Pnącze milin

41. Data: 2015-08-20 14:56:30

Temat: Re: Pnącze milin
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnmt9m02.v54.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> Były prowadzone pomiary tempa przemieszczania. Badania obięły też obierany
> kierunek marszu -- szły na wyżerkę. Mając te dane oraz oszacowaną masę
> osobnika, dało się policzyć siłę Coriolisa działającą poprzecznie do
> kierunku ruchu. Była znikoma. Badania empiryczne w pełni potwierdziły
> symulację matematyczną -- korowód trafiał do celu.

Hejka. Brak badań wpływu siły Coriolisa działajacej wzdłuż kierunku
marszu z wektorem dodatnim i ujemnym oraz działającej ukośnie obniża wartość
naukową w/w badań. Niestety.
Pozdrawiam niesatysfakcjonująco Ja...cki

42. Data: 2015-08-20 15:21:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Brak badań wpływu siły Coriolisa działajacej wzdłuż
> kierunku marszu z wektorem dodatnim i ujemnym oraz działającej
> ukośnie obniża wartość naukową w/w badań. Niestety.
> Pozdrawiam niesatysfakcjonująco Ja...cki

W przypadku sił, których dziłanie dobrze opisuje teoria, nie prowadzi
się ich bezpośredniego pomiaru. W literaturze przedmiotu nie znaleziono
wartościowych dzieł, których autorzy mierzą to oddziaływanie wprost
dynamometrem. Podobnie jest w przypadku prac dotyczących budowy atomu
oraz astronomii. Postulowane badania są do przeprowadzenia na gruncie
teorii, dane potrzebne do obliczeń są dostępne. Zachęcam do uzupełnienia
składu Interdyscyplinarnego Zespołu i przedstawienie własnych kalkulacji.

--
Jarek

paskudne owoce naktaryny
susza.