Podloze/ziemia - wypelnienie - roslina/wspolsadzenie - zakwaszanie

1. Data: 2010-09-24 19:38:18

Temat: Podloze/ziemia - wypelnienie - roslina/wspolsadzenie - zakwaszanie
Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Czym różni się "ziemia do iglaków" od "podłoża do iglaków"?

2. Jak wypełnić donicę? Czy na dno kamyki, grys, keramzyt? Jak grubo tego
nasypac, 1-2cm, więcej?
Donica ma 30 litrow, srednica 26cm, pod iglak na balkon

3. Iglaki lubią kwaśną ziemię, a wrzosy bardzo kwaśną - jesli dobrze mnie
poinformowano.
Czy słyszeliście o metodzie zakwaszenia doniczki/gleby chlebem?
Radzono mi włożenie kawałka chleba na dno donicy, oraz podlewanie wodą z
rozpuszczonym w niej chclebem.
Czy to działa, czy bzdury?

4. Sosna kosdrzewina, sosna górska, świerk biały, świerk glauca, świerk
serbski, świerk brevera
Te rośliny mogę kupić. Która z nich nada się na balkon, wysoko, trochę
wieje, od wschodu?
Świerk serbski najmniej mi się podoba. Która z pozostałych poradzi sobie na
takim balkonie?

5. Czy można posadzić rośliny różne w jednej donicy? Którąś z wyżej
wymienionych myślę wsadzić do dużej donicy, jako głóną/dominującą, a pod nią
wokół ułożyć wrzosy dookoła. Czy tak można zrobić?
Albo także którąś z wymienionych w punkcie 4. ale z cyprisikami wokół?
Czy tak można, czy te rośliny nie powinny być ze sobą w jednej ziemi?

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę. Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

2. Data: 2010-09-24 19:45:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2010 21:38:18 +0200, Czesuaw P. napisał(a):

> Czy słyszeliście o metodzie zakwaszenia doniczki/gleby chlebem?
> Radzono mi włożenie kawałka chleba na dno donicy, oraz podlewanie wodą z
> rozpuszczonym w niej chclebem.

Nie prościej użyć kwaśnego torfu - z worka?

3. Data: 2010-09-28 19:56:11

Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie prościej użyć kwaśnego torfu - z worka?

Pewnie można, sprawdze czy dostanę taki wynalazek w najbliższej Castorami
albo Praktikerze.

Czy ktowkolwiek może mi pomoc z pozostałymi pytaniami:

Przygotowanie ziemi pod trawnik i ogród
Tfffuje:)
pytanie o korzenie metasekwoi
Co to za cholera?