Podgrzewacz PG-6

1. Data: 2004-10-29 20:15:02

Temat: Podgrzewacz PG-6
Od: dawahey <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu stwierdziłem dużo większe ciśnienie po odkreceniu wody
ciepłej , przy pełnym odkreceniu piecyk się zapala prawidłowo ale jak
przykrece kurek to ogien gaśnie. Rozkrecilem zespół wodny wszystko jest
chyba OK, chyba że powinna być jakaś kryza? przy wylocie z zespołu
wodnego na nagrzewnicę (wystaje tam kawałek jakiejś nadłamanej rurki)
Może ktoś wie o co chodzi?

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

1. Data: 2004-10-30 06:56:38

Temat: Re: Podgrzewacz PG-6
Od: szeroki <n...@m...spl> szukaj wiadomości tego autora

dawahey :

> [...]
> przykrece kurek to ogien gaśnie. Rozkrecilem zespół wodny wszystko jest
> chyba OK, chyba że powinna być jakaś kryza? przy wylocie z zespołu

to jednak zespół wodny, pod membraną znajduje się taka kryza - mala dziurka
w nowym ma najwyzej 2mm srednicy po latach uzywania powieksza sie nawet do 6mm
i to moze byc powodem wiekszego cisnienia,
pozostaje kwestia gasniecia piecyka na mniejszym przeplywie wody co rowniez
jest wina zespołu.
Membrana na pewno nie jest dziurawa i ma doczepiony grzybek?

Jak zdecydujesz się na naprawę to nie powinna ona wyniesc wiecej niz 120zł (co
i tak jest sumą lekko na wyrost bo nie znam dokładnie cen). W tej cenie kupisz
nowy i sam go założysz.

> wodnego na nagrzewnicę (wystaje tam kawałek jakiejś nadłamanej rurki)

???

--
szeroki

1. Data: 2004-10-30 19:20:03

Od: dawahey <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

membrana jest na pewno cała , grzybek jest doczepiony również. Rozumiem
gdyby to działo się powoli ale to zwiększenie przepływającej wody stało
się prawie z dnia na dzień. Pokrętło dolne wcześniej w krańcowym
położeniu bardzo zmniejszało przepływ a teraz można kręcić od srajności
w skrajność i żadnej reakcji. Jeśli chodzi o ten kawłek rurki to
wychodzi ona z zespołu wodnego (nie wiem czy jest to jakiś element
wymienny) i jest widoczna po odkręceniu wyjścia na nagrzewnicę (załączam
odręczny szkic).

1. Data: 2004-10-30 19:30:02

Od: dawahey <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

rysunek:

1. Data: 2004-10-31 19:07:33

Od: "brychol" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> --
> Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
> Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

Cześć.
Z tego co pamiętam to pokrętło jest sprzężone z bolcem,
który być może nie jest założony na prowadniczkę i stąd
brak regulacji, ten kawałek rurki wychodzący z zespołu wodnego
nie ma znaczenia w tym przypadku.
Powodzenia !
Rycho.

1. Data: 2004-11-01 09:00:02

Od: dawahey <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pokrętło jest prawidłowo połączone ,więc przyczyna jest inna?

1. Data: 2004-11-01 17:55:05

Od: dawahey <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze raz rozkreciłem zespół wodny (grzybek był odczepiony)
zamocowałem go z powrotem trzyma się niby dość mocno (do czego on w
ogóle służy?) Dysze która jest wkręcana z boku wykręciłem a właściwie
wyszarpałem bo nie chciała się wykręcić i chwilowo skręciłem bez niej i
nic się właściwie nie zmieniło (może przy średnim przepływie jakiś
dżwięk junkers wydaje jakby drganie). Ale jeszcze raz zdam pytanie co
się mogło wydarzyć że woda zaczęła lecieć z takim samym ciśnienieniem
jak zimna a wcześniej różnica była kolosalna. Może ktoś ma opis
działania tego zespołu wodnego?

1. Data: 2004-11-03 16:29:49

Od: Sanvean <S...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

dawahey wrote:
> Jeszcze raz rozkreciłem zespół wodny (grzybek był odczepiony)

Grzybek połączony z membraną służy do stabilizacji przepływu wody. Im
większe jest ciśnienie wody w sieci (lub im bardziej tłumiony jest
przepływ wody w zespole - pokrętło na min), tym większa wytwarza się
różnica ciśnień nad i pod membraną. Membrana idzie do góry podnosząc
grzybek, który przymyka wlot wody. Jeśli grzybek był odczepiony, to z
dużym prawdopodobieństwem jest on zużyty (zmniejszona średnica
środkowego garbu) i niedostatecznie przymyka wlot wody. Najpewniej
zużyta jest też dolna część zespołu - wyrobiony otwór, w którym pracuje
grzybek. Gdy powiększa się prześwit na grzybku i nie jest on w stanie
odpowiednio tłumić wody membrana podnosi się maksymalnie, co kończy się
wyrwaniem z niej grzybka. Górna dysza (ta dostępna z boku) służy tylko
do spowalniania pracy membrany przy otwieraniu wody tak, aby zapalanie
gazu nie było gwałtowne i wybuchowe. Powinien tam być taki mały zaworek
zwrotny z kulką w środku, aby łagodnie gaz się zapalał i szybko gasił.
Dysza ta nie ma wpływu na przepływ wody.
Moim zdaniem zespół wodny jest do wymiany. Nie wiem jednak, gdzie można
kupić naprawdę dobry odpowiednik (bo oryginalnych już dawno nie ma). Sam
wymieniałem jakiś czas temu taki zespół na nowy, "prosto ze sklepu".
Niestety ten nowy wcale nie okazał się dużo lepszy...

Piszesz, że zmiany nastąpiły gwałtownie. Może zmienione zostało
ciśnienie wody w sieci? Te zespoły wodne działały kiedyś całkiem dobrze,
ale wyłącznie przy małych ciśnieniach - tak do 1-2 barów. Przy 5
zapomnij o regulacji przepływu i małym strumieniu.

Pozdrawiam serdecznie
Sanvean

Czym czyscic kabine prysznicowa?
Candy CSD 100