Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino

1. Data: 2001-04-24 10:19:39

Temat: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino
Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Bardzo lubię kawę Cappucino, która ma konsystencję lekko pianową (czyli nie
tylko z pianką na górze), tylko nie mam pojęcia jak je zrobić.

Ma ktoś wypróbowany przepis na pyszne prawdziwe Cappucino?

Z gory dziekuje za pomoc

Sylwia

1. Data: 2001-04-24 10:57:26

Temat: Re: Potrzebuje przepis na dobrą kawę Cappucino
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylvi" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> Ma ktoś wypróbowany przepis na pyszne prawdziwe Cappucino?

Przyłączam się do prośby. Najpyszniejsze Cappuccino piłam w Chorwacji, w
kraju na takie nigdzie nie trafiłam a tam nawet w małych miejscowościach
można było dostać Cappuccino jak z obrazka (nie tylko pod względem wyglądu,
ale też rewelacyjne smakowo).

Pozdrawiam

Aldik

-- Człowiek ma zadziwiającą skłonność
-- do stwarzania problemów
-- dla samej przyjemności ich rozwiązywania
-- (Joseph de Maistre)

1. Data: 2001-04-24 11:03:24

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldik" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Sylvi" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

Nie wiem czy jest prawdziwe, ale napewno pyszne. Na jedna porcje:
1 szklanka mleka
2 lyzeczki kawy
mozna dodac troche wanilii, albo innego smaku.

Gdy mleko sie zagotuje zasypujemy je kawa. Przelewamy przez geste sitko i
... gotowe.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-04-24 11:06:12

Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> 2 lyzeczki kawy
> mozna dodac troche wanilii, albo innego smaku.

O jaka kawe chodzi?

Pozdrawiam,
Aska

1. Data: 2001-04-24 11:16:29

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brzozes" <J...@s...pl> napisał w wiadomości

> O jaka kawe chodzi?
>
> Pozdrawiam,
> Aska

Jaka kto lubi. Jedni lubia bezkofeinowa, a inni mocno aromatyzowana. Ja
raczej kupuje delikatne w smaku i zapachu.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-04-24 11:38:21

Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Brzozes" <J...@s...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> O jaka kawe chodzi?

Jak ma być przez sitko cedzone, to pewnie "fusiastą" :) A pewnie idealnie
byłoby samemu w domku zmielić sobie kawę ziarnistą jakiejś dobrej marki. I
to jest dopiero rarytas. Ale niech mi ktoś powie, czy w ciągu ostatnich
dwóch lat udało się komuś kupić młynek do kawy np. taki jakich bylo pełno
jeszcze 10-15 latemu. Ja obeszłam chyba wszystkie jako tako rokujące sklepy
w Poznaniu i nic :( Nie ma :( Wszyscy się mocno dziwią na co mnie takie coś,
skoro można gotową kawę zmieloną kupić.
A przepis wypróbuję, chociaż to chyba nie będzie to co mi tak niesamowicie
smakowało. Niestety, Chorwat nie chciał powiedzieć jak to się robi, udawał
że nie rozumie o co pytam ;)

1. Data: 2001-04-24 11:45:16

Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> [...]
sklepy
> w Poznaniu i nic :( Nie ma :( Wszyscy się mocno dziwią na co mnie takie

Hej!
A nam sie udalo w grudniu kupic taki mlynek na prezent pod choinke! W
sklepie AGD we Wroclawiu w centrum miasta. Nawet byl wybor:) Zdecydowalismy
sie ma Moulinex. Rodzice sa zadowoleni, taka swiezo zmielona kawa lepiej
smakuje. A jak pachnie! Teraz tylko pozostalo szukac takiej ziarnistej w
sklepach...
Pozdrawiam serdecznie,
Aska

1. Data: 2001-04-24 11:50:36

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to jest dopiero rarytas. Ale niech mi ktoś powie, czy w ciągu ostatnich
> dwóch lat udało się komuś kupić młynek do kawy np. taki jakich bylo pełno

A o jaki mlynek chodzi - elektryczny czy reczny?

Co do przepisu, to nie wiem, czy bez ekspresu do capuccino mozna ja zrobic,
bo jak inaczej spienic mleko?
Jak mnie najdzie na taka kawe, to robie ja w nastepujacy sposob:
do filizanki wlewam mleko skondensowane nieslodzone ( tak troche na dnie
filizanki), gdy juz ekspres jest nagrzany spieniam mleko i filizanke z
goracym mlekiem podstawiam pod te czesc ekspresu, z ktorej po wlaczeniu leci
napar kawy.
Ja pije kawe bez cukru, ale jak ktos chce na slodko, to do mleka przed
spienieniem dodaje cukier-puder i np. cukier waniliowy, kilka kropli likieru
orzechowego albo pomaranczowego.
Do sitka, w ktorym ugniata sie kawe mozna dodac odrobine kakao albo
cynamonu, wtedy kawa ma ciekawy aromat.
Aha, te zabiegi dotycza ekspresu cisnieniowego.

pozdrawiam
Basia
.

1. Data: 2001-04-24 11:55:55

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie ma Moulinex. Rodzice sa zadowoleni, taka swiezo zmielona kawa lepiej
> smakuje. A jak pachnie! Teraz tylko pozostalo szukac takiej ziarnistej w

Duzy wybor ziarnistych kaw w roznych gatunkach, smakach i krajach
pochodzenia jest w sklepach z kawa i herbata, ceny nie sa niskie, ale czasem
warto wypic cos szczegolnego.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-04-24 12:00:20

Od: "JarJar Binks" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

{Wilmo} wieleć jest sposobów marnowania dobrej kawy ale ten akurat nie
nazywa sie capuccino...:)

JarJar Binks

Pomozcie z MENU NA KMUNIE !!!
Ciasto czekoladowe - pycha!