Potrzebna ocena wyników badań krwi.

11. Data: 2006-11-24 11:51:20

Temat: Re: Potrzebna ocena wyników badań krwi.
Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1164205788.650633.281090@e3g2000cwe.googlegroup
s.com...

O czymś takim, żeby dieta powodowała ubytek białych krwinek, ani
nie słyszałem, ani nie czytałem (chyba że prowadzisz skrajne
głodówki :-) ).

Ok. No to czy są jakieś czynniki na które możemy wpływać aby wpływać na
ilość białych krwinek ?
pozdrawiam
tom

12. Data: 2006-11-24 13:17:04

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tom napisał(a):
> [...]
> trwa. Przyznam że ostatnio mam mało ruchu w związku z pracą ( biuro) i
> nauką.
> 2004/06
> Krwinki białe WBC 3.5 G/l norma to 4-10.0 G/l
> PDW 13.4% norma to 6-11.0%
> LYMPH 42.5% norma 20-40%
>
> 2004/07
> Krwinki białe WBC 4.1 G/l norma 4-10.0 G/l ///mieści się na styk w normie//
> LYMPH 55% norma 20-40%
> NEUT 33.7% norma 45-70%
>
> 2005/01
> Krwinki białe WBC 4.6 G/l norma 4-10 G/l /// również niski poziom////

Proponuję wizytę u DOBREGO REUMATOLOGA. Mogą to być początki RZS
(reumatoidalne zapalenie stawów) lub innej choroby reumatycznej. Może
być to również początek jakiejś chroby autoimmunologicznej. Aby to
stwierdzić, należy wykonać badania krwi na obecność przeciwciał
przeciwjądrowych ANA i ENA (oby ich nie wykryto! ). Dopiero z tymi
wynikami proponowałabym wizytę u reumatologa.
Jeśli reumatolog wykluczy problemy z jego "działki", a wyniki nie
będą się poprawiały, powinieneś zgłosić się do HEMATOLOGA.
Myślę, że specjalista od krwi będzie wiedział, co dalej robić.
Spadek białych krwinek może być również spowodowany częstym
przyjmowaniem niektórych leków (np. przeciwbólowych czy
przeciwzapalnych). Po zaprzestaniu przyjmowania tego typu leków,
poziom WBC zazwyczaj się wyrównuje.
Jeszcze jedno - jeśli poziom krwinek białych (leukocytów) jest
niski, poziom limfocytów siłą rzeczy będzie wyższy. To normalne.:)

Natomiast niski poziom krwinek białych jest niewątpliwie do
obserwacji, i moim zdaniem do konsultacji z hematologiem lub
reumatologiem ( w obojetnej kolejności, byleby nie siedzieć z
założonymi rękami, bo ten obniżony poziom WBC trwa już parę
dobrych miesięcy).
Chyba, że jesteś pewien, że to polekowe. Wtedy proponowałabym
odstawienie leków (oczywiście jeśli to możliwe) na dwa tygodnie i
powtórzenie badania krwi. Może wszystko wróci do normy? :)

Pozdrawiam,
Maja

13. Data: 2006-11-24 13:26:19

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja napisał(a):
> (...)

Jeszcze jedno. Nie wpadaj w panikę. Dla lekarzy zazwyczaj niepokojące
są WBC poniżej 3.0, lub poniżej 2.5. Co nie znaczy, że masz czekać
na takie wyniki :), lub nie daj Boże się ich spodziewać.

Pozdrawiam,
Maja

14. Data: 2006-11-27 22:28:53

Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> [...]
>stwierdzić, należy wykonać badania krwi na obecność przeciwciał
>przeciwjądrowych ANA i ENA (oby ich nie wykryto! ).
Jaki koszt wykonania takich badań? Wykonuje się je poprzez pobranie krwi do
badania tak jak to robi się przy "zwykłaych " badaniach ?

Pozdrawiam,
Maja

15. Data: 2006-11-27 23:03:46

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tom napisał(a):

> Jaki koszt wykonania takich badań? Wykonuje się je poprzez pobranie krwi do
> badania tak jak to robi się przy "zwykłaych " badaniach ?

Tak, ale radziłabym się z tym udać do lekarza, który w razie podejrzenia
choroby zleci ich zrobienie z refundacją, gdyż koszt prywatny to-
bagatela- 100 zł z groszami.

pzdr.
R*

16. Data: 2006-11-27 23:20:38

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tom napisał(a):
> [...]
> Jaki koszt wykonania takich badań? Wykonuje się je poprzez pobranie krwi do
> badania tak jak to robi się przy "zwykłaych " badaniach ?

Dokładnie tak samo (normalne pobranie krwi). Są to jednak drogie
badania, ok.100 zł. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale nawet w Warszawie
nie każde laboratorium to wykonuje. Myślę, że reumatolog lub
hematolog będzie wiedział, gdzie Cię na te badanie skierować,
jeśli w ogóle będzie widział potrzebę jego wykonania. Lepiej
byłoby chyba, gdybyś poszedł najpierw do lekarza (reumatolog lub
hematolog), ponieważ tego typu specjalistycznych badań jest sporo, na
różne rodzaje przeciwciał. Myślę, że lekarz powinien
zadecydować, które z tych badań są dla niego najważniejsze.
Rutynowo, gdy są jakieś podejrzenia o np.chorobę autoimmunologiczną
robi się badanie krwi na obecność przeciwciał przeciwjądrowych
(ANA, ENA), można również zrobić na obecność przeciwciał
przeciwkeratynowych AKA ( mniej więcej kolejne 100 zł). Więc może
lepiej najpierw pójść do lekarza?
W Warszawie tego typu specjalistyczne badania krwi wykonuje
Laboratorium Specjalistyczne "Nadzieja -Lab", ul Wilcza 28/3, tel.022
622 05 03.

Pozdrawiam,
Maja

17. Data: 2006-11-28 04:32:16

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli tom ma pieniądze na zbyciu, to może zrobić wszystkie badania
naraz...
Ale bez paniki.
Jaki jest algorytm postępowania w takich wypadkach?
Najpierw się robi:

OB
czynnik reumatoidalny
CRP

Jeśli te badania wyjdą źle, wtedy robi się całą resztę -
przeciwciała itd.
I też nie wszystko, tylko po kolei.
Oczywiście jest zawsze taka możliwość, że jeśli się zrobi
badania wszystkie, to się wykryje jakąś chorobę o ten rok
wcześniej, ale to trzeba zrobić wszystko...
Ja miałem zrobione (prawie) wszystko i kosztuje to nie 100, ale 3000+
zł.
Przyczyna się okazała być jeszcze inna.
A czemu przeciwciała ANA, a nie SSA i SSB (na chorobę Sjoegrena)?
Tak więc w tej chwili ja bym zrobił tak:
- zrobił OB, czynnik reumatoidalny, CRP
- jak wyjdzie źle - wtedy do reumatologa, badania dalsze itd.
Równocześnie:
- Zmiana diety na zdrowszą, ruch i ...
- Monitorowanie, czy te zmiany przynoszą pozytywny skutek

A jeśli chodzi o laboratoria, to mogę polecić Diagnostykę -
Warszawa, Pasteura 10 - wszystkie te laby rozsiane po mieście zwożą
tam swoje badania, więc lepiej iść od razu do źródła.
I taniej jest u źródła.

18. Data: 2006-11-28 10:34:09

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero napisał(a):
> [...]
> Warszawa, Pasteura 10 - wszystkie te laby rozsiane po mieście zwożą
> tam swoje badania, więc lepiej iść od razu do źródła.

Można mieć OB, CRP, i czynnik reumatoidalny w normie. TO JESZCZE O
NICZYM NIE ŚWIADCZY. Często tak się dzieje w chorobach
autoimmunologicznych. A różne przeciwciała są i co za tym idzie,
choroba również JEST.
Badań na przeróżne przeciwciała jest masa i nikt nie mówi o
robieniu wszystkich bez potrzeby. Decyzja należy do lekarza.
Natomiast do reumatologa poszłabym już teraz. Bohater wątku od
zeszłego roku ma problemy, a OB ma w normie. OB w niektórych
przypakach o niczym nie świadczy.
Jak robią przeciwciała przeciwjądrowe ANA i ENA, to wykrywają
(bądź nie) RO, SSA, SSB, Sm, PM-Scl, SCI-70, Jo1, rybosomalne i inne.
Nie ma oddzielnego badania na same np. SSA :) Więc chyba nie zbyt
dobrze się orientujesz.
Bardzo ważne są przeciwciła dsDNA.
Owszem, można od razu robić wszystko i płacić bardzo dużo. Ja
uważam jednak, że najpierw potrzebna jest wizyta u reumatologa,
poprzedzona podstawowymi badaniami krwi, który zadecyduje co dalej.

Pozdrawiam,
Maja

19. Data: 2006-11-28 21:57:11

Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
.com...
Co by nie kombinować trzeba mi chyba iść najpierw do lekarza pierwszego
kontaktu aby poprosić go o skierowanie do lekarza specjalisty. W sumie
zauważyłem ostatnio że objawy bólu stawów łokciowych, powoli znikają
zauważyłem też jeszcze jedną chyba ważną rzecz a mianowicie że nie jest to
chyba problem w samym stawie łokciowym bo każde mocniejsze obciążenie ręki
nie powoduje bólu a jedynie gdy pod pewnym kątem nadgarstka zaciskam dłoń w
np: pięść wtedy ból pojawia się w okolicach łokcia.

Pozdrawiam
tom

20. Data: 2006-11-28 22:55:30

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tom napisał(a):
> [...]
> Co by nie kombinować trzeba mi chyba iść najpierw do lekarza pierwszego
> kontaktu aby poprosić go o skierowanie do lekarza specjalisty.

Chyba rzeczywiście będzie to najrozsądniejsze rozwiązanie.

> [...]
> nie powoduje bólu a jedynie gdy pod pewnym kątem nadgarstka zaciskam dłoń w
> np: pięść wtedy ból pojawia się w okolicach łokcia.

Jeśli chodzi o łokcie i ten ból tylko przy zaciskaniu dłoni pod
pewnym kątem nadgarstka, to nie bardzo wiem, co to może być. Może
to sprawa ścięgna, a może stawu łokciowego?
Najlepiej będzie jak się wypowie specjalista.

Pozdrawiam serdecznie :)
Maja
Chyba rzeczywiście będzie to najrozsądniejsze rozwiązanie

zdolność plemników do zapłodnienia a gorączka
PsycholoG... Komu jest potrzebny?
Wymioty podczas ciazy i zelazo - co robic?
Gdzie pojsc z podejrzeniem zylakow?
Endometrioza i ciaza?