Projekt ustawy o rencie socjalnej.

następny post »
From: "Marian L" <marian.landowski()@lama.org.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Projekt ustawy o rencie socjalnej.
Date: Wed, 29 Jan 2003 00:14:45 +0100

Za Onet.pl:
"Rząd przyjął projekt ustawy o rencie socjalnej

Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o rencie socjalnej, który zakłada, że
świadczenie to będzie wypłacał ZUS, a nie - jak obecnie - pomoc społeczna.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki społecznej
Jolanta Banach poinformowała na konferencji prasowej, że renta socjalna
wynosi 418 zł netto i jest przyznawana osobom, które z powodu
niepełnosprawności nie mogą wypracować własnego świadczenia
emerytalno-rentowego.
Jak wyjaśniła, projekt przyjęty przez rząd "przenosi to świadczenie z
systemu pomocy społecznej do systemu świadczeń realizowanych przez ZUS".
Banach przekonywała, że to rozwiązanie jest korzystne, m.in. dlatego, że
oznacza korzystniejszą waloryzację renty socjalnej; jej terminową wypłatę;
łatwiejszy dostęp do renty socjalnej dzięki temu, że ZUS dostarcza
świadczenia do domu osoby uprawnionej. Oznacza też ubruttowienie renty
socjalnej, co spowoduje, że uprawniony, którego jedynym źródłem dochodu jest
renta socjalna, będzie mógł odpisywać wydatki na cele rehabilitacyjne od
podatku.
Ponadto - jak mówiła minister - wypłacanie renty socjalnej przez ZUS będzie
oznaczać skrócenie czasu oczekiwania na orzeczenie w "powiatowych zespołach
ds. orzekania o niepełnosprawności dla innych rodzajów świadczeń"."

Wydaje się że jest to logiczne rozwiązanie. Kiedyś rzuciłem na
grupę pytanie czy nie warto by przenieść wszystkich świadczeń do ZUS.
Zostałem z lekka zrugany :-))
Myślę że ZUS w tym wypadku jest bardziej solidnym płatnikiem.

Pozdrawiam
Marian L