Podbicie krwinek - praktyczne porady

1. Data: 2007-05-17 08:25:54

Temat: Podbicie krwinek - praktyczne porady
Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę.

Proszę o porady praktyczne, w jaki sposób można podnieść:
- czerwone krwinki (mam 4.24 norma od 4.6)
- hemoglobina (mam 13.1 norma od 14.0)
- hematokryt (38% norma od 41)

W teorii powiedzmy, że wiem (czerwone mięso, śledzie, szpinak, wątróbki,
kaszanki), ale jeżeli ktoś praktycznie uporał się z tym problemem to proszę
o przykłady.
Raz udało mi się wrócić do normy wskutek miesięcznego spożywania B12+kwas
foliowy, ale nie chciałbym stosować suplementów do końca życia.

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

2. Data: 2007-05-17 12:52:39

Temat: Re: Podbicie krwinek - praktyczne porady
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

maciek kanski pisze:

> [...]
> kaszanki), ale jeżeli ktoś praktycznie uporał się z tym problemem to proszę

Problemu nie mialem, ale skoro teoria nie dziala w praktyce, to moze
postawic te pierwsza na glowie? Z wymienionych przez Ciebie produktow
jadam jedynie szpinak, i to niezbyt czesto (moze 2-3 razy w miesiacu), a
morfologie mam wzorcowa. Poza tym nie odstajesz az tak mocno od
widelek, by bylo czym sie zamartwiac, IMHO. Powiem wiecej: wg ksiazeczki
"Badania laboratoryjne. Zakres norm i interpretacja" (wyd. 2
rozszerzone, F. Kokot i S. Kokot, PZWL, Warszawa 1997) zarowno twoje
erytrocyty, jak i hemoglobina sa w normie (widelki dla mezczyzn
odpowiednio: od 4,2 do 5,4 * 10^12/l oraz od 13 do 18 g/dl). Obnizony
hematokryt moze byc IIRC (ale glowy sobie za to uciac nie dam) wynikiem
oslabienia organizmu jakas niedawna infekcja.

3. Data: 2007-05-17 13:57:07

Od: maciek kanski <n...@s...maila> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 May 2007 14:52:39 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:
> [...]
> hematokryt moze byc IIRC (ale glowy sobie za to uciac nie dam) wynikiem
> oslabienia organizmu jakas niedawna infekcja.
Ale jakby nie patrzeć nawet jeżeli jestem na granicy normy to bezpieczniej
bym się czuł mając pewien zapas - sam masz wzorcową i ja tez bym chciał.
Wiem, że do anemii jeszcze daleko, ale nie chcę jej doczekać i chciałbym
wcześniej zmienić nawyki żywieniowe.

Rozumiem, że polecasz szpinak:)

Pzdr

4. Data: 2007-05-17 14:06:32

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

maciek kanski pisze:

> Rozumiem, że polecasz szpinak:)

:) Polecam generalnie zielone warzywa, pelne zboza, straczkowe oraz
czerwone, wytrawne wino :)

5. Data: 2007-05-17 16:54:06

Od: radek <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 May 2007 16:06:32 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> Polecam czerwone, wytrawne wino :)

czyżby nielegalne - bo publiczne nakłanianie do spożywania alkoholu?
a fe, wstydź się mistrzuniu Kóler

--
radek

"sekty" na grupie pl.misc.dieta