładnie. Oglądliśmy już kilka i muszę przyznać, że kuszą. Ja
próbuję jednak racjonalnie odpowiedzieć sobie na pytanie, na ile warto
brnąć w takie drogie rzeczy. Rzeczywiście są ładne, ale czy takie będą
długo?

*seb!* --------------- *Jaworzno*
kontakt: http://tinyurl.com/b7lf6

Malowanie pokoju od północy
Czerwone meble w kuchni
zacieki na kabinie prysznicowej
Czyszczenie/konserwacja wanny z hydromosażem
lodowka Samsung inne takiej klasy