Potrzebna ocena wyników badań krwi.

1. Data: 2006-11-09 09:56:42

Temat: Potrzebna ocena wyników badań krwi.
Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zebrałem 5 ostatnich badań krwi i zestawiłem poniżej same tylko
nieprawidłowości. Ktoś pomorze ocenić poniższe wyniki? Wyniki kompletne
przedstawiłem ostatnio lekarzowi ale słabo był zainteresowany. Generalnie
interesuje mnie podwyższona wartość LYMPH w % , mniejsza wartość NEUTw %,
oraz w większości niska wartość krwinek białych WBC. Czy ktoś może
powiedzieć mi czy te wymienione nieprawidłowości ( wymieniłem wszystkie
zawyżone lub zaniżone wartości według norm) powinienem zbagatelizować jak
lekarz, czy jednak szukać dalej w określonym kierunku?? Ostatnio np.: od 2
miesięcy mam bóle w okolicach łokci bardziej boli mnie lewy łokieć w
zasadzie to chyba jakieś ścięgna, staw, lekarz przepisał mi zastrzyki
MOVALIS 3 sztuki + tabletki po zakończeniu zastrzyków, leczenie na razie
trwa. Przyznam że ostatnio mam mało ruchu w związku z pracą ( biuro) i
nauką.
2004/06
Krwinki białe WBC 3.5 G/l norma to 4-10.0 G/l
PDW 13.4% norma to 6-11.0%
LYMPH 42.5% norma 20-40%

2004/07
Krwinki białe WBC 4.1 G/l norma 4-10.0 G/l ///mieści się na styk w normie//
LYMPH 55% norma 20-40%
NEUT 33.7% norma 45-70%

2005/01
Krwinki białe WBC 4.6 G/l norma 4-10 G/l /// również niski poziom////
PDW 14.1fl norma 6.1-11.0 fl
P-LCR 34.2% norma 6.0-24.0 %
LYMPH 53.9% norma 20-40%
NEUT 35.4% norma 45-70%

2006/07
Hemoglobina 13.8g/dl norma 14-18g/dl
LYMPH 52.8% norma 20-40%
NEUT 34.9% norma 45-70%

2006/10
Krwinki białe 3.6 G/l norma 4-10 G/l
PDW 12% norma 6.1-11.0
P-LCR 24.4% norma 6-24%
LYMPH 48.9% norma 20-40%
NEUT 1.4G/l norma1.5-8.0G/l
NEUT 41.2% norma 45-70%

We wszystkich badaniach OB od 4-5.

tom

2. Data: 2006-11-09 11:04:09

Temat: Re: Potrzebna ocena wyników badań krwi.
Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tom" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> NEUT 33.7% norma 45-70%
>
> 2005/01
> Krwinki białe WBC 4.6 G/l norma 4-10 G/l /// również niski poziom////

Baqdania krwi:

http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51214,949784.html

3. Data: 2006-11-09 11:30:34

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauważ że badania krwi robione są na poziom cukru, tysiące innych pierdół,
> ilości płytek krwi, ale nigdy na poziom toksyn.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

4. Data: 2006-11-09 12:07:19

Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Sugerujesz że są one nie potrzebne ( LYMPH, WBC NEUT)?? Czy chodzi Ci o to
że powinienem zrobić inne badania, jeśli tak to jakie ??
pozdrawiam
tom

5. Data: 2006-11-09 12:30:58

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sugerujesz że są one nie potrzebne ( LYMPH, WBC NEUT)?? Czy chodzi Ci o to
> że powinienem zrobić inne badania, jeśli tak to jakie ??
> pozdrawiam

Nie, to tylko tak w odniesieniu do innego wątku....
Pardon że ci się wtryniłem...
Inną sprawą jest ciekawe jest podejście lekarza:

6. Data: 2006-11-09 15:23:30

Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu napisał(a):

> Nie, to tylko tak w odniesieniu do innego wątku....
> Pardon że ci się wtryniłem...
> Inną sprawą jest ciekawe jest podejście lekarza:

> zainteresowany..

Mysle, ze podejscie lekarza bylo dosc typowe (niestety). Jako, ze
wyniki nie sa ewidentnie zle - mogl uznac odchylenia za nieistotne
klinicznie i zwyczajnie (niestety) nie raczyl poinformowac o tym
pacjenta.

Pozdro

L'e-szczur

7. Data: 2006-11-10 11:28:21

Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
s.com...

[...]
Zastanawiam się czy szukać dalej czy faktycznie nie ma na razie podstaw aby
to robić. A jak u Was zawsze macie wszystkie wyniki książkowe i mieszczące
się w normach , pomijam np cukier gdy robi się wyniki po posiłku.
pozdrawiam
tom

8. Data: 2006-11-19 06:43:47

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zasadzie to chyba jakieś ścięgna, staw, lekarz przepisał mi zastrzyki
heh, a więc w służbie zdrowia bez zmian - mnie jak trzeba było
rehabilitacji to przepisali tabletki,
a jak trzeba było operacji to dali rehabilitację - to są tzw.
półśrodki.
Radziłbym zaleczyć zapalenia - one mogą powodować osłabienie
organizmu i takie wyniki.
Przede wszystkim rehabilitacja tego łokcia, i dodatkowo zastrzyki, a
nie same zastrzyki.
Bez rehabilitacji i tak zaraz wróci zapalenie.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to jakieś leki powodujące
spadek liczby białych krwinek...
Zatrucie metalami ciężkimi - strzelam - i pewnie to nie to. Tylko
przemęczenie i osłabienie.
Można sobie zrobić badanie na ołów, rtęć i inne.

Ale najważniejsze, by codziennie zażyć ruchu i przejdzie samo. Z 20
kilometrów na rowerze...
Czosnek, owoce, witaminki...

9. Data: 2006-11-21 19:13:51

Od: "tom" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> Radziłbym zaleczyć zapalenia - one mogą powodować osłabienie
>organizmu i takie wyniki.
Czy pisząc o zapaleniu i wynikach miałeś na myśli wyniki laboratoryjne, a
zapalenie czy chodziło Ci o łokieć czy mam szukać jakiegoś zapalenia w swoim
organiźmie oraz wyniki aboratoryjne są złe?

>Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to jakieś leki powodujące
>spadek liczby białych krwinek...
A czy dieta nie odpowiednia może powodować ubytek białych krwinek, mamy
jakiś wpływ na ich liczbę ?
>Zatrucie metalami ciężkimi - strzelam - i pewnie to nie to. Tylko
>przemęczenie i osłabienie.
>Można sobie zrobić badanie na ołów, rtęć i inne.
Będe dalej męczył temat bo widzę że te bóle mam już praiw 2 miesiące.
>Ale najważniejsze, by codziennie zażyć ruchu i przejdzie samo. Z 20
>kilometrów na rowerze...
>Czosnek, owoce, witaminki...
Robi się właśnie pracuje intensywnie nad tym, samopoczucie znacznie lepsze.
pozdrawiam
tom

10. Data: 2006-11-22 14:29:48

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy pisząc o zapaleniu i wynikach miałeś na myśli wyniki laboratoryjne, a
> zapalenie czy chodziło Ci o łokieć czy mam szukać jakiegoś zapalenia w swoim
> organiźmie oraz wyniki aboratoryjne są złe?
Chodziło mi o to, że Twoje złe wyniki mogą być spowodowane
zmęczeniem i osłabieniem organizmu.
To osłabienie może być spowodowane długotrwałym zapaleniem
łokcia, a więc chodzi mi o Twoją kontuzję. Ja też miałem taką
kontuzję i samo zapalenie mnie dobijało. Konieczne było całkowite
doleczenie. Tylko ja mam na myśli inne wyleczenie niż to mają
zazwyczaj lekarze.

Lekarze mówią: boli, bo musi boleć, tak jest zawsze po kontuzji, a
ja mówię: jak boli, to znaczy, że jest tam zapalenie. Trzeba to
zapalenie zlikwidować - i tu konieczne są ćwiczenia we własnym
zakresie. Niestety nie powiem Ci jakie, mnie powiedział rehabilitant i
robiłem.
Ćwiczenia robi się nie w obciążeniu (czyli nie podnosisz ręką
ciężarków, tylko powoli ruszasz ręką) i ruch ciągnie się tak
długo, dopóki nie poczujesz bólu - wtedy stop i ruch powrotny.

Ale najlepsze dla mnie i tak było chodzenie (to była kontuzja stawu
skokowego) i basen.
Konieczne było przejście ok. 1000 km i wreszcie przestało boleć...
Więc widzisz, że to niestety nie jest sprawa szybka i nikt nie
będzie się o Ciebie troszczył (a właściwie ZA Ciebie) przez taki
okres czasu.
Do ortopedy trzeba pójść - niech powie, jakie ćwiczenia robić,
albo przepisze rehabilitację, albo można też pójść samemu bez
skierowania na rehab, tylko wtedy się płaci...

W każdym razie nie można tego bagatelizować.
Można smarować jakimś Voltarenem (maścią), przykładać ciepłe i
zimne okłady i patrzeć, czy pomoże. Jak nie pomaga, tylko pogarsza -
to przestać.

> A czy dieta nie odpowiednia może powodować ubytek białych krwinek, mamy
> jakiś wpływ na ich liczbę ?
O czymś takim, żeby dieta powodowała ubytek białych krwinek, ani
nie słyszałem, ani nie czytałem (chyba że prowadzisz skrajne
głodówki :-) ).

> Będe dalej męczył temat bo widzę że te bóle mam już praiw 2 miesiące.

Jak wyżej, ćwiczenia, rehabilitacja.

> Robi się właśnie pracuje intensywnie nad tym, samopoczucie znacznie lepsze.

No więc to pokazuje, że obrana droga jest słuszna...

zdolność plemników do zapłodnienia a gorączka
PsycholoG... Komu jest potrzebny?
Wymioty podczas ciazy i zelazo - co robic?
Gdzie pojsc z podejrzeniem zylakow?
Endometrioza i ciaza?