Pomysł na panierowanie

1. Data: 2010-07-03 09:17:42

Temat: Pomysł na panierowanie
Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciał bym zapytać o panierkę, ale bez bułki tartej. Jadłem wiele razy
eskalopki, a także filet rybny opanierowany tak jakby w jajku z dodatkiem
ziół i smakowało wyśmienicie. Zastanawiam się jak coś takiego przygotować.
Na pewno jaja i mąka są potrzebne, ale nie wiem w jakiej kolejności trzeba
panierować, żeby nie wyszła jakaś breja.

Pozdrawiam
Piotrek

2. Data: 2010-07-03 09:46:14

Temat: Re: Pomysł na panierowanie
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-03 11:17, Piotrek_P pisze:
> [...]
> przygotować. Na pewno jaja i mąka są potrzebne, ale nie wiem w jakiej
> kolejności trzeba panierować, żeby nie wyszła jakaś breja.

Chodzi Ci o rybe w ciescie?

3. Data: 2010-07-03 09:55:17

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek_P pisze:
> [...]
> przygotować. Na pewno jaja i mąka są potrzebne, ale nie wiem w jakiej
> kolejności trzeba panierować, żeby nie wyszła jakaś breja.

Ja daję najpierw jajko później mąka ewentualnie mąka zmieszana z przyprawami, jeśli
obtoczy się
najpierw w mące a później w jajku to panierka będzie odpadała. Jest też inny sposób
który ja
preferuje, panierka płynna, czyli mąka (1 i 1/2 szklanki) z jajkiem (3 duże),
odrobiną wody i
przyprawami (zamiast wody można dodać chudego mleka, wtedy panierka będzie nieco
bardziej
chrupiąca), konsystencja ciasta na naleśniki, mięso najpierw trzeba jednak osuszyć na
papierowym
ręczniku, wtedy panierka bardzo dobrze przywrze, tak zapanierowane mięso czy rybę
trzeba smażyć na
bardzo rozgrzanym tłuszczu, lub głębokim oleju. Tego typu panierki używają w anglii i
smażą rybę we
frytkownicy

4. Data: 2010-07-03 10:02:04

Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi Ci o rybe w ciescie?

Chyba coś takiego jak ryba jaką się przygotowuje do zalewy octowej, tyle że
w wersji podawanej na ciepło. Jak już wcześniej pisałem, może być to ryba
lub schab, karczek itp.

Pozdrawiam
Piotrek

5. Data: 2010-07-03 10:08:25

Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeba smażyć na bardzo rozgrzanym tłuszczu, lub głębokim oleju. Tego typu
> panierki używają w anglii i smażą rybę we frytkownicy

Bardzo dziękuję :-). O taką informację mi chodziło bo rybki się już
rozmrażają więc wypróbuję ten sposób. A i schabik tym sposobem powinien
pysznie wyjść hehe...

Dziękuję i pozdrawiam
Piotrek

6. Data: 2010-07-03 10:59:25

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek_P" <p...@o...pl> wrote in message news:i0mv7l$g8s$1@news.onet.pl...
> [...]
> Na pewno jaja i mąka są potrzebne, ale nie wiem w jakiej kolejności trzeba
> panierować, żeby nie wyszła jakaś breja.

Mięso / ryby osuszyć serwetką lub ręcznikiem papierowym, obtoczyć w
mące, następnie w jajku i dopiero w panierce. Niektórzy mając mało produktów
podwójnie obtaczają w jajku i mące dokonujac "cudownego rozmnożenia".

7. Data: 2010-07-03 12:44:34

Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mące, następnie w jajku i dopiero w panierce. Niektórzy mając mało
> produktów podwójnie obtaczają w jajku i mące dokonujac "cudownego

Co do osuszenia to oczywista sprawa, ale inny kolega wyżej pisał że najpierw
jajko a nie mąka .

8. Data: 2010-07-03 14:52:45

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Lip, 11:17, "Piotrek_P" <p...@o...pl> wrote:
> Witam,
>
> Chcia bym zapyta o panierk , ale bez bu ki tartej. Jad em wiele razy
> eskalopki, a tak e filet rybny opanierowany tak jakby w jajku z dodatkiem
> zi i smakowa o wy mienicie. Zastanawiam si jak co takiego przygotowa .
> Na pewno jaja i m ka s potrzebne, ale nie wiem w jakiej kolejno ci trzeba
> panierowa , eby nie wysz a jaka breja.
>
> Pozdrawiam
> Piotrek

Doskonale smakuje pierś kurczaka lub indyka (indyka trzeba potraktować
lekko tłuczkiem) w cieście podobnym j.w., ale z dodatkiem 2-3 łyżek
wiórków kokosowych.
Do ryby czasem dodaję do ciasta curry. Ciekawy smak i zabija dobrze
zapach tranu (jeśli ktoś nie lubi).

pzdr.

mal

9. Data: 2010-07-03 15:18:28

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek_P" napisał:

> Co do osuszenia to oczywista sprawa, ale inny kolega wyżej pisał że
> najpierw jajko a nie mąka .

Tu chodziło raczej offtopicznie o klasyczną panierkę typu bułka tarta.

--
Pozdrawiam - Aicha

10. Data: 2010-07-03 16:33:20

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

mal pisze:
> Doskonale smakuje pierś kurczaka lub indyka (indyka trzeba potraktować
> lekko tłuczkiem) w cieście podobnym j.w., ale z dodatkiem 2-3 łyżek
> wiórków kokosowych.

O, tego jeszcze nie próbowałem, ale za to polecam dodanie prażonych ziaren sezamu,
można pokusić sie
nawet o całkowite zrezygnowanie z mąki, wtedy obtoczyć rybę/mięso w jajku a następnie
w ziarnach
sezamu, ale nawet jajko nie jest niezbędne, ja kotlety z piersi kurczaka obsypuję
solą a następnie
obtaczam w sezamie bez wcześniejszego moczenia w jajku

czerwona porzeczka ???
Maszynka do mięsa stalowa.
konserwacja żywności
Tiramisu