Problem ze szczelnością węża odpływowego

11. Data: 2010-12-10 16:24:52

Temat: Re: Problem ze szczelno ci w a odp ywowego
Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-09 23:55, Jackare pisze:
> Użytkownik "R. P." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wrzuć gdzieś fotkę tego co masz w ściane, bo chyba się nie dogadacie. Na
> mój gust to ty masz tam wyjście rury kanalizacyjnej które dopiero trzeba
> zasyfonować bo inaczej będzie z niego smierdzieć.
> Z tego co piszesz wygląda, że kompletnie nie potrafisz nazwać tych
> elementów więc opisowo trudno będzie się dogadać. Wrzuć gdzieś jakieś
> foto, to się dowiesz co i jak.

OK, w weekend wyjmę pralkę (ona jest w szafce) i zrobię fotkę. Dokładnie
jest tak jak mówisz, tam jest "wyjście rury kanalizacyjnej", nie ma
żadnego syfonu. Na tym "wyjściu" jest nakładka, plastikowa, w której
została zrobiona dziura wiertarką i do niej jest po prostu na siłę
włożony wąż. Dziura wyszła mi jednak trochę większa niż średnica węża i
zapachy się przedostają.

12. Data: 2010-12-10 16:47:05

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
> wąż. Dziura wyszła mi jednak trochę większa niż średnica węża i zapachy

Trzeba kupić traper 80/32 (ten drugi wymiar powinien być taki jaki na
wylocie będzie miał syfon pralkowy), do tego kupić jeszcze rurki z
kielichami do podłączenia tego syfonu, może też to być rura karbowana ,
gdyby przyszło zrobić jakieś zakręty w ścianie. Wykopać odpowiednie kanały w
ścianie, ułożyć tam instalację i zatynkować, choćby gipsem. Można tez pianką
montażową - rozwiązanie wygodniejsze gdyby trzeba było przestawić sprzęty.
Syfony mają tę końcówkę do węża pralki czy zmywarki - stopniowaną, na różne
średnice węża odpływowego. Syfon mocuje się w ścianie tak, aby rewizja pod
szyldzikiem z nierdzewki lub plastikowym dała się odkręcić. Ta rewizja służy
do przeczyszczenia syfonu gdyby się zatkał. Po umocowaniu można górną
gwintowaną część przyciąć do długości nakrętki, aby zbytnio nie wystawała ze
ściany. Nacisnąć wąż na końcówkę syfonu i......... jechać.

13. Data: 2010-12-10 18:41:07

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "Panslavista", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

> [...]
> gwintowaną część przyciąć do długości nakrętki, aby zbytnio nie wystawała ze
> ściany. Nacisnąć wąż na końcówkę syfonu i......... jechać.

Ja to inna branża i traper kojarzy mi się z Old Shatterhandem, więc nie
bij, ale dlaczego zamiast takiej demolki nie ma usunąć zaślepki, wetknąć
gumowego reduktora, w niego automatycznego syfonu za 14 PLN, zasadzić na to
węża dając opcjonalnie cybant i mieć sprawę z głowy ze znacznie mniejszym
nakładem sił i środków?

Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

14. Data: 2010-12-10 18:51:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Damork" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
> węża dając opcjonalnie cybant i mieć sprawę z głowy ze znacznie mniejszym

Można, ale wyglądałoby na prowizorkę, ale większość chce mieć pomieszczenie
zapięte na ostatni guzik. :-))))))))))) Ponadto moje rozwiązanie też nie
jest jakieś drogie, no chyba, że ktoś pokryje ścianę złotą blachą - bo nie
koroduje...

15. Data: 2010-12-10 19:07:55

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-10 19:41, Damork pisze:
> [...]
> węża dając opcjonalnie cybant i mieć sprawę z głowy ze znacznie mniejszym

No własnie, ja mam zamiar zastosować takie rozwiązanie. Wystaje kawał
rury, to się wsadzi w to reduktor i myślę, że nie będzie śmierdzieć. Po
co mam kuć w ścianie, jak już jest wykuta rura...

16. Data: 2010-12-10 19:09:37

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

Trapery czyli redukcje:
http://www.sirbud24.pl/kategoria/365184/ARTYKULY-INS
TALACYJNE/HYDRAULIKA/KANALIZACJA/KANALIZACJA-REDUKCJ
E/REDUKCJE-KANALIZACYJNE-WEW/

albo:
http://www.overtee.pl/remont-naprawa/zwezka-pvc-75x5
0.html

Może być potrzebna kolejna kształtka:
http://www.nokaut.pl/szukaj/redukcja-50x32.html

17. Data: 2010-12-10 19:18:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> No własnie, ja mam zamiar zastosować takie rozwiązanie. Wystaje kawał
> rury, to się wsadzi w to reduktor i myślę, że nie będzie śmierdzieć. Po co
> mam kuć w ścianie, jak już jest wykuta rura...

Jest to różnica między partactwem a fachowością.
Dobrze wykonana instalacja znacznie rzadziej zawodzi.

18. Data: 2010-12-10 22:54:07

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Trapery czyli redukcje:
> http://www.sirbud24.pl/kategoria/365184/ARTYKULY-INS
TALACYJNE/HYDRAULIKA/KANALIZACJA/KANALIZACJA-REDUKCJ

Doszukałem się wcześniej tego trapera :)
W sumie to gumowy reduktor pełni taką samą rolę, tyle że trapery
bezboleśnie zlikwidują dużą różnicę średnic, a gumowa wkładka nadaje się do
stosunkowo niewielkiej zmiany. Jeśli rura odpływowa ma faktycznie średnicę
8 cm, to taka zwężka z pvc będzie znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem.

19. Data: 2010-12-10 23:04:15

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> "R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> Jest to różnica między partactwem a fachowością.
> Dobrze wykonana instalacja znacznie rzadziej zawodzi.

No nie przesadzaj - pod partactwo to podchodzi raczej to co ma teraz, a
chce zmienić. Automat wetknięty w reduktor jest może i mało eleganckim, ale
tanim i prostym (na dodatek raczej mało awaryjnym ) rozwiązaniem. Dodatkowo
w razie jakichkolwiek problemów ma się do niego pełen dostęp, a ewentualna
naprawa polega na wyciągnięciu starego, a wetknięciu nowego syfonu. A że
wygląda na prowizorkę... Jeśli dobrze zrozumiałem posty R.P., to i pralka i
odpływ schowane są w szafce, przy sprzęcie w zabudowie to wygląd elementu
który widać dopiero jak się rzeczony sprzęt wyciągnie jest raczej mało
istotny ;)

20. Data: 2010-12-10 23:20:26

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Trapery czyli redukcje:
> http://www.sirbud24.pl/kategoria/365184/ARTYKULY-INS
TALACYJNE/HYDRAULIKA/KANALIZACJA/KANALIZACJA-REDUKCJ

To NIE SĄ trapery, tylko redukcje i zwężki dla rur wykonanych w tych samych
technologiach. Patrzac w kierunku przepływu, redukcje stosuje się do
wpuszczenia rury o mniejszej średnicy do rury o średnicy większej.
Zwężkę stosuje się w odwrotnym przypadku i generalnie należy tego unikać,
chyba że chodzi o jakieś miejscowe odgazowania
To są TRAPERY:
http://tiny.pl/hw6m4
i stosuje się je do nieco innych rzeczy niż zwykłe redukcje - do łączenia
rur wykonanych w innych technologiach, np rur PP z rurami żeliwnymi i
stalowymi.
Żeby obraz był pełny są jeszcze sztucery:
http://tiny.pl/hw6mk - tutaj do przyłączania WC, ale także wszelkie
elastyczne harmonijkowe rury przyłączeniowe wielośrednicowe to też sztucery.
--
Jackare

Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań
Drzwi porta czyszczenie
Rolety -zrób to sam