!!!! Prosba o konsultacje - GYMFITNESS !!!

1. Data: 2001-10-19 18:13:02

Temat: !!!! Prosba o konsultacje - GYMFITNESS !!!
Od: "Michał Gawron" <m...@n...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow. (Michal Gawron z Katowic)
Zajrzalem na grupe z zapytaniem i wielka prosba o wyjasnienie pewnej sprawy
gdyz z medycyna nie mam nic wspolnego. (mozliwe, ze temat kiedys byl juz
poruszany ale jestem tu po raz pierwszy - wybaczcie).

W TV od jakiegos czasu pojawily sie reklamy urzadzen (GymFitness, Abttronic
Fitness) do elektrycznej stymulacji miesini brzucha, rak itp. Podobno ma to
w krotkim czasie powiekszyc miesnie i pozbyc sie tkanki tluszczowej. Rowniez
podobno stosuja to juz od dawna sportowcy, kosmonauci i rehabilitanci.

Jak to z tym jest na prawde???

Z tego co ja wiem to przyrost miesni jest zwiazany z pekaniem i pozniejszym
odtwarzniem jakis wlokien w miesniach podczas wykonywania cwiczen silowych.
A te ustrojstwa tylko traktuja miesnie impulsami elektrycznymi - czy to jest
to samo???

Czy to co podaja w tych reklamach jest prawda i czy to rzeczywiscie przynosi
takie efekty???
Jeszcze inna sprawa - czy moze to przynosic jakies EFEKTY UBOCZNE?? lub
wrecz moze byc szkodliwe???

Bardzo prosze o odniesienie sie do tej kwestii, nie za bardzo wiedzialem do
kogo sie z tym zwrocic, wiec moze Szanowni grupowicze cos na ten temat
wiedza?

Z gory bardzo dziekuje :-)

2. Data: 2001-10-20 10:25:16

Temat: Re: !!!! Prosba o konsultacje - GYMFITNESS !!!
Od: "Robert Slisz \(Siwy\)" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywiscie urzadzenia takie symuluja jakby cwiczenia.
Wysylaja do miesni impulsy, a te pracuja.
Rzeczywiscie podobne urzadzenia sa wykorzystywane przez rechabilitantow.
Jednak profesjonalne zabiegi wymagaja najpierw okreslenia kilku parametrow i
dobrania odpowiednich impulsow, kazdy czlowiek jest inny.
Sprzedawane urzadzenia wytwarzaja niejako impulsy "na slepo" dla kazdego
takie same, co teoretycznie moze byc szkodliwe, a na pewno obniza
skutecznosc.

Ponadto cwiczac na silowni, biegajac, plywajac itd. rozwijamy nie tylko
miesnie ale i koordynacje ruchowa, wzmacniamy stawy itd. co w przypadku tych
"cud maszynek" jest malo prawdopodobne.

Nie tak latwo oszukac nature.
Ogolnie rzecz biorac nic nie zastapi ruchu...

--
Robert Ślisz (Siwy)
s...@p...onet.pl s...@p...clinika.pl

co to moze byc?