Problem ze szczelnością węża odpływowego

21. Data: 2010-12-10 23:30:18

Temat: Re: Problem ze szczelno ci w a odp ywowego
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R. P." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4d025460$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...

> OK, w weekend wyjmę pralkę (ona jest w szafce) i zrobię fotkę. Dokładnie
> jest tak jak mówisz, tam jest "wyjście rury kanalizacyjnej", nie ma
> żadnego syfonu. Na tym "wyjściu" jest nakładka, plastikowa, w której
> została zrobiona dziura wiertarką i do niej jest po prostu na siłę włożony
> wąż. Dziura wyszła mi jednak trochę większa niż średnica węża i zapachy
> się przedostają.

No to musisz wyjąć zaślepkę - tak się to fachowo nazywa i kupić REDUKCJĘ na
fi 32 mm - najlepiej plastikową bo redukcje gumowe nie są zbyt dobre -
zwłaszcza nie nadają się do przyłączania pralki.
Jeżeli masz rurę fi 50 to redukcję 50/32 dostaniesz bez problemu - w linkach
od Panslavisty zobaczysz jak wyglądają (to jest to co on niepoprawnie nazywa
traperami)
Jeżeli masz rurę fi 75 mm (w co nie wierzę, bo z tej średnicy nie wykonuje
się podejść odpływowych, chyba że robił je totalny miglanc-amator) to może
być koniecznym zastosowanie dwóch redukcji 75/50 i 50/32.
Do tej redukcji włożysz syfon pralkowy NATYNKOWY
(http://www.alcaplast.cz/?page=pl,p2502) i na króciec syfonu włożysz wąż z
pralki. Króciec na wąż odpływowy z pralki ma być skierowany w dół a
nakrętka wyczystki w górę- tak jak na rysunku)
Koniec roboty i problemów. Czas 4 minuty.
Skłaniam się ku temu że masz tam zaślepkę fi 50 mm. Średnica dekielka
zaślepki będzie taka jak zewnętrzna średnica kielicha rury fi 50 - około 7,5
cm. Wygląda tak: http://www.aquer.pl/foto/KO00.jpg
--
Jackare

22. Data: 2010-12-12 09:41:37

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 00:04, Damork pisze:
> [...]
> chce zmienić. Automat wetknięty w reduktor jest może i mało eleganckim, ale
> tanim i prostym (na dodatek raczej mało awaryjnym ) rozwiązaniem. Dodatkowo
> w razie jakichkolwiek problemów ma się do niego pełen dostęp, a ewentualna
> naprawa polega na wyciągnięciu starego, a wetknięciu nowego syfonu. A że
> wygląda na prowizorkę... Jeśli dobrze zrozumiałem posty R.P., to i pralka i
> odpływ schowane są w szafce, przy sprzęcie w zabudowie to wygląd elementu
> który widać dopiero jak się rzeczony sprzęt wyciągnie jest raczej mało

Dokładnie :) Pralka jest schowana w szafce. Tam nic nie widać. Chodzi
tylko o to, żeby nie przechodziły "zapachy". No i żeby wąż nie wypadł,
ale to również przy mojej prowizorce jest spełnione. Dlatego chyba
zrobię po prostu syfon i do tego reduktor i metodą "naciskową".

23. Data: 2010-12-12 11:35:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R. P." <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
> to również przy mojej prowizorce jest spełnione. Dlatego chyba zrobię po
> prostu syfon i do tego reduktor i metodą "naciskową".

Nie zapomnij tylko o minimalnym punkcie przewyższenia - aby płyn myjący nie
uciekał do kanalizacji.

Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań
Drzwi porta czyszczenie
Rolety -zrób to sam