Pomysły na sos do spaghetti - są jakieś?

11. Data: 2005-11-25 12:58:42

Temat: Re: Pomysły na sos do spaghetti - są jakieś?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Nov 2005 13:51:42 +0100, "MatiBaliNati"
<m...@g...wywalto.pl> wrote:

>Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
>wiadomości news:quvdo19j9jmrd1sku8cjh707kcp21eirrs@4ax.com...

>zaawansowana

>pieczarki
>kremówka

>Prawdziwa carbonara nie ma w sobie cienia smietany :)

Dlatego na[pisalam, zle widac malo czytelnie :P, ze w starych
przepisach jest jako ewentualny dodatek i w nowoczesniejszych
przepisach sie jakos przyjela

Pierz i coraz zimniej (pan od kaloryferow JESZCZE nie poszedl, a
wygladalo, ze juz juz...)
K.T. - starannie opakowana

12. Data: 2005-11-25 13:10:24

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja spaghetti CARBONARA robię tak:

składniki:

400g spaghetti, sól, 4 jaja, 200 g śmietany, 100 g startego
parmezanu,
pieprz, 150 g wędzonego boczku, 1 łyżka oleju.

prządzanie:

1. Spaghetti ugotować al dente w dużej ilości osolonej wody
2. Jaja roztrzepać za śmietaną, dodać ser, sól i pieprz, całość wymieszać
widelcem :)
3. Boczek pokroić w kostkę, i smażyć na oleju na złotobrązowy kolor
4. Spaghetti odcedzić, przełożyć na palelnię i dokładnie wymieszać ze
skwarkami boczku.
Ciepły makaron polać sosem śmietanowo - jajecznym. Patelnię zdjąć
natychmiast z ognia.
Makaron mieszać aż jaja się zetnął a sos zostanie gładki. Spaghetto podawać
natychmiast.
Dobrze smakuję do tego winko wytrawne.

Smacznego :)
Jest bardzo dobre.

13. Data: 2005-11-25 13:42:31

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

AKS napisał(a):

> Carbonara moja ulubiona...
> Boczek w kosteczke, troszke cebuli, odrobina pieczarek -
> podsmazyc, zagescic smietana i juz. Mozna ser dodac - bedzie sie
> ciagnaaac ;-)

To nie jest carbonarra. Spaghetti carbonarra składa się z roztrzepanego
jajka, masła, boczku, no i makaronu.

Ewa

14. Data: 2005-11-25 14:00:36

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest carbonarra. Spaghetti carbonarra składa się z roztrzepanego
> jajka, masła, boczku, no i makaronu.
>
> Ewa

Oryginalne spaghetti alla carbonara to:
150 gr di pancetta = 150 gr bekonu
1 cucchiaio di strutto (o olio) = 1 łyzeczka smalcu lub oleju
1 spicchio d'aglio = 1 ząbek czosnku
600 gr di spaghetti = nie trzeba tłumaczyć ;)
sale q. b. = sól do smaku
5 uova = 5 jajek
panna (facoltativa) = śmietana fakultatywnie
4 cucchiaiate di parmigiano grattugiato = 4 łyżki tartego sera parmigiano
4 cucchiate di formaggio pecorino = 4 łyżki sera pecorino
pepe q. b.= pieprz do smaku

pzdr,

15. Data: 2005-11-25 14:30:08

Od: "MatiBaliNati" <m...@g...wywalto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest carbonarra. Spaghetti carbonarra składa się z roztrzepanego
> jajka, masła, boczku, no i makaronu.
>
> Ewa

Dokladnie tak, na inna wersje carbonary kazdy Wloch by sie obrazil.

Mati

16. Data: 2005-11-25 17:00:05

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bruno" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Czy macie może jakieś ciekawe i tanie pomysły na sos do spaghetti?
> Tradycyjny bolognese znudził mi się...
> Proszę o sugestie, tylko w miarę proste, nie jestem specjalnie zaawansowana

Poszukaj w archiwum tej grupy - to temat dosyc popularny i przepisow duzo, od
prostych surowych sosow do takich dosyc wyuzdanych (i z nazwy i ze skaldnikow...
:-)))

17. Data: 2005-11-30 13:14:32

Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tinyurl.com/algfn