Problem ze szczelnością węża odpływowego

1. Data: 2010-12-06 22:27:20

Temat: Problem ze szczelnością węża odpływowego
Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W nowej instalacji mam gniazdo odpływowe pralki (nie wiem jak to się
fachowo nazywa) w postaci takiego wystającego na jakieś 5 cm kółka o
średnicy hmm... mniej więcej 7-8 cm.

Nakładka na to coś jest zdejmowana. Zrobiłem więc w tej nakładce dziurę
i wsadziłem ten wąż odpływowy przez nią. I śmierdzi trochę jak się
podejdzie blisko pralki. Jest to spowodowane tym, że to nie jest
idealnie szczelne.

Jak to powinno być fachowo zamontowane? Nakładka powinna być zdjęta, a
na rurę odpływową powinna być założona jakaś uszczelka? Tak żeby za
bardzo tam powietrze się nie dostawało, tak mi się wydaje... Możecie
wesprzeć jakimś linkiem co kupić? Czy takie coś pomoże?

http://czesciagd.pl/uszczelka-weza-odplywowego-p-200
438.html

Pozdrawiam,
R. P.

2. Data: 2010-12-06 22:38:44

Temat: Re: Problem ze szczelnością węża odpływowego
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

Prawdopodobnie jest to miejsce do założenia syfonu pralkowego zewnętrznego
(skoro smród z kanalizacji). W zasadzie można też założyć syfon podtynkowy.
http://www.alcaplast.cz/?page=pl,p25

3. Data: 2010-12-06 22:48:16

Temat: Re: Problem ze szczelno?ci? w??a odp?ywowego
Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-06 23:38, Panslavista pisze:
> "R. P."<r...@w...pl> wrote in message
>
> Prawdopodobnie jest to miejsce do za?o?enia syfonu pralkowego zewn?trznego
> (skoro smr?d z kanalizacji). W zasadzie mo?na te? za?o?y? syfon podtynkowy.
> http://www.alcaplast.cz/?page=pl,p25

Tak, tam wystaje taka rura plastikowa tak jak mówiłem około 8 cm
średnicy i na to jest nakładka (pewnie 8 cm średnicy + pare mm).
Będzie do tego pasować ten APS1 z tego linka? Chodzi o to, że ten syfon
też musi się kończyć odpowiednią nakładką, żeby się dało założyć na tą
końcówkę. Doradzisz który to ma być? Czy to się da podłączyć do
oryginalnego węża odpływowego w pralce? Ten wąż jest plastikowy, taki
"karbowany", średnica pewnie około 2cm (na oko)...

4. Data: 2010-12-06 23:00:00

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "R. P.", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

> [...]
> oryginalnego węża odpływowego w pralce? Ten wąż jest plastikowy, taki
> "karbowany", średnica pewnie około 2cm (na oko)...

Końcówki syfonów mają na ogół średnicę niewiele większą niż sam wąż,
podłącza się toto przez gumowy reduktor o średnicy zewnętrznej dopasowanej
do rury odpływowej. Będzie w większości sklepów hydraulicznych.

Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

5. Data: 2010-12-06 23:05:39

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-07 00:00, Damork pisze:
> [...]
> podłącza się toto przez gumowy reduktor o średnicy zewnętrznej dopasowanej
> do rury odpływowej. Będzie w większości sklepów hydraulicznych.

A jak się ten wąż "blokuje" w tym syfonie? On się kończy prosto, nie
jest wybrzuszony, żeby można zablokować jakąś nakrętką.

6. Data: 2010-12-06 23:14:14

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "R. P.", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

> A jak się ten wąż "blokuje" w tym syfonie? On się kończy prosto, nie
> jest wybrzuszony, żeby można zablokować jakąś nakrętką.

W naszym przypadku siedzi sobie po prostu naciskowo niejako - końcówka
syfonu na którą nakłada się wąż (nakłada, nie wkłada do środka) to taki
karbowany dwustopniowy stożek, widać węże występują w różnych średnicach i
w razie potrzeby można dociąć. Wąż wciska się na to nieco na siłę i całe
ustrojstwo nie przejawia tendencji do przeciekania.

7. Data: 2010-12-06 23:24:40

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-07 00:14, Damork pisze:
> [...]
> w razie potrzeby można dociąć. Wąż wciska się na to nieco na siłę i całe
> ustrojstwo nie przejawia tendencji do przeciekania.

OK :) A tą drugą część jak się nakłada na tą 8 cm średnicy końcówkę,
która jest w ścianie? Też naciskowo?

8. Data: 2010-12-07 03:02:20

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
> oryginalnego węża odpływowego w pralce? Ten wąż jest plastikowy, taki
> "karbowany", średnica pewnie około 2cm (na oko)...

Nie masz tam na tej wystającej końcówce gwintu? Bo możliwe, że masz syfon
tylko nie zalany wodą. Wtedy może się okazać, że brak ci tylko końcówki do
węża z nakrętką. Gdy będziesz miał syfon (sprawy raczej groszowe w
najbliższym sklepie z hydrauliką) to łączy się go kołnierzowo jak inne rury
do kanalizacji. Pod linkiem są zdjęcia takich syfonów zewnętrznych jak i
wewnętrznych, co najwyżej potrzebny będzie traper lub nawet rura karbowana z
odpowiednimi średnicami na końcach - trywialnie łatwe do zrobienia. Z rury
odpływowej zdejmujesz lub obcinasz zagięcie w kształcie "U" i ten wylot
nasadzasz na końcówkę syfonu do węży. Możesz ją też umocować opaską metalową
z naciągiem ślimakowym lub plastikową przy pomocy zaciskarki lub nawet
płaskimi szczypcami.

9. Data: 2010-12-07 03:05:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> OK :) A tą drugą część jak się nakłada na tą 8 cm średnicy końcówkę, która
> jest w ścianie? Też naciskowo?

Rura 80 mm ? Traper do odpowiedniej średnicy wylotu syfonu i rura karbowana
do ustalenia przewyższenia dla pralki - dana w instrukcji do pralki.

10. Data: 2010-12-09 22:55:26

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R. P." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> OK :) A tą drugą część jak się nakłada na tą 8 cm średnicy końcówkę, która
> jest w ścianie? Też naciskowo?

Wrzuć gdzieś fotkę tego co masz w ściane, bo chyba się nie dogadacie. Na mój
gust to ty masz tam wyjście rury kanalizacyjnej które dopiero trzeba
zasyfonować bo inaczej będzie z niego smierdzieć.
Z tego co piszesz wygląda, że kompletnie nie potrafisz nazwać tych elementów
więc opisowo trudno będzie się dogadać. Wrzuć gdzieś jakieś foto, to się
dowiesz co i jak.
--
Jackare

Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań
Drzwi porta czyszczenie
Rolety -zrób to sam